שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה פשוטה

מחפשים איך לפתוח סתימה פשוטה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

סתימות בצנרת הן תופעה מוכרת ונפוצה כמעט בכל בית בישראל, כשהן נגרמות הן כתוצאה מבלאי והתקנה לקויה של הצנרת והן כתוצאה משימוש לקוי שלנו. על אף שמדובר בתופעה הפוגעת בצורה משמעותית באיכות ושגרת החיים שלנו, ישנם בהחלט כמה סתימות פשוטות, איתן ניתן להתמודד אף בצורה עצמאית./

פתיחת סתימה פשוטה

 

סתימות – קשות, פשוטות ומעצבנות

השימוש בשירותים, האפשרות לשטוף כלים ולעשות מקלחת מרעננת בסוף יום לימודים ארוך או יום עבודה מתיש, על כל הפעולות הקטנות והשגרתיות הללו, אחראית מערכת הצנרת הביתית שלנו, המורכבת ממספר רב של צינורות, המתפקדים יחדיו כמערכת אינסטלציה, המאפשרת את מעברם וזרימתם של המים.

פעולות שגרתיות אלו מרכיבות את שגרת החיים היום – יומית של כל אחד ואחת מאיתנו וכאשר אנחנו מרגישים לפתע כי זרם המים הופך להיות איטי ו/או ניקוז המים אינו מתרחש בצורה חלקה, סביר להניח כי מדובר בסתימה במערכת הצנרת.

למעשה, תופעת הסתימות היא תופעה נפוצה ומוכרת לכולנו, כאשר הסתימות יכולות להופיע כתוצאה ממגוון סיבות וחלקן נחשבות לסתימות קלות, איתן ניתן להתמודד אף באופן עצמאי וחלקן, נחשבות לסתימות מאתגרות במיוחד, המחייבות את מעורבותו של אינסטלטור מקצועי, בעל הידע והכלים המקצועיים. כך או כך, אין ספק כי מדובר בתופעה מעצבנת במיוחד.

סתימות – קשות, פשוטות ומעצבנות

 

ממה נוצרות הסתימות?

כפי שהזכרנו, סתימות יכולות להיווצר כתוצאה ממגוון סיבות, כאשר העיקריות מביניהן הן:

 

בלאי

מערכת הצנרת מורכבת כאמור ממספר רב של צינורות, העשויים מחומרים שונים, חלקם איכותיים יותר וחלקם איכותיים פחות. במידה ומדובר בצנרת ישנה ו/או עשויה מחומרים לא איכותיים, הרי שלחץ המים הגבוה, יחד עם טמפרטורת המים הגבוהה, עלולים ליצור בלאי מוגבר במערכת הצנרת, אשר יביא בסופו של דבר לסתימות.

 

חלודה ואבנית

המים הזורמים בצינורות הביתיים שלנו, עוברים דרך ארוכה עד שהם מגיעים אל הברז שלנו, כך שהם סופחים אליהם בדרך לכלוכים שונים, דוגמת חלודה ואבנית, אשר הצטברותם יוצרת סתימות ברמות קושי שונות.

 

השלכת לכלוכים ושאריות אוכל

השימוש התכוף שאנחנו עושים במקלחת, שירותים וכיור המטבח, כולל לעיתים פעולות לא מומלצות במיוחד, כמו השלכת שאריות אוכל לכיור ולכלוכים שונים, דוגמת מגבונים ומוצרי היגיינה שונים אל השירותים.

על אף שנראה במבט ראשון כי לכלוכים אלו נשטפים היטב בצנרת, בסופו של דבר הם מצטברים בצנרת ויוצרים סתימות פשוטות (במיוחד אם מטפלים בהן בתחילת דרכן) ואף קשות.

 

חדירת שורשים

אחת הסתימות המאתגרות ביותר, היא תופעת חדירתם של שורשי עצים או צמחים אל הצנרת, באופן הגורם לסתימות ואף לנזקים מהותיים יותר.

ממה נוצרות הסתימות?

 

חשיבות הטיפול בסתימה (גם פשוטה)

סתימה אינה נוצרת לפתע פתאום, אלא מדובר בתהליך והצטברות של לכלוכים וגורמים המהווים יחדיו גוש חוסם בצנרת. לפיכך, זיהוי הסימנים החיצוניים המעידים על בעיית הסתימה, דוגמת זרימת מים איטית וניקוז לא תקין כפי שהזכרנו, מחייב אותנו לפעול במהירות לשחרור הסתימה ולטפל בה עוד בשלביה הראשוניים, שהיא נחשבת לסתימה פשוטה.

ככל ונתעכב עם פתיחת הסתימה, הרי שהמצב יכול להידרדר בקלות לנזקים חמורים ומשמעותיים יותר, אשר בסופו של דבר עלולים להתברר כבעלי עלות תיקון גבוהה במיוחד ויקרה משמעותית מאשר אם היינו מקדישים לה את תשומת הלב הראויה עוד בשלבים הראשונים לגילוי הסתימה.

חשיבות הטיפול בסתימה (גם פשוטה)

 

פתיחת סתימה פשוטה – כך תעשו זאת נכון

על אף אי הנעימות של התופעה ועצם העובדה כי מדובר במערכת שרוב חלקיה סמויים מהעין שלנו, ישנן הרבה סתימות המוגדרות כסתימות פשוטות, אשר בהחלט לא מהוות סיבה מיוחדת ללחץ ודאגה מיותרים, שכן ניתן לפתוח ולשחרר אותן באופן עצמאי ובשיטות די פשוטות ויעילות, ביניהן:

 

פומפה

הדרך הפשוטה להתמודד עם סתימה פשוטה, היא כמובן באמצעות הפומפה המוכרת לכולנו, אשר אינה מצריכה מומחיות מיוחדת כדי לפתוח את הסתימה. כך, באמצעות הצמדת חלק הגומי אל פתח הניקוד, ופעולת הפמפום, היוצרים יחדיו לחץ ואקום גבוה, הסתימה נמשכת במעלה הצנרת ואז ניתן למשוך אותה ולשחרר אותה.

 

קפיץ

דרך נוספת לשחרור סתימות פשוטות היא באמצעות שימוש בקפיץ ייעודי, אשר המבנה הגמיש שלו מאפשר להכניס אותו אל פתח הניקוז ולהגיע גם אל מעמקי הצנרת. באמצעות הקפיץ, המכונה גם קפיץ אינסטלטורים, ניתן לדחוף את הסתימה במורד הצנרת ולשחרר את הגוש החוסם.

 

חומרים כימיים

סתימות פשוטות בצנרת הן לרוב הצטברות של גושי לכלוכים שונים ולפיכך, שימוש בחומרים כימיים, המסייעים בהמסת ואיכול הגוש הסותם, יהוו בהחלט פיתרון נוח ויעיל במיוחד לשחרור הסתימה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר בחומרים מסוכנים ואף רעילים ולכן, חשוב להקפיד על שימוש בהתאם להוראות היצרן ועם אמצעי המיגון המתאימים.

פתיחת סתימה פשוטה - כך תעשו זאת נכון

 

אינסטלטור מקצועי גם לסתימות פשוטות

על אף שמדובר בסתימות פשוטות, הן בהחלט יכולות להיות מעיקות ולכן, חשוב לטפל בהן בהקדם האפשרי. במידה ולא קיימת לכם פומפה בבית, אין לכם מושג מהיכן לרכוש את הקפיץ המיוחד ואתם לא בטוחים לגבי השימוש הנכון בחומרים הכימיים, תשמחו לשמוע שאינסטלטור מקצועי יוכל לסייע לכם גם בפתיחת סתימות פשוטות בהחלט.

למעשה, גם במידה ואתם יודעים כיצד להשתמש בכל הפתרונות הביתיים המוצעים לעיל, חשוב לקחת בחשבון כי ניסיונות כושלים ואי מיומנות בביצוע פעולות שחרור הסתימה, עלולים בסופו של דבר להביא למצב הפוך ולהחמרת הבעיה במקום לפתרונה.

אינסטלטור מקצועי גם לסתימות פשוטות

 

המחיר עבור פתיחת סתימה פשוטה

כשמדובר בסתימה פשוטה, ברוב המקרים עולה שאלת הכדאיות של הזמנת האינסטלטור במקום הניסיונות העצמאיים לשחרור הסתימה ולכן, כדאי אולי לפזר את הערפל סביב הנושא ולציין כי עלות הטיפול בפתיחת סתימה פשוטה נעה בין 200 ל – 500 ₪, עלות המושפעת גם ממהות הסתימה ושעת הקריאה לאינסטלטור (קריאה בשעות לילה מאוחרות תעלה כמובן יותר מאשר בשעות העבודה המקובלות).

המחיר עבור פתיחת סתימה פשוטה

שאלות ותשובות

סתימה אינה תופעה שנוצרת לפתע פתאום, אלא מדובר בתופעה ממושכת, כך שמיד עם רגע גילוי הסתימה, חשוב לטפל בה בהקדם האפשרי וזאת כדי למנוע את התפשטות הסתימה והחמרת הבעיה, אשר עלולה להגיע לעלויות תיקון גבוהות בהחלט. פתיחת סתימות
כדי לפתוח סתימה פשוטה ניתן להשתמש במגוון דרכים ושיטות קלות ויעילות במיוחד, דוגמת פומפה, קפיץ ייעודי וחומרים כימיים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי במידה ואתם לא בטוחים כיצד ואיך לבצע בדיוק את פעולת השחרור, מומלץ יהיה להתייעץ עם אינסטלטור מקצועי.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא