שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה בשירותים

מחפשים שרברב לפתיחת סתימה בשירותים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בעיית הסתימה בצנרת היא נפוצה ומוכרת לרבים מאיתנו, אך אין ספק כי ישנן סיטואציות בהן בעיית הסתימה הופכת למעיקה במיוחד, ביניהן סתימה בשירותים. לפני שאתם ממהרים להיכנס ללחץ, הנה כל מה שצריך לדעת על פתיחת סתימה בשירותים.

 

סתימה בשירותים

השימוש התכוף שאנחנו עושים במים במהלך שגרת החיים היום יומית שלנו נראה לנו כפעולות הכרוכות בלחיצת כפתור או סיבוב ידית, אך למעשה, מערכת הצנרת הביתית שלנו היא מערכת מסועפת במיוחד, הכוללת מספר רב של צינורות, דרכם המים עוברים וזורמים בלחץ רב ובטמפרטורות גבוהות.

המורכבות הרבה של מערכת הצנרת, יחד עם שימוש לא נכון שחלק מאיתנו עושים בה, הופכים יחדיו את תופעת בעיות הסתימות בצנרת לתופעה נפוצה ומוכרת בהחלט, כאשר ישנם מספר מקרים ההופכים את בעיית הסתימות לבעיה בהחלט לא נעימה, אשר מלבד בעיית זרימת המים, כוללת גם ריחות בלתי נעימים. אנחנו מדברים כמובן על בעיית הסתימה בשירותים.

פתיחת סתימה בשירותים

 

כיצד נוצרת סתימה בשירותים?

סתימה בשירותים יכולה להתרחש בגלל מגוון סיבות, חלקן אף אינן קשורות אלינו באופן ישיר ולעיתים אף נמצאות במערכת הביוב עצמה ולאו דווקא בצנרת של השירותים, כמו במקרים של בלאי מוגבר של הצנרת ושורשים בביוב, המחייבים את שירותיו של אינסטלטור מקצועי ומיומן לפתיחת הסתימה.

יחד עם זאת, ישנם מספר מקרים בהם בהחלט ניתן להצביע על בעלי הבית והשימוש הלא נכון שהם עושים בשירותים, כאחראים על בעיית הסתימה שהופיעה. סתימה בשירותים אינה מופיעה לפתע פתאום ולרוב, מדובר בתופעה המתמשכת זמן רב, עד להצטברות גוש הסתימה החוסם את מעברם וזרימתם התקינה של המים.

כך, בין הגורמים העיקריים לבעיית הסתימה בשירותים ניתן להצביע על השלכת שערות ממברשת השיער, מגבונים ומוצרי היגיינה שונים, אשר על אף שנראה במבט ראשון כאילו הם נשטפו בצורה חלקה באסלה, הם מצטברים בסופו של דבר לגוש מאסיבי החוסם את הצנרת.

פתיחת סתימה בשירותים

 

חשיבות הטיפול בסתימה בשירותים

אין ספק כי מבין מגוון בעיות הסתימה השונות הנוטות להופיע בצנרת הביתית, סתימה בשירותים היא בין התופעות הלא נעימות בהחלט ולכן, חשוב לפעול לשחרור ופתיחת הסתימה בשירותים בהקדם האפשרי.

מלבד אי הנעימות הכרוכה בבעיית הסתימה בשירותים, עיכוב והימנעות מטיפול בבעיית הסתימה, עלול לגרום בסופו של דבר להחמרת הסתימה ולפגיעות נוספות בצנרת, באופן שיביא גם לעלויות תיקון גבוהות במיוחד, לעומת טיפול ראשוני ובמועד הנכון.

פתיחת סתימה בשירותים

 

רגע לפני שאתם ניגשים לפתוח את הסתימה בשירותים

ריכזנו עבורכם מספר דרכים ופתרונות לפתיחת סתימה בשירותים, אך עוד לפני כן, מומלץ וחשוב לוודא כי אתם יודעים בדיוק מה צריך לעשות, אחרת אתם עלולים להחמיר את הבעיה ואף לגרום לנזקים משניים, במקום לפתוח את הסתימה.

כמו כן, מומלץ להיערך בהתאם עם כפפות, מגבות, מסכת מגן למקרה הצורך וכל זאת על מנת להבטיח סביבת עבודה סטרילית וכן כדי לשמור על ביטחונכם האישי. ככל ונראה שמדובר בסתימה רצינית ועולה החשש להצפות, כדאי יהיה לסגור את השיבר מראש ולמנוע את זרימת המים בשירותים, עד לשחרור הסתימה.

פתיחת סתימה בשירותים

 

פתיחת סתימה בשירותים – כך תעשו זאת נכון

פתיחת סתימות בכלל ובשירותים בפרט, היא בין תחומי ההתמחות הבלעדיים של האינסטלטורים ויחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם ניתן יהיה להתמודד עם הסתימה בכוחות עצמנו, במיוחד במקרים של סתימות קלות. כדי לפתוח את הסתימה בשירותים באופן מיטבי, תוכלו להשתמש ב:

 

פומפה

לפעמים הפתרון לבעיית הסתימה בשירותים הוא די פשוט, כמו במקרה של שימוש בפומפה, המתאים בעיקר לסתימות קלות. הלחץ הרב והוואקום שנוצר בעקבות פעולת הפמפום, מסייעת במשיכת הסתימה החוצה. בשונה מפתחי הניקוז הסטנדרטיים, האסלה מתאפיינת במבנה מיוחד, אליו יש להתאים פומפה ייעודית לשירותים.

 

חומרים כימיים

אפשרות נוספת לפתיחת הסתימה בשירותים היא באמצעות שימוש בחומרים כימיים, תרכובות מיוחדות הנמכרות בחנויות השונות, הוא הכנה ביתית המבוססת בעיקר על סודה קאוסטית, אשר יחד עם מים חמים יוכלו לסייע להמסת הצטברות הסתימה ושחרורה במורד הביוב.

במידה ובחרתם באפשרות זו, חשוב להקפיד על הוראות ההפעלה המצוינות על גבי אריזת החומר וכן לפעול עם כפפות ובמשנה זהירות באופן כללי, שכן מדובר בחומרים מסוכנים ואף רעילים.

 

אביזרים מיוחדים

את הסתימה בשירותים ניתן לפתוח גם באמצעות אביזרים מיוחדים נוספים, דוגמת ספירלה וקפיצים ייעודיים, המאפשרים את שחרור הסתימה באמצעות דחיקת הגוש הסותם במורד הביוב.

פתיחת סתימה בשירותים

 

אינסטלטור מנוסה לפתיחת סתימה בשירותים

הפתרונות הביתיים שהזכרנו, יכולים לסייע בעיקר במקרים של סתימות קלות ויחד עם זאת, חלקנו מעדיפים להימנע מהתעסקות עם שחרור הסתימה באזור השירותים ומעדיפים להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מנוסה, בעל הידע המקצועי והכלים המתאימים לאיתור ופתיחת הסתימה, ללא הרס ונזקים משניים, העלולים להיגרם כתוצאה מניסיונות כושלים של פתיחת הסתימה.

מלבד המקרים בהם אנחנו מעדיפים להימנע מהתעסקות עם בעיית הסתימה בשירותים, לרבות האפשרות לגרום לנזקים נלווים משמעותיים שיגררו הוצאות תיקון גבוהות במיוחד, לעיתים אין ברירה אלא לקרוא לאינסטלטור מנוסה, כמו במקרים של סתימות מורכבות במיוחד ובמקרים של סתימות בשירותים בעלי אסלה סמויה, המחייבים ניסיון ומיומנות לפתיחת הסתימות במערכת הסמויה.

פתיחת סתימה בשירותים

 

שימוש נכון בשירותים למניעת סתימות

בין אם הצלחתם לשחרר את הסתימה בשירותים ובין אם הגעתם עד לכאן רק מתוך התעניינות, מכאן ולהבא כדאי שתדעו כיצד להשתמש באופן המתאים בשירותים, כך שתוכלו להפחית בצורה ניכרת את הסיכוי להיווצרותה של סתימה.

כעיקרון, כדי לשמור על השירותים נקיים מסתימות, כדאי לדבוק בכלל אחד פשוט למדי – הימנעו מהשלכת לכלוכים שונים אל האסלה, לרבות שיערות מהמברשת, מגבונים לחים ואביזרי היגיינה שונים, המהווים גורמים עיקריים להיווצרותן של הסתימות באסלה. כדי להקל על שמירת הכלל הזה, ניתן להניח בצמוד לשירותים פח קטן, אליו תוכלו לזרוק את כל הלכלוכים הללו.

שאלות ותשובות

בעיית הסתימות בכלל ובשירותים בפרט, היא בעיה נפוצה ומוכרת לאנשים רבים ובהתאם לכך, ניתן למצוא כיום מגוון פתרונות לשחרור הסתימה, חלקן אף בשיטת "עשה זאת בעצמך", דוגמת שימוש בפומפה, קפיץ מיוחד וחומרים כימיים.
כאשר מדובר בסתימה קלה, סביר להניח שרבים מאיתנו יצליחו לשחרר אותה לבד, אך לעיתים עדיף שלא לקחת סיכונים בניסיונות לא מקצועיים, העלולים להביא להחמרת הבעיה במקום לפתרונה. כמו כן, במקרים של סתימות קשות ואסלות סמויות, אינסטלטור מקצועי בהחלט יוכל לסייע לנו.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא