שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה כתוצאה ממזון ושומנים

מחפשים איך לפתוח סתימה כתוצאה ממזון שומני? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

האווירה הביתית החמימה והנעימה, מתאפשרת בין השאר בגלל המאכלים הביתיים המיוחדים, המהווים מוקד מפגש משפחתי בעיקר בסופי שבוע. לאחר שאכלנו ונהנינו, חשוב לשפוך את השאריות, אם נשארו בכלל, אל הפח ולא אל הכיור, אחרת עלולות להיווצר סתימות משמעויות בכיור.

פתיחת סתימה כתוצאה ממזון ושומנים

 

אכלנו, נהנינו ועכשיו לשטיפה

אוכל הוא אחד המרכיבים העיקריים בחיים שלנו, כאשר מלבד האנרגיה החיונית לתפקוד הגוף שלנו, כולנו פשוט אוהבים לאכול ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בארוחות משפחתיות ובטעמים הביתיים, המהווים יחדיו את מוקד המפגשים המשפחתיים האהובים על כולנו.

כמו בסופה של כל ארוחה, מגיע החלק הפחות כיפי שלה והוא הצורך לשטוף את הכלים בכיור המטבח וכדי לבצע את המשימה הזו בצורה המהירה והיעילה ביותר, אנחנו כמובן חייבים שזרם המים בברז בכיור יפעל באופן תקין, לרבות אופן הניקוז שלו אל הביוב.

כאשר זרם המים חלש ו/או מקרים בהם המים אינם מתנקזים באופן חלק אל הביוב, הרי שנוסף על ההתמודדות שלנו עם הכלים שנערמו, קיבלנו משימה נוספת חדשה – להתמודד עם הסתימה שנוצרה בכיור.

אכלנו, נהנינו ועכשיו לשטיפה

 

סתימה בכיור

מלבד אי הנעימות הכרוכה בזרם המים האיטי ו/או בבריכה שהצטברה לה כתוצאה מניקוז לקוי, סתימה בכיור כרוכה לעיתים גם בריחות לא נעימים, באופן היכול לגרום לנו לשכוח שרק לפני מספר דקות ישבנו מסביב לשולחן ונהנינו מהאוכל והמטעמים הביתיים השונים.

אמנם אחרי האוכל אף אחד אינו אוהב לשטוף מיד את הכלים, במיוחד לאחר הגילוי על הסתימה הקיימת, אך חשוב לדעת כי יש לטפל בסתימה בכיור בהקדם האפשרי, הן בגלל הכלים המלוכלכים שלא יכולים להישאר כך זמן רב והן בגלל האפשרות להחמרת הבעיה ואף היווצרותן של בעיות שונות, ההופכים יחדיו את הטיפול בבעיית הסתימה לבעיה בעלת עלויות טיפול גבוהות במיוחד.

סתימה בכיור

 

כיצד נוצרת סתימה בכיור?

אמנם לא מעט אנשים חושבים שהמים היוצאים מהברז בכיור פשוט מגיעים לאחר סיבוב הידית, אך למעשה, המים מגיעים אלינו דרך מערכת הצנרת הביתית המסועפת, המורכבת ממספר רב של צינורות. כאשר אחד מהצינורות נסתם ולעיתים אף מערכת הביוב עצמה, הרי שנוצרת סתימה, המונעת את מעברם וזרימתם התקינה של המים. אך כיצד בדיוק נוצרת סתימה בכיור?

בין הגורמים העיקריים ליצירתה של הסתימה בכיור נמצאת השלכת שאריות מזון, ובעיקר שומנים, אל הכיור, כך שגם אם נראה במבט ראשון כי הצלחנו לשטוף אותם בכיור, הם בסופו שאריות אלו מצטברות בסופו של דבר בצנרת ויוצרים את הסתימות המוכרות לנו וכאשר מדובר בשומנים שהתקשו, הרי שזו הופכת להיות כבר סתימה רצינית בהחלט.

כיצד נוצרת סתימה בכיור?

 

כך תפתחו סתימה שנוצרה כתוצאה ממזון ושומנים

אתם עומדים עכשיו מול הכיור, שבעים אך קצת פחות מרוצים מהבריכה שנוצרה לה בכיור שלנו, אך כל עוד מדובר בסתימה קלה, תוכלו להפשיל שרוולים ולנסות לשחרר אותה בכוחות עצמכם באמצעות:

 

פומפה

זה הזמן להוציא את הפומפה שנמצאת מתחת לכיור ולהתחיל לפמפם עד ליצירת הוואקום והלחץ המתאים, שיפעלו למשיכת הסתימה במעלה הצנרת.

 

קולב

כן, כן, לא התבלבלנו, גם קולב יכול לעזור לנו לשחרר את הסתימה שנוצרה בעיקר כתוצאה ממזון, כאשר צורת הכיפוף הייחודית של הקולב, תאפשר לנו לבצע מעין פעולת 'דיג' ולמשוך כלפינו את גוש המזון הסותם.

 

פעולת המסה

מזון ושומנים הגורמים לסתימה, הם בסופו של דבר גוש שהצטבר, אותו נוכל לפרק באמצעות פעולות שונות המאפשרות את המסתו – הזרמת מים חמים וכן חומרי ניקוי שונים ובעת הצורך אך חומרים כימיים ייעודים, בהם מומלץ להשתמש במשנה זהירות ותוך הקפדה על הוראות היצרן, שכן מדובר בחומרים מסוכנים ואף רעילים.

כך תפתחו סתימה שנוצרה כתוצאה ממזון ושומנים

 

אינסטלטור מומחה – זה כל ההבדל

הפתרונות הביתיים שהצענו בהחלט יכולים לעשות את העבודה במקרים של סתימות קלות, אך לעיתים, חוסר ידע ושימוש לא נכון בקולב לדוגמה או בחומרים הממיסים, עלול לא רק שלא לפתור את הבעיה, אלא אף להחמיר אותה ולגרום לנזקים משניים בצנרת, באופן שיהפוך את התיקון לבעל עלויות גבוהות ובלתי מתוכננות.

לפיכך, בכל מקרה בו אתם לא בטוחים כיצד עליכם לפעול, אל תמהרו לשלוף את הקולב מארון הבגדים ולדחוף אותו אל פתח הניקוז בכיור, כי אתם בהחלט עלולים להסב נזק יותר מאשר תועלת.

לפיכך, מומלץ להזמין אינסטלטור מקצועי ומיומן, הזמין עבורכם גם בשעות לא שגרתיות, אשר באמצעות הניסיון, הידע המקצועי והכלים המתקדמים הנמצאים ברשותו, יוכל לסייע לכם באיתור מהיר של הסתימה ובפתרון יעיל לא פחות.

אינסטלטור מומחה – זה כל ההבדל

 

פתרונות מקצועיים לסתימות משמעותיות

סתימות הנגרמות ממזון משומנים נחשבות לסתימות מאתגרות יותר לפתיחה ושחרור ובמיוחד כשמדובר בסתימות שהגיעו כבר אל מערכת הביוב עצמה. כדי להתמודד עם סתימות עקשניות אלו, אשר לא ניתן להתמודד איתם בשיטות 'עשה זאת בעצמך' למיניהן, חשוב להזמין את שירותיו של אינסטלטור מומחה, בעל הכלים המקצועיים לפתיחת הסתימות הללו.

כך, מלבד היכולת לאתר בדיוק את מקור הסתימה ללא הרס ושבר מיותרים, אינסטלטור מומחה ישתמש בכלי מקצועיים מתקדמים, דוגמת ספירלה חשמלית וביובית, אשר באמצעות לחץ המים הגבוה שהיא יכולה להפעיל וכן יכולת השאיבה העוצמתית שלה, יכולה לשחרר בקלות ובמהירות כל סתימה עקשנית.

פתרונות מקצועיים לסתימות משמעותיות

 

כך תימנעו מסתימה בכיור

בין אם החלטתם לנסות בכוחות עצמכם ובין אם החלטתם להסתמך על אינסטלטור מקצועי ומנוסה, כדאי לצמצם עד כמה שאפשר את הסיכויים להיווצרותן של סתימות אלו ופשוט להימנע מהשלכת שאריות מזון ושמן אל הכיור. הקפדה על השלכת השאריות הללו אל הפח גם תקל עליכם את מלאכת שטיפת הקלים וגם תמנע את הצטברותם לכדי סתימה עקשנית.

יחד עם זאת, לא תמיד ניתן להסיר את כל הלכלוכים לפני השטיפה, במיוחד לכלוכים כאלו הדבוקים לסיר או למחבת ולכן, מומלץ להתקין מסננת ייעודית לפתח הניקוז בכיור, כך שתקלוט את כלל הלכלוכים במהלך שטיפת הכלים.

כך תימנעו מסתימה בכיור

שאלות ותשובות

כל עוד מדובר בסתימה בשלביה ההתחלתיים, ניתן יהיה להשתמש גם באמצעים ביתיים, דוגמת פומפה, קולב וחומרים כימיים שונים לפתיחה מהירה וקלה של הסתימה.
בין אם מדובר בסתימה עקשנית במיוחד ובין אם לא ממש הצלחתם להשתמש בקולב ובשאר השיטות שהזכרנו, מומלץ יהיה להזמין אינסטלטור מקצועי ולהימנע מניסיונות כושלים, שעלולים בסופו של דבר לעלות ביוקר.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא