שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה במקלחת

מחפשים איך לפתוח סתימה במקלחת? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בסוף יום עבודה מתיש או יום לימודים ארוך, אחת הפעולות האהובות עלינו במיוחד אחרי הכניסה אל הבית, היא כמובן להיכנס אל המקלחת ולעשות מקלחת רעננה, שתתן לנו כוחות מחודשים לקראת המשך היום. לפיכך, כאשר זרימת המים אינה חזקה מספיק ו/או הניקוז מתבצע בצורה איטית מידי, חשוב שנדע כיצד לפתוח את הסתימה במקלחת.

פתיחת סתימה במקלחת

 

סתימה במקלחת

מערכת הצנרת הביתית שלנו, אחראית על כך שנוכל לבצע מגוון פעולות בסיסיות ושגרתיות, כמו שטיפת כלים, שימוש בשירותים ושטיפת כלים. מערכת זו מורכבת ממספר רב של צינורות, העוברים בקירות ומתחת לרצפות הבית וכאשר אחד או יותר מהצינורות הללו נסתם, הרי שנתקשה לבצע את אותן פעולות שגרתיות.

בין הפעולות השגרתיות והאהובות עלינו במיוחד שאנחנו מבצעים עם המים בבית, נמצאת כמובן המקלחת המרעננת בימות הקיץ והחמימה בימות החורף. במידה והמים אינם זורמים כראוי, הניקוז של המים אל הביוב מתבצע באופן חריג ואף עולים ריחות בלתי נעימים, אין ספק כי חווית המקלחת שלנו נפגמת, אך לפחות נוכל להצביע על שמה של הבעיה – סתימה במקלחת.

סתימה במקלחת

 

כיצד נוצרת סתימה במקלחת?

סתימות בכלל ובמקלחת בפרט, יכולות להיווצר בשל מגוון מקרים וסיבות, חלקן תלויות בנו ובשימוש שאנחנו עושים במקלחת וחלקן לא נמצאות ממש תחת אחריותנו. כך, במהלך המקלחת חלקנו נוטים לזרוק שערות אל פתח הביוב ואף על פי שנראה כי הן נעלמות בביוב, הרי שהן נאספות ומצטברות בביוב, עד ליצירת גוש חוסם וסתימה עקשנית.

מלבד השלכת שערות ולכלוכים שונים אל פתח הביוב, סתימה במקלחת יכולה להיווצר גם כתוצאה מבלאי מוגבר של הצנרת (בעיקר צנרת ישנה, בעלת צינורות העשויים מברזל) וכן בשל התקנה לקויה של מערכת הצנרת. כך או כך, אין ספק כי מדובר בבעיה לא נעימה, אשר יכולה בקלות להתפתח לסתימה עקשנית ומאתגרת במיוחד.

כיצד נוצרת סתימה במקלחת?

 

למה חשוב לטפל בסתימה במקלחת בהקדם האפשרי?

מעבר להיות בעיה מטרידה הפוגמת בשגרה ובאיכות החיים שלנו, הימנעות ואף עיכוב בטיפול בסתימה במקלחת, עלול בהחלט להחמיר את הבעיה ולגרום לנזקים משמעותיים לצנרת ולעיתים אף להריסה מוחלטת שלה, באופן שיגרום לייקור משמעותי של עלויות תיקון הצנרת.

לפיכך, מיד עם הרגשת הזרימה האיטית והבחנה בניקוז האיטי ובריחות העולים מהצנרת, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לאינסטלטור מקצועי, אשר באמצעות הידע והכלים המתקדמים הנמצאים ברשותו, יוכל לאתר בצורה מדויקת את מיקום הסתימה ולפעול לתיקון נקודתי, מהיר ויעיל.

למה חשוב לטפל בסתימה במקלחת בהקדם האפשרי?

 

כך תפתחו בכוחות עצמכם סתימה במקלחת

בשונה ממערכות צנרת אחרות הנמצאות בבית וגלויות לעיניים שלנו, הצנרת הנמצאת במקלחת נסתרת מעינינו, כאשר נקודת הגישה המיטבית אליה נמצאת בפתח הניקוז. יחד עם זאת, ישנם כמה פתרונות ביתיים ושימושיים במיוחד, אשר מצליחים להוכיח את עצמם פעם אחר פעם כיעילים לשחרור ופתיחת סתימות קלות בעיקר במקלחת:

 

פומפה

אחד הפתרונות הנפוצים והיעילים לשימוש בפתיחת סתימה במקלחת, היא הפומפה המוכרת לכולנו. הצמדת שפת הגומי אל פתח הניקוז ופעולת הפמפום החוזרת ונשנית, יוצרים יחדיו ואקום ולחץ רב, הפועל להעלאת הסתימה במעלה הצנרת.

 

קפיץ אינסטלטורים

באמצעות קפיץ מיוחד, הנקרא גם 'קפיץ אינסטלטורים', תוכלו לדוג את הגוש הסותם ולהעלות אותו במעלה הצנרת. יש להשחיל את הקפיץ במורד הצנרת וברגע שמרגישים שהוא נתקל בגוש הסותם, להתחיל לסובב אותו עד שהגוש הסותם ייתפס בו היטב ואז להתחיל ולמשוך את הקפיץ והסתימה כלפי מעלה.

 

חומרים כימיים

פתרון יעיל נוסף הוא שימוש בחומרים כימיים מיוחדים, הפועלים לאיכול והמסת הגוש הסותם, כך שהמים ישובו לזרום בקלות וללא הפרעה תוך מספר דקות. יחד עם זאת, כאשר משתמשים בחומרים אלו, יש להתכונן בהתאם ולעקוב במדויק אחר הוראות השימוש.

כך תפתחו בכוחות עצמכם סתימה במקלחת

 

מנסים לבד? השתדלו לאמץ את הטיפים הבאים

אם החלטתם לאמץ את אחת הדרכים המוצעות לעיל, כדאי להכין את הסביבה בהתאם, הן כדי לשמור על הבטיחות האישית שלכם והן כדי להימנע מסביבה מלוכלכת. כך, מומלץ לגשת לסתימה עם כפפות ומשקפי מגן בעת הצורך (במיוחד בשימוש עם חומרים כימיים) ולהניח את כלל הכלים שיסייעו לכם בפתיחת הסתימה בהישג יד.

ברוב המקרים, יוזמה עצמית היא בהחלט מבורכת, אך כשאין לכם מושג מה אתם עושים, הרי שייתכן ולא רק שאתם לא מסייעים בפתיחת הסתימה, אלא אף גורמים להחמרת הבעיה.

לכן, בכל מקרה של אי וודאות, או ניסיונות כושלים, אל תנסו להמשיך לפתור את הבעיה בכח, אלא פנו בהקדם לאינסטלטור מקצועי, תתארו לו את הבעיה והפעולות שביצעתם, כך שהוא יידע בדיוק מה עליו לעשות.

מנסים לבד? השתדלו לאמץ את הטיפים הבאים

 

פעולות שיסייעו לכם לשמור על צנרת המקלחת נקייה

אמנם הגדרנו את הצטברות השערות והלכלוכים כגורמים הנמצאים תחת אחריותנו, אך לעיתים, המקלחת פשוט שוטפת מאיתנו את השערות והלכלוכים, כך שהדבר לא נמצא 100% בשליטתנו. כדי לצמצם בצורה ניכרת את התופעה, ניתן להתקין בפתח הניקוז רשת מסננת המתאימה למקלחת, כך שזו תהיה נקודת המפגש הראשונה של הלכלוכים, לפני שהם מגיעים לעומק הצנרת.

בנוסף, מומלץ לנקות מידי פעם את פתח הניקוז עצמו וכן לשפוך מידי פעם מים רותחים וסודה לשתייה, חומרים המסייעים לנקות את הצנרת מלכלוכים שהצטברו. כדי להתמודד עם אבנית ומקרים מאתגרים יותר של סתימות במקלחת, כדאי יהיה להזמין מידי פעם אינסטלטור מקצועי, שיוודא כי הצנרת שלכם נקייה ויוכל להתריע על תקלות וליקויים עוד לפני התרחשותם.

פעולות שיסייעו לכם לשמור על צנרת המקלחת נקייה

 

איך מוצאים אינסטלטור מקצועי לפתיחת סתימה במקלחת?

בעידן הדיגיטלי של ימינו, ניתן למצוא מגוון רחב של בעלי מקצוע בלחיצת כפתור פשוטה, אך לא תמיד נוכל לדעת כי אכן מדובר באינסטלטור אמין ומקצועי. לפיכך, כדי לחפש המלצות של שכנים, מכרים או לקוחות מרוצים, להתרשם מהידע המקצועי המופיע באתר הבית של האינסטלטור, לוודא זמינות ולהרים צלצול לקבלת פרטים מלאים.

שאלות ותשובות

כל עוד מדובר בסתימה קלה, ניתן יהיה לפתוח את הסתימה במקלחת באופן עצמאי וזאת באמצעות שימוש בכלים הזמינים לכל אחד – פומפה, קפיץ וחומרים כימיים. יחד עם זאת, במידה ואתם לא בטוחים כיצד ואיך עליכם לפעול, מומלץ שלא לקחת סיכונים מיותרים, העלולים להביא להחמרת המצב ולקרוא לאינסטלטור מקצועי.
באמצעות התקנת רשת מסננת בפתח הניקוז ושפיכה של מים חמים, סודה לשתייה או חומץ אל פתח הניקוז, נוכל להפחית בצורה משמעותית את הסיכוי ליצירת סתימה במקלחת.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא