שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה פנימית

מחפשים איך לפתוח סתימה פנימית? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

סתימה בצנרת היא בעיה מוכרת ומעצבנת במיוחד, הן בגלל הניקוז וזרם המים האיטיים והן בגלל הריחות הלא נעימים, המתלווים לעיתים לבעיה זו. לפיכך, עם זיהוי הסימנים הראשונים לבעיית הסתימה כולנו מחפשים אחר הפתרונות המהירים והיעילים במיוחד לפתוח את הסתימה ובמאמר זה נראה כיצד ואיך נצליח להתמודד עם סתימה פנימית.

פתיחת סתימה פנימית

 

כל הסימנים מצביעים – בעיית הסתימות

דירה חדשה או ישנה, בית פרטי או דירה בבניין רב קומות, לכולם יש מכנה בסיסי משותף – מערכת האינסטלציה הביתית, המאפשרת למעשה לכל אחד מבני הבית לשמור ולקיים שגרת חיים נורמטיבית ואיכותית, באמצעות פעולות כמו שטיפת כלים, שימוש בשירותים ומקלחות.

הבנת חשיבותן של פעולות שגרתיות אלו, יכולה רק לעזור לנו להבין עד כמה תופעת הסתימות במערכת הצנרת יכולה לפגוע ולשבש את שגרת החיים שלנו.

סתימות בצנרת יכולות להופיע בכל מערכת צנרת, חדשה וישנה כאחת, כאשר צנרת ישנה ועשויה מחומרים לא עמידים ו/או איכותיים, מן הסתם תהיה ברמת סיכון גבוהה יותר להיווצרותן של הסתימות. סתימה אינה נוצרת ביום אחד ולכן, כאשר אנחנו מזהים סימנים מקדימים, כמו זרם מים חלש, ניקוז איטי וריחות לא נעימים העולים מהביוב, סביר להניח כי מדובר בסתימה.

כל הסימנים מצביעים – בעיית הסתימות

 

מהי סתימה פנימית?

סתימות בצנרת יכולות להיגרם בשל מגוון סיבות, ביניהן בלאי והתקנה לקויה של הצנרת, השלכת שאריות מזון לכיור ומגבונים ומוצרי היגיינה לשירותים ועוד. לכלוכים אלו, גם אם נראה לנו שהם נשטפים ונעלמים במורד הצנרת, מצטברים בסופו של דבר לגושים חוסמים, המפריעים למים לזרום בצורה חלקה ותקינה.

הסתימות יכולות להופיע בדרגות קושי שונות, החל מסתימה פשוטה, אותה ניתן לשחרר גם באמצעות כלים ביתיים הנמצאים בדרך כלל בבית של כל אחד מאיתנו ונגמר בסתימות קשות ומורכבות במיוחד, המחייבות את עזרתו של אינסטלטור מקצועי.

אחת מהסתימות המאתגרות במיוחד, היא סתימה פנימית, אשר שמה לא מותיר מקום לספק בנוגע למהותה – סתימה הנמצאת במעמקי הצנרת.

מהי סתימה פנימית?

 

כיצד ניתן לאתר את מיקום הסתימה?

הצנרת הביתית שלנו היא מערכת מסועפת, המורכבת ממספר רב של צינורות, המתחברים ועוברים יחדיו בקירות ומתחת לרצפות הבית. ככל ומדובר בהזנחה מתמשכת או בסתימה שנוצרה מלכתחילה במעמקי הצנרת, הרי שמלבד האתגר שבשחרור הסתימה הפנימית, עלינו להתמודד בראש ובראשונה עם אתגר האיתור המדויק של מיקום הסתימה. כיצד עושים זאת?

 

צילום קו ביוב

הטכנולוגיה המתקדמת הגיעה גם אל עולם האינסטלציה, כאשר אחד הכלים הנפוצים והיעילים במיוחד לאיתור מקור הסתימה, הוא צילום קו הביוב. כך, אינסטלטור מקצועי ומיומן יוכל להכניס את המצלמה המיוחדת אל עומק הצנרת ולקבל צילום מדויק ומיטבי של המתרחש בעומק בצנרת.

 

מצלמה תרמית

כלי טכנולוגי נוסף ויעיל לא פחות, הוא המצלמה התרמית, המבוססת על טכנולוגיית אינפרא – אדום. קרני האינפרא אדום נחשבות לרגישות לחום ובהתאם לכך, מסוגלות לזהות הבדלי טמפרטורות שונים בצנרת ואת מיקומה המדויק של הסתימה, המתאפיין בטמפרטורה קרה.

 

מכשיר אקוסטי

מכשיר אקוסטי הוא מכשיר מבוסס סאונד, בעל שני מיקרופונים רגישים, הקולטים ומסננים רעשים ומאפשרים גילוי מדויק ומיטבי של מיקום הסתימה.

כיצד ניתן לאתר את מיקום הסתימה?

 

חשיבות הגילוי והטיפול בסתימה הפנימית בזמן

כפי שראינו, סתימה פנימית היא סתימה שאינה נראית לעיניים ונמצאת במעמקי הצנרת הביתית. דווקא בגלל שמדובר בבעיה סמויה, ההופכת את הטיפול בה למורכב ומאתגר במיוחד, חשוב לטפל בסתימה הפנימית מיד עם זיהוי הסימנים המעידים על קיומה של הסתימה.

הימנעות ועיכוב בטיפול בבעיית הסתימה, הן בגלל חוסר מודעות והן כתוצאה מדחיינות, עלול להתברר לנו בסופו של דבר כהחלטה שגויה במיוחד וזאת בעיקר בשל הבלאי המוגבר שנגרם בינתיים לצנרת, עד לכדי מצבים בלתי הפיכים, אשר בסופו של דבר עלויות התיקון שלהם יתבררו כגבוהות במיוחד.

חשיבות הגילוי והטיפול בסתימה הפנימית בזמן

 

פתיחת סתימה פנימית עם אינסטלטור מקצועי

לאחר שראינו כיצד ניתן לאתר באופן מיטבי ומדויק סתימה הנמצאת במעמקי הצנרת והבנו את החשיבות של טיפול מוקדם ככל האפשר בבעיית הסתימה הפנימית, נוכל להמשיך אל שלב פתיחת הסתימה הפנימית.

היות ומדובר בסתימה הנמצאת במעמקי הצנרת, חשוב יהיה להזמין את שירותיו של אינסטלטור מקצועי, הן בשל העובדה כי ברוב המקרים לא יהיו לנו את הכלים המתאימים להגיע לעומק הצנרת וכן את הידע המקצועי המתאים, שימנע מאיתנו להחמיר את הבעיה ולגרום לנזקים מיותרים ויקרים.

פתיחת סתימה פנימית עם אינסטלטור מקצועי

 

כיצד אינסטלטור מקצועי יפתח סתימה פנימית?

כאשר מזמינים אינסטלטור מקצועי לפתיחת סתימה פנימית, מומלץ לוודא כי השכנים גם נמצאים בבית, היות ומקור הסתימה נמצא לעיתים גם במערכת הצנרת הנמצאת בחלק שלהם.

כמו כן, חשוב לזכור כי לאינסטלטור מקצועי קיימים אמנם כלים טכנולוגיים מתקדמים לפתיחת הסתימות, אך בחלק מהמקרים דרך הפעולה המומלצת לפתיחת הסתימה תהיה דווקא באמצעות שבירת מספר מרצפות וטיפול פיזי בנקודת הסתימה. כך או כך, בין הכלים והדרכים הנפוצות במיוחד שלחרור סתימה פנימית, ניתן למצוא את:

 

ספירלה חשמלית

ספירלה חשמלית היא מכשיר מיוחד בעל קרס קפיצית, אשר באמצעות המערכת החשמלית של המכשיר, מסוגת להגיע למעמקי הצנרת ולשחרר בקלות ובמהירות את הגוש החוסם את הצנרת.

 

ידית מנואלה

המבנה המיוחד של ידית המנואלה, מאפשר לסובב אותה ולהגיע בקלות אל מקור הסתימה, עד לשחרורה.

 

לחץ מים

הגוש הסותם מסרב לזוז? כנראה שנצטרך לעבור לפתרונות מאסיביים יותר, אותם נוכל למצוא במכשירים מיוחדים המסוגלים להפעיל לחץ מים רב, הפועל לדחיקת הגוש הסותם במורד הצינור וכן מכשירים בעלי יכולת שאיבה עוצמתית, אשר תשאב את הגוש הסותם כלפי מעלה.

 

חומרים כימיים

דרך נוספת להתמודד עם סתימה פנימית, היא באמצעות שפיכת חומרים כימיים מיוחדים אל הצנרת, כאשר אותם חומרים פועלים לאיכול והמסת הגוש הסותם ושחרור הצנרת בהתאם, למעבר וזרימה תקינים של המים.

כיצד אינסטלטור מקצועי יפתח סתימה פנימית?

שאלות ותשובות

היות ומדובר בסתימה הנמצאת במעמקי הצנרת, כדי לאתר את מיקומה באופן מיטבי ומדויק, נצטרך להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, בעל הידע והכלים הטכנולוגיים המתאימים לאיתור הסתימה. בין הכלים הללו ניתן למצוא בעיקר אביזרי צילום מתקדמים – כמו מצלמת סיב אופטי ומצלמה תרמית.
את הסתימה הפנימית ניתן לפתוח במרבית המקרים ללא הרס ושבירת מרצפות, אך חשוב להיות מוכנים גם לאופציה זו. ככלל, ניתן לפתוח את הסתימה הפנימית באמצעות ספירלה חשמלית, ידית מנואלה, לחץ מים גבוה וחומרים כימיים ייעודיים.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא