שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

תקלות אינסטלציה נוספות

מחפשים שירותי אינסטלציה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

 

רבות דובר על העיקריות שבתקלות האינסטלציה – הנזילות והסתימות. מדריכים שלמים יצאו בנוסח עשה זאת בעצמך, תחזיות בדבר עלויות העבודה הצפויות וכדומה. אולם סתימות ונזילות אינן תקלות האינסטלציה היחידות. ישנן תקלות אינסטלציה נוספות, שאמנם תדירות פחות מהסתימות ומהנזילות, אך חשוב להכיר גם אותן. במאמר זה נדון באותן תקלות בתקווה שתמצאו מדריך זה כמועיל גם כן. 

 

תקלות האינסטלציה ראשיות

מדריך זה אמנם יעסוק ברובו בתקלות האינסטלציה הנוספות, אך אי אפשר שלא לפתוח באותן תקלות שגרתיות. נתחיל בתקלת הנזילות ומשם נמשיך אל הסתימות.

 

נזילות

נזילות יכולות לקרות מכל נקודה במערכת המים בבית. בין אם מדובר בצינורות המים בגינה, בתשתיות הצנרת למטבח או למקלחת או בכל מקום אחר. חלקן של הנזילות פשוטות מאוד לאיתור ולתיקון. אחרות, מורכבות הרבה יותר.

השלב הראשון בתיקון הנזילה, הוא איתור מקורה. האינסטלטור ישתמש במכשור ייעודי, שיאפשר לו לחשוף את מיקומה המדויק של הנזילה מבלי לפגוע בקירות או ברצפה כלל וכלל. האינסטלטור ישתמש במצלמות תרמיות, חיישן גז או מד טמפרטורות לאיתור הנקודות.

בשלב השני, האינסטלטור יפעל לייבוש הנוזלים בנקודת הנזילה. מדובר בפעולה מסובכת, בה השלב הראשון הוא שאיבת כל המים שכבר זרמו מהצנרת החוצה. השאיבה נעשית על ידי מכשור מיוחד ומתקדם. לאחר מכן, האינסטלטור ישתמש במכשירים נוספים לייבושו המוחלט של החלל.

לבסוף, האינסטלטור יחליף את הצנרת הפגומה או יתקן אותה ככל שהדבר אפשרי. אלו הן פעולות תיקון הנזילות. טווח המחירים בתיקון נזילות הינו גדול במיוחד. נזילות קלות תוכלו לסגור ב-500 שקלים בלבד. נזילות מסובכות במיוחד יעלו גם 2500 שקלים. כעת, נמשיך אל הסתימות ומשם אל תקלות האינסטלציה הנוספות.

תקלות אינסטלציה נוספות

 

סתימות

בדומה לנזילות, גם הסתימות נפוצות במיוחד ומהוות אחוז נכבד מעבודתו של האינסטלטור. את הסתימות לא ניתן להחשיב כתקלות אינסטלציה נוספות אלא כתקלות אינסטלציה מרכזיות במיוחד.

סתימות נוצרות עקב הצטברות גושים בתוך מערכת הביוב, באופן המונע את זרימת המים התקינה. כתוצאה מהסתימות, מתפשטים בחלל ריחות וחיידקים היוצרים נזקים אסתטיים ותברואתיים. כמו כן, הסתימות עלולות להוביל להצפות בבית וכן להוציא מערכות דוגמת אסלות, כיורים ואמבטיה מכלל שימוש עד לתיקון הסתימה.

ישנם מספר כלים בעזרתם ניתן לפתוח סתימה. הכלי הפשוט ביותר, המשמש גם בתקלות אינסטלציה נוספות, הוא הפומפה. הפומפה יוצרת וואקום הדוחקת את הלכלוכים מחוץ לצנרת ומשחררת את הסתימה. תיקון סתימה בעזרת פומפה צפוי לעלות כמאה וחמישים עד מאתיים שקלים.

כלי נוסף ומורכב יותר, הוא הקפיץ. הקפיץ מוחדר כאשר הוא מחובר לראשו של חוט ארוך במיוחד אל תוך הצנרת. עם ההגעה אל הגוש החוסם את זרימת הביוב, השרברב יתחיל בסיבוב של ידית החוט. הסיבוב יפעיל את הקפיץ והקפיץ יבצע פעולה כפולה. ראשית, הקפיץ יאגד סביבו לכלוכים רבים היוצרים את הסתימה. שנית, הוא ירסק גושים קשים. כך, הקפיץ ישחרר את הסתימה. שחרור סתימה בעזרת קפיץ נחשב למורכב יותר ועלותו כמאתיים עד שלוש מאות וחמישים שקלים.

ישנן דרכים נוספות לפתוח סתימה, חלקן בעזרת חומרים המשמשים לטיפול בתקלות אינסטלציה נוספות. דוגמה קלאסית היא נוזל כימי לשחרור סתימות או לוכד שערות, אך מאחר שענייננו לא בפתיחת סתימות דווקא אלא בתקלות אינסטלציה נוספות לא נתעמק בכלים אלו.

תקלות אינסטלציה נוספות

 

סוגי הסתימות

למעשה, פסקאות אלו היו תיאור כוללני מידי של הסתימות. נכון יהיה לפני שצוללים אל תקלות אינסטלציה נוספות להתעמק עוד קצת בסוגים שונים של סתימות. ישנן שלוש נקודות עיקריות בבית בהן עלולות להיווצר סתימות. יש להכיר כל אחת מהן ואת הגורמים לסתימה באותה הנקודה, כדי לדעת להימנע מאותן הסתימות.

הנקודה הראשונה בה עלולות להיווצר סתימות היא האמבטיה. אל תוך האמבטיה נשטפות שערות רבות ואלו מצטברות בצנרת לכדי גוש צפוף ומלוכד היוצר סתימות.

הכלים בעזרתם ניתן לפתוח את הסתימה ולשחרר את הגוש, פורטו לעיל. אולם לאשורו של דבר, הכלי הטוב ביותר כנגד סתימה זו הוא הימנעות מלכתחילה. דאגו להציב באופן קבוע מסננת על פתח הניקוז. זו תמנע את זליגת השערות אל תוך הצנרת במידה מספקת והסתימה תיחסך.

הנקודה השנייה היא כיור המבטח. אל כיור המטבח זורמים שמנים וחתיכות מזון גדולות. השמנים מצטברים על דפנות הקירות ושאריות המזון מתגבשות לכדי גוש חוסם. גם כאן, המפתח למניעת הסתימות הוא שמירה על תחזוקה נכונה מלכתחילה. הקפידו לשפוך את השמן אך ורק לזבל ולא אל הכיור וכן הקפידו על הימצאות המסננת מעל פתח הניקוז.

הנקודה האחרונה היא האסלה. סתימות באסלה נוצרות, בראש ובראשונה, עקב השלכת תחבושות היגייניות ומגבונים אל הניאגרה. הימנעו מכך באופן מוחלט וחסכו לעצמכם את כאב הראש והתסכול שבסתימה.

תקלות אינסטלציה נוספות

 

תקלות אינסטלציה

כעת הגענו אל מושא ענייננו, תקלות האינסטלציה הנוספות. למעשה, חלקן יהיו תקלות אינסטלציה נוספות ממש וחלקן שירותי אינסטלציה נוספים ולאו דווקא תיקון תקלות אינסטלציה נוספות. נפתח בתיקון תקלות האינסטלציה הנוספות.

 

תיקון דוד החשמל

בעיקר באזורים הקרים, קורה שדודים מתפוצצים. פערי הטמפרטורות שבין הדוד לסביבה גורמים לפקק שלו להתפקע ולמי הדוד לזרום עד בלי די. במצבים אלו, תזמינו אינסטלטור שיתקן את הדוד ככל שהדבר אפשרי ויחליף אותו במקרה שהדוד אינו בר תיקון.

עלות התיקונים תלויה בסוג התיקון. במידה שמדובר בהחלפת גוף החימום בלבד, עלות השירות תעמוד על 250 עד 350 שקלים בלבד. החלפת הפלאנג', לעומת זאת, תעלה בין 500 לבין 800 שקלים. המחיר צפוי להתייקר בכ-25 אחוזים כאשר הדוד מצוי במקום שאינו נגיש ונדרש מאמץ כדי להגיע אליו.

 

תיקון דוד שמש

לא רק דוד החשמל מתקלקל אלא גם דוד השמש על קולטניו. המחירים של החלפת גוף החימום והפלאנג' דומים יחסית לאלו של דוד החשמל. החלפת הקולטנים צפויה להגיע למאות עד אלפי שקלים.

 

לחץ מים נמוך

בעיה נפוצה למדי היא לחץ מים נמוך מהברזים. הזרימה יוצאת רעועה ולא אחידה. במקרים אלו, הגורמים עשויים להיות פתיחה חלקית של ברזים ראשיים אך גם סיבות מורכבות יותר כגון משאבות מים שאינן חזקות מספיק.

ככל שמדובר בלחץ מים נמוך מהקבוצה הראשונה, הטיפול בו יהיה קל למדי. לעומת זאת, כאשר הבעיה נובעת מבעיות במשאבה, לא יהיה מנוס אלא להתקין משאבה חזקה יותר. תוכלו להתקין משאבה חזקה לדירה שלכם, לקומה או לבניין כולו. נסו לגייס את הדיירים לשם רכישת משאבה חזקה ועוצמתית לכל הבניין כך שעלות העבודה תתחלק בין כולם.

תקלות אינסטלציה נוספות

תופתעו לדעת שבסמכותו של אינסטלטור לבצע בדק בית. בדק בית הינה בחינה מקיפה הנערכת למערכות הבית, בסמוך לרכישת דירה. הודות לבדיקה אתם לא קונים דירה שהיא חתולה בשק אלא דירה שאתם יודעים כי מערכותיה ותשתיותיה תקינת. עבודה זו מצויה בתחום אחריותו של האינסטלטור שיסרוק את כל הבית הן בממדים הגלויים לעין בלתי מזוינת וגם את התשתיות הקריטיות של המים, הביוב ואף החשמל. שירותי בדיקת הבית חיוניים למדי ונמליץ שלא לחסוך בהם בבואכם לבצע עסקה משמעותית כל כך של רכישת דירה. עלות בדק הבית נעה בין 1,300 ל-2,000 שקלים.
הקריטריון החשוב ביותר באשר לבעלי מקצוע ככלל ושרברב בפרט, הוא אמינות. בחרו שרברב ששמעתם עליו המלצות ממשפחה וחברים. קראו על השרברב בירושלים ברשת וודאו כי הביקורות כלפיו חיוביות. בשלב הבא, ערכו סקר שוק בנוגע לעלות העבודה וודאו כי זהו אכן המחיר המקובל בירושלים. כעת, תוכלו לסגור עם בעל המקצוע ולהזמין אותו לבצע את העבודה בביתכם.
אם יש ספק אין ספק, מומלץ אפילו להתיעץ עם בעל מקצוע בטלפון ולהסביר לו את המתרכש, הוא יוכל לדעת לפי התיאור האם יש צורך בבדיקה פיזית והאם של שרברב. חשוב לעשות זאת בזמן כדי לא להחמיר את המצב ולהגיע לנזקים כבדים.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.