שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה כתוצאה משורשים

מחפשים איך לפתוח סתימה כתוצאה משורשים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

סתימות בצנרת הן תופעה נפוצה ומוכרת בבתים רבים בישראל, כשהן יכולות לנוע בין סתימות קלות, איתן ניתן להתמודד אף באופן עצמאי ובין סתימות מורכבות במיוחד, כמו במקרה של חדירת שורשים לצנרת. כיצד זה קורה ואיך מתמודדים עם שורשים אלו?

פתיחת סתימה כתוצאה משורשים

 

סתימות בצנרת הביתית

שגרת החיים הביתית שלנו מורכבת מלא מעט פעולות שגרתיות ויום – יומיות המערבות שימושים שונים שאנחנו עושים במים, דוגמת שטיפת כלים, שימוש בשירותים ומקלחות, המאפשרים לנו יחדיו לשמור על איכות ושגרת חיים מיטבית. ועל אף שמדובר בתשתית בסיסית הנמצאת בכל בית, מדובר במערכת מסועפת של צינורות, האחראית על מעברם וזרימתם של המים.

ניתן להבין אם כן, כי כל בעיה ותקלה במערכת הצנרת עלולה לפגוע בצורה משמעותית באיכות ושגרת החיים שלנו, כאשר אחת התקלות הנפוצות והמוכרות ביותר, היא הסתימות בצנרת, היכולות להיגרם מבעיות שונות ולנוע בין סתימות קלות, בהן ניתן לטפל אף באופן עצמאי, לבין סתימות מורכבות במיוחד, המחייבות את עזרתו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה.

סתימות בצנרת הביתית

 

סיפורה של סתימה

כפי שהזכרנו, מערכת הצנרת הביתית שלנו מורכבת ממספר רב של צינורות העשויים מחומרים שונים ועוברים בין קירות הבית ומתחת לרצפות. כאשר צינורות אלו נסתמים, הרי שהמים אינם יכולים לעבור ולזרום בצורה חלקה ותקינה, כך שלפתע אנחנו רואים זרם מים חלש ו/או היווצרותן של בריכות בפתחי הניקוז.

סתימות בצנרת יכולות להיגרם ממגוון סיבות, ביניהן: השלכת שאריות מזון ופסולת (בעיקר מגבונים ואביזרי היגיינה שונים), אבנית בצנרת וכן בלאי מוגבר של הצינורות – בעיקר אלו הישנים והעשויים מברזל.

לצד סיבות נפוצות ומוכרות אלה, אשר לעיתים ניתן אף להתמודד עמם באופן עצמאי ובשיטות ביתיות שונות, נמצאות גם סיבות מורכבות יותר ואחת מהן היא תופעת חדירת השורשים למערכת הצנרת.

סיפורה של סתימה

 

סתימת הצנרת כתוצאה מחדירת שורשים

מערכת הביוב שלנו מתפרשת גם מעבר לקירות ושטח הבית שלנו, כאשר מיקום הביוב ליד צמחים ועצים, מהווה מוקד משיכה אטרקטיבי לשורשים שלהם, המחפשים באופן מתמיד ועיקש אחר מקורות מים זמינים.

כך, כאשר השורשים הללו מזהים את הסדק הכי קטנטן בצנרת הביוב (חלקם אינם צריכים אף את הפתח הזה), הרי שהם יפלסו את דרכם דרכו ויתחילו לצמוח ולהתפשט, עד לחסימת הצנרת.

לחדירת השורשים אל מערכת הצנרת של הביוב עלולה להיות השלכות בלתי הפיכות, שכן לשורשים קיים כח עצום, היכול לגרום לסדקים ואף לשבור לגמרי את מערכת הצנרת, כך שסתימה מסוג כזה מחייבת פתרונות אינסטלציה מקצועיים ומתקדמים.

סתימת הצנרת כתוצאה מחדירת שורשים

 

כיצד ניתן לזהות שמדובר בסתימה כתוצאה מחדירת שורשים?

סתימה כתוצאה מחדירת שורשים לביוב, זהה במאפייניה לשאר תופעות הלוואי הנלוות לסתימות הנוצרות מגורמים שונים, דוגמת זרם מים איטי, ניקוז מים לקוי וריח לא נעים העולה מפתחי הביוב ולפיכך, לא ניתן לזהות באמצעים שגרתיים כי מדובר בסתימה הנובעת כתוצאה מחדירת שורשים.

כאמור, לאינסטלטור מקצועי יש את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים, באמצעותם הוא יכול לא רק לפתור ולשחרר את הסתימה שנוצרה מחדירת השורשים, אלא גם לזהות בקלות, במהירות ובאופן מדויק את מיקום הסתימה וממה היא נובעת, כך שיוכל להתאים את דרכי הטיפול היעילות ביותר.

כיצד ניתן לזהות שמדובר בסתימה כתוצאה מחדירת שורשים?

 

פתיחת סתימה כתוצאה מחדירת שורשים – שלב אחרי שלב

מעבר לעובדה שמדובר באחת הסתימות המורכבות למדי, טיפול בחדירת שורשים למערכת הביוב מצריך מיומנות ומקצועיות רבה וזאת בעיקר על מנת שהתופעה לא תופיע שוב כעבור זמן מה. ככלל, ניתן לחלק את פתיחת הסתימה כתוצאה מחדירת שורשים לשלבים הבאים:

 

חיתוך השורשים

בשלב הראשון, האינסטלטור יפעל לאיתור מדויק של מקום הסתימה ולחיתוך השורשים שחדרו אל הצנרת. בשלב זה חשוב לשים לב כי, חיתוך לא מדויק ולא מקצועי, עלול רק להחמיר את בעיית השורשים, שכן עם חיתוך השורשים, הם נוטים להפריש חומר המגן עליהם ומחזק את תהליך צמיחתם.

 

ניקוי יסודי של הצנרת

לאחר פעולת החיתוך והסרת השורשים שחדרו אל מערכת הצנרת, חשוב לפעול לניקוי יסודי ומוחלט של הצנרת, על מנת שהשורשים לא ישובו לצמוח מיד אחרי הטיפול. שטיפה מקצועית ויסודית מבצעים בדרך כלל באמצעות ביובית, בעלת יכולת לשחרר מים בלחץ גבוה וכן לשאוב בצורה עוצמתית את כלל השאריות והמשקעים שנוצרו אחרי ניקוי השורשים.

 

קוטל שורשים

מערכת הצנרת אמנם נראית כרגע נקייה, אך כדי לשמור עליה כזאת לאורך זמן, חשוב להשמיד את השורשים באופן מוחלט וזאת, באמצעות פיזור חומרים קוטלי שורשים. היות ומדובר בחומרים כימיים מסוכנים, חשוב לוודא כי מדובר בחומרים בעלי תו תקן ואשר עברו את האישורים הנדרשים של המשרד להגנת הסביבה.

פתיחת סתימה כתוצאה מחדירת שורשים – שלב אחרי שלב

 

כך תשמרו על הצנרת מפני חדירת שורשים

במידה ומדובר בבית חדש, הנמצא בשלבי תכנון, מומלץ יהיה לבצע מיפוי תשתיות מים, כך שתוכלו לדעת בדיוק היכן עוברת הצנרת הביתית ובהתאם לממצאים, להרחיק מסביבת הצנרת עצים וצמחים שונים, העלולים לשלוח את שורשיהם אל מערכת הצנרת וליצור סתימה עקשנית.

ככל ומדובר בבית קיים, ניתן יהיה עדיין להרחיק בדיעבד את העצים והצמחים המפריעים, אך לאחר התייעצות עם כלל הגורמים הרלוונטיים שאכן מדובר בפעולה ידידותית לסביבה ולא מזיקה. אפשרות נוספת, מומלצת אף היא, תהיה לבצע תחזוקה שוטפת של מערכת הצנרת ולהזמין אחת לכמה זמן אינסטלטור מקצועי, אשר יוודא כי מערכת הצנרת שלנו נקייה משורשים.

כך תשמרו על הצנרת מפני חדירת שורשים

 

החלפת צנרת

כפי שהזכרנו, חדירת השורשים יכולה לגרום גם לבעיות רציניות יותר מאשר סתימה בצנרת, כמו הריסה מוחלטת של מקטעי צנרת, אותם חשוב לתקן עם אינסטלטור מקצועי, אשר יבחן את המקטעים הספציפיים אותם יש להחליף וכן יפעל להחלפת הצינורות הפגומים בצינורות האיכותיים ביותר, לרבות חומרי איטום דוגמת גומיות וסיליקון, כך שהמקטע יהיה עמיד יותר בפני בלאי בכלל וחדירת שורשים בפרט.

שאלות ותשובות

סתימה כתוצאה משורשים נחשבת לסתימה מאתגרת בהחלט, איתה ניתן להתמודד עם שירותיו של אינסטלטור מקצועי, בעל הידע והכלים המתאימים. פתיחת הסתימה עצמה תבוצע באמצעות חיתוך השורשים, ניקוי קו הביוב ושימוש בחומרים קוטלי שורשים.
בראש ובראשונה, מומלץ יהיה להרחיק את הצמחים והעצים מקרבת מערכת צנרת הביוב. כמו כן, שמירה מיטבית על הצנרת מפני חדירת שורשים, תהיה באמצעות תחזוקה תכופה של הצנרת על ידי אינסטלטור מקצועי.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא