שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה כתוצאה מאבנית

מחפשים איך לפתוח סתימה כתוצאה מאבנית? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

סתימה בצנרת היא תופעה די נפוצה ומוכרת, כאשר הסיבות להיווצרותן של הסתימות הן רבות ומגוונות וביניהן, גם כתוצאה מהצטברות של אבנית. כיצד האבנית נוצרת? איך היא משפיעה על מערכת הצנרת שלנו? ובאילו דרכים ניתן לשחרר את הסתימה כתוצאה מאבנית? מוזמנים לקרוא ולגלות.

פתיחת סתימה כתוצאה מאבנית

 

תופעת סתימת הצנרת

גם אם אין לנו ידע מקצועי בתחום ואף פעם לא עברנו קורס אינסטלציה מזורז, את מערכת הצנרת הביתית כולנו מכירים, כשהיא מהווה את אחת התשתיות המשמעותיות ביותר בבית, כך שהיא מאפשרת לנו לשמור על איכות החיים ולבצע פעולות שגרתיות כמו שטיפת כלים, שימוש בשירותים ומקלחות בצורה מיטבית.

מערכת הצנרת הביתית שלנו מורכבת ממספר רב של צינורות, המתחברים יחדיו לכדי מערכת אחת המאפשרת את מעברם וזרימתם של המים שלנו אל הברזים בבית ומשם אל הביוב.

הדרך הארוכה שהמים עוברים, הלחץ הרב והטמפרטורה הגבוהה בה הם נמצאים מרבית הזמן, יחד עם שימוש לקוי של חלק מאיתנו במערכות האינסטלציה השונות, יוצרים יחדיו את התופעה המוכרת לכולנו – סתימה בצנרת.

תופעת סתימת הצנרת

 

אבנית – נעים להכיר?

בין הגורמים השונים האחראים להיווצרותן של הסתימות, נמצאת גם האבנית ועוד לפני שנבין כיצד היא יוצרת את הסתימות ומה המשמעות של סתימה כתוצאה מאבנית, כדאי שנקדיש מספר שורות להבין מהי בכלל האבנית הזו.

את האבנית אנחנו מכירים גם מתחומים אחרים, כמו במקרה של הביקור אצל השיננית, כשהיא נראית כשכבה מוצקה, לרוב בצבע לבן או אפור. האבנית היא חומר הנמצא במים (בעקבות המסתם של סלעי גיר, המחלחלים אל מי התהום) והיא נוצרת בעקבות תהליך חימום המים, הגורם לשקיעת האבנית והצטברותה לכדי השכבה הלבנה – אפרפרה המוכרת לנו.

אבנית – נעים להכיר?

 

על אבנית וסתימות

ניתן להבין אם כן, כי משקעי האבנית הללו נוטים להצטבר בעיקר באזורים בהם קיימים מים חמים, כמו הצנרת הביתית שלנו. האבנית אמנם משפיעה על המראה וטעמם של המים, אך היא אינה נחשבת לחומר מסוכן, אך היא בהחלט משפיעה על הצנרת הביתית שלנו, כשהצטברות רבה שלה מפריעה למעברם וזרימתם התקינה של המים ובקיצור, לסתימה בצנרת.

סתימה כתוצאה מאבנית מתרחשת בעיקר בצנרת, אך נפוצה לא פחות גם במקורות נוספים שבאים במגע תדיר עם מים, כמו דוד המים, הקומקום החשמלי, מכונת הכביסה ועוד.

כך, מלבד הסתימה שנוצרת, הצטברות האבנית על גופי החימום הללו גם מגבירה את צריכת החשמל ומאיצה את הבלאי של המכשירים הללו. לפיכך, בכל מקרה של סתימה והצטברות אבנית, חשוב לפעול בהקדם האפשרי לניקוי מלא ושחרור הסתימה מהאבנית.

על אבנית וסתימות

 

כיצד ניתן לפתוח סתימה כתוצאה מאבנית?

ככלל, קיימות לא מעט דרכים ופתרונות שונים להתמודדות עם תופעת האבנית, כשהעיקרון הפשוט הוא שימוש בסביבה חומצית ובחומרים ייעודיים נוספים, הפועלים להמסת האבנית וסילוקה ממערכת הצנרת.

בהתאם לכך, ניתן לבצע שחרור סתימה כתוצאה מאבנית באמצעות חומץ רגיל וחומרים כימיים מיוחדים, המאפשרים להתמודד בעיקר עם סתימות קלות ובשכבות החיצוניות של הצנרת.

יחד עם זאת, סתימה כתוצאה מאבנית אינה תמיד מתרכזת בשכבות החיצוניות והגלויות לעיניים, כשפעמים רבות מדובר באבנית שהצטברה ממש בתוך מערכת הצנרת וכן על גבי גוף החימום של דוד המים, באופן המחייב את שירותיו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה, בעל הידע והכלים המתאימים.

כיצד ניתן לפתוח סתימה כתוצאה מאבנית?

 

אינסטלטור מקצועי לפתיחת סתימה כתוצאה מאבנית

אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום, יוכל לסייע לכם בפתיחת סתימה כתוצאה מהצטברות אבנית וזאת באמצעות מגוון הכלים העומדים לרשותו, החל מחומרים כימיים עוצמתיים, המסייעים לפירוק מוחלט של האבנית, דרך כלים חשמליים טכנולוגיים המסייעים לניקוי יסודי ועד החלפת צנרת המים, במקרים בהם כבר לא ניתן / לא משתלם לנקות את האבנית.

אינסטלטור מקצועי הוא אמנם הפתרון האידיאלי להתמודדות עם בעיית הסתימה כתוצאה מאבנית, אך חשוב להבין כי לעיתים מדובר גם בבלאי מוגבר ובברזים לא איכותיים, המביאים להצטברות אבנית מוגברת וסתימות בצנרת בהתאם.

אינסטלטור מקצועי לפתיחת סתימה כתוצאה מאבנית

 

כיצד ניתן להימנע מאבנית בצנרת?

ראינו אם כן, כי פתיחת סתימות כתוצאה מהצטברות אבנית יכולה להיעשות באופן עצמאי, במקרים של סתימות קלות ובאמצעות שירותיו של אינסטלטור מקצועי, במקרים של סתימות מורכבות, הנמצאות במעמקי הצנרת הביתית. אך למעשה, ניתן להקטין באופן ניכר את הסיכויים להיווצרותה של האבנית בצנרת שלנו וזאת בעיקר באמצעות התקנת מסנן ביתי.

כיום, ניתן למצוא מגוון מסננים מיוחדים לצנרת הביתית, הפועלים לסינון המים מלכלוכים, מזהמים וכן אבנית, בשיטות מתקדמות במיוחד וזאת מבלי לפגוע בערך המינרלים של המים ו/או לפגוע בטעמם.

את המסננים הללו יש להתקין בסמוך לנקודת יציאת המים, כך שמומלץ בהחלט להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, שימליץ לכם על המערכת הטובה ביותר לצנרת שלכם וכן יתקין אותה בצורה הטובה והאיכותית ביותר.

כמו כן, לאחר ההבנה כי האבנית מצטברת כתוצאה מתופעה טבעית ובעיקר במקומות בהם זורמים מים חמים, הרי שאין צורך לחכות עד שתופיע הסתימה וניתן להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי לבדיקה תקופתית וניקוי יסודי של מערכת הצנרת.

כיצד ניתן להימנע מאבנית בצנרת?

 

פתיחת הסתימה של ראש הברז

כולנו מחכים בסופו של יום עבודה מתיש או יום לימודיך ארוך, להגיע אל הבית שלנו וליהנות ממקלחת מרעננת במיוחד, כאשר בין הגורמים האחראים על ההנאה שלנו מהמקלחת נמצא כמובן ראש הברז, המאפשר לנו להתפנק דקות ארוכות מתחת לזרם המים.אך כפי שראינו, האבנית נוטה להצטבר גם בפתחי ההתזה הללו, לגרום לסתימה ולפגוע בחוויית המקלחת המרעננת שלנו. מה עושים?

היות ופתחי ההתזה בראש הברז הם די קטנים, ניתן לשחרר את האבנית שהצטברה בהם באמצעות החדרת זהירה של סיכה וניקוי יעיל של האבנית. כדי לשמור על פתחי ההתזה של ראש הברז נקיים לאורך זמן, מומלץ מידי פעם לפרק את ראש הברז ולהשרות אותו בחומץ / מי לימון.

פתיחת הסתימה של ראש הברז

שאלות ותשובות

סתימה כתוצאה מאבנית יכולה להופיע במגוון מקומות, כמו בצנרת ובראשי הברזים, כאשר סתימה זו יכולה להופיע בדרגות שונות. במידה ומדובר בסתימה קלה ובמקומות הגלויים לעין, ניתן לשחרר את הסתימה באמצעות חומץ / מי לימון וכשמדובר בסתימה מורכבת יותר, הרי שנצטרך להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי.
ניתן להפחית את תופעת הצטברות האבנית באמצעות מסננים ביתיים מיוחדים וכן באמצעות תחזוקה ובדיקה שגרתית של מערכת הצנרת שלנו על ידי אינסטלטור מקצועי.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא