שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה בצינור ניקוז

מחפשים איך לפתוח סתימה בצינור ניקוז? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

שגרת החיים של כולנו כוללת שימוש נרחב ומגוון במים, המאפשרים לנו לרחוץ כלים, להתקלח, להשתמש בשירותים ועוד. לאחר ביצוע כל אחד מהפעולות הללו, עלינו לדאוג לכך שהמים המלוכלכים יתנקזו אל מחוץ לבית ועל משימה חשובה זו אחראי צינור הניקוז הנמצא במכשירים ביתיים רבים

פתיחת סתימה בצינור ניקוז

 

צינור הניקוז

למים יש תפקיד חשוב ונכבד בכל הקשור לשמירה על הבריאות והתפקוד התקין שלנו, כאשר השימוש בהם מתרחב אף לביצוע מגוון פעולות שגרתיות ויום יומיות, כמו שטיפת כלים, שטיפת הבית, מקלחות, שירותים ועוד. כדי לאפשר את ביצועה של כל אחת מהפעולות הללו באופן תקין ומיטבי, עלינו לדאוג לכך שהמים המלוכלכים יתנקזו אל מחוץ לבית, כאשר על משימה חשובה זו אחראי צינור הניקוז, הנמצא במספר נקודות בבית ואף מחובר אל מכשירים רבים בבית.

צינורות הניקוז נמצאים בקירות ומתחת לרצפות הבית וכדי לאפשר את תפקודם התקין, הם צריכים לשמור על הפרמטרים העיקריים הבאים:

 

חומרים עמידים ואיכותיים

צינורות הניקוז נמצאים לרוב מתחת לפני הקרקע ו/או מחוץ למבנה, כך שהם חשופים תדיר לפגעי מזג האוויר השונים – מזג אוויר שרבי בימות הקיץ וסוער בימות החורף. תנאים אלו, יחד עם העובדה כי המים עצמם הזורמים בהם מכילים חומרים ולכלוכים שונים, גורמים יחדיו לבלאי מוגבר של צינורות הניקוז, כך שחשוב שצינורות אלו יהיו עשויים מחומרים עמידים ואיכותיים.

 

התקנה מיטבית

תפקידם של צינורות הניקוז הוא להוליך את עודפי המים אל מחוץ לבית וכדי שהניקוז יתבצע בצורה מיטבית, יש לדאוג לכך שהצינור יותקן באופן מיטבי. הקפדה על מיקום הצינור, השיפועים והזוויות, יאפשרו למים לעבור ולזרום בו בצורה חלקה ותקינה.

צינור הניקוז

 

סתימה בצינור הניקוז

פעולת הניקוז המשמעותית, הופכת את צינור הניקוז לכלי מהותי בפעולות השגרתיות שלנו ותפקודם של מכשירי הבית השונים ולפיכך, כאשר מתרחשת תקלה בצינור הניקוז, הרי שהיא הופכת במהירות לתקלה דחופה, בה עלינו לטפל בהקדם האפשרי. בין התקלות הנפוצות והמוכרות במיוחד, ניתן למנות את הסתימה בצינור הניקוז.

סתימה בצינור הניקוז יכולה להתרחש כתוצאה ממגוון מקרים וסיבות, חלקן נובעות מאשמתנו ובגלל שימוש לקוי בצנרת, דוגמת השלכת לכלוכים ושאריות מזון (בעיקר שומנים) אל פתחי הניקוז וחלקן נובעות מבלאי מוגבר של הצנרת, הנובע מהחומר ממנו הוא עשוי, תנאי הסביבה וכן אופן ההתקנה של צינור הניקוז. כך או כך, אין ספק כי מיד עם רגע גילוי הסתימה בצינור הניקוז, חשוב לטפל בסתימה בהקדם האפשרי.

סתימה בצינור הניקוז

 

חשיבות הטיפול בסתימה בצינור הניקוז

צינור הניקוז הוא חלק עיקרי ממערכת הצנרת ותפקודה התקין, וניתן למצוא אותו במכשירים שונים – מזגן ומכונת כביסה לדוגמה וכן במקלחת, שירותים והכיורים השונים. לפיכך, כאשר נוצרת בעיה בצינור הניקוז ובמיוחד סתימה, עלינו לפעול בהקדם לאיתור מקור הסתימה ושחרורה בצורה יעילה ומיטבית, מבלי לפגוע בצינור עצמו ובסביבה שלו.

מלבד הסדרת פעולת הניקוז עצמה, החשיבות של הטיפול בסתימה בצינור הניקוז נובעת גם מכך שהמכשיר יחזור לעבוד בצורה סדירה ויצרוך פחות חשמל ומים וכן בשל העובדה כי טיפול מוקדם, עוד בשלב הראשוני של התפתחות הסתימה, ימנע את החמרת הבעיה ואף הרס מוחלט של הצינור ו/או המכשיר וזאת תוך חיסכון מהותי בהוצאות התיקון והטיפול.

חשיבות הטיפול בסתימה בצינור הניקוז

 

איתור הסתימה בצינור הניקוז

בשלב הראשון, עלינו כמובן לאתר את מקור הסתימה בצינור הניקוז. צינור הניקוז נשמע לנו אולי כמו צינור רגיל, אך למעשה מדובר במערכת צנרת די מסועפת, אשר ייתכן בהחלט כי מקור הסתימה יהיה במקום מוסתר ולא נגיש.

כך, במידה ומדובר בסתימה הנמצאת קרוב לפתח הניקוז ו/או באזור נגיש לעין, ניתן יהיה לאתר את הסתימה בקלות ובמהירות. אך כל עוד הסתימה נמצאת באזור סמוי ומורכב מבחינת הנגישות, הרי שנצטרך להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, בעל הידע והכלים המתאימים לאיתור מדויק של הסתימה, ביניהם נמצאים:

 

מצלמה תרמית

מצלמה תרמית נעזרת בטכנולוגיית אינפרא אדום, הפועלת לזיהוי הפרשי טמפרטורות וזיהוי נזילות וסתימות.

 

מכשיר אקוסטי

כלי יעיל ומתקדם נוסף, הוא מכשיר אקוסטי מיוחד, הנעזר במיקרופונים רגישים במיוחד, לאיתור נזילות וסתימות בצנרת.

איתור הסתימה בצינור הניקוז

 

פתיחת סתימות באופן עצמאי

כיום, ניתן למצוא מגוון מדריכים וטיפים שונים לפתיחת הסתימה בצינור הניקוז, באופן המאפשר לכל אחד להיעזר בכלים פשוטים וזמינים כמעט בכל חנות, כדי לפתוח ולשחרר את הסתימות בצינור הניקוז. בין הכלים הנפוצים והמוכרים הללו, תוכלו למצוא את הפומפה המוכרת, שימוש בקפיץ ושפיכת חומרים כימיים שונים אל הצנרת, במטרה להמיס את הסתימה שנוצרה.

הפתרונות העצמאיים מתאימים במיוחד למקרים של סתימות קלות וגלויות לעין וגם במקרים אלו, כאשר אין לכם מושג כיצד בדיוק להתעסק עם המכשירים הללו ואיך לשחרר בצורה מיטבית את הסתימה, מומלץ שלא לנסות ולהתאמץ ובוודאי שלא להפעיל כח, אחרת במקום לפתור את הבעיה רק תגרמו להחמרתה ואף לנזקים בלתי הפיכים, שעלויות התיקון שלהם יתבררו כגבוהות במיוחד.

פתיחת סתימות באופן עצמאי

 

מה הבעיה? קוראים לאינסטלטור מקצועי

לנסות לפתוח את הסתימה באופן עצמאי זו משימה שיכולה להיות בהחלט מאתגרת ואף לא מומלצת במקרים מסוימים כפי שראינו לעיל ולכן, הפתרון הפשוט הוא לקרוא לאינסטלטור מקצועי ומנוסה, בעל הידע והכלים המתאימים לפתיחת סתימות. אינסטלטור מקצועי יוכל לסייע לנו הן בפתיחת הסתימה והן בשירותים נלווים נוספים, הכוללים גם בדיקות תקופתיות שנועדו למנוע הפתעות ותקלות לא נעימות במערכת הצנרת.

קריאה לאינסטלטור מקצועי כרוכה לרוב בעלות של כמה מאות שקלים ומקרים מיוחדים היכולים לייקר במעט את העבודה, דוגמת סתימות עקשניות במיוחד והחלפת חלקים שלמים בצינור. בכל מקרה, לידע מקצועי וטיפול אמין אין תחליף ולכן, לא כדאי לנסות לחסוך בטיפול בצנרת ולהשקיע את מה שצריך, כדי לשמור על אורך החיים של המערכת ועל תקינותה לאורך זמן.

מה הבעיה? קוראים לאינסטלטור מקצועי

שאלות ותשובות

סתימה בצינור הניקוז יכולה להתרחש בשל מספר מקרים, שהעיקריים מביניהם הם: הצטברות אבנית, הצטברות לכלוכים שונים, השלכת שאריות אוכל אל פתחי הניקוז ועוד.
צינור הניקוז עבור בקירות הבית ומתחת למרצפות, כך שלעיתים איתור מיקום הסתימה המדויק, הופך למשימה מאתגרת במיוחד. לשם כך, קיימים כלים טכנולוגיים מתקדמים, דוגמת המצלמה התרמית והמכשיר האקוסטי.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא