שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה בצינור מים חמים

מחפשים איך לפתוח סתימה בצינור מים חמים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אמנם ימי החורף בישראל אינם סוערים במיוחד, אך אין ספק כי גם בימים קרירים למדי, אחת ההנאות המשותפות לכולנו היא, לעשות מקלחת חמימה ונעימה, המציפה את כל המקלחת באדים. אך לעיתים, חוויה זו נפגעת בשל זרימת מים איטית ואף נמנעת לחלוטין, כשהמים החמים אינם יוצאים בשל סתימה בצינור המים החמים

פתיחת סתימה בצינור מים חמים

 

קריר ונעים – מקלחת חמה

מזג האוויר בישראל מתאפיין אמנם בעיקר באקלים חמים ונעים למדי לאורך מרבית ימות השנה, אך מטבע הדברים, עונת החורף אינה מדלגת על ישראל, כך שאנחנו זוכים גם למספר ימים חורפיים, קרירים וגשומים. לצד הביגוד החם והפוך הנעים שכולנו ממהרים להוציא מהארונות, ישנה הנאה אחת משותפת לכולנו בימים קרירים אלו והיא – מקלחת חמה ונעימה.

כך, אחרי יום עבודה מתיש או יום לימודים ארוך, אחת הפעולות הראשונות שאנחנו עושים כשאנחנו נכנסים אל הבית, היא להיכנס אל המקלחת וליהנות ממקלחת חמה ונעימה, שתעניק לנו רעננות וכוחות מחודשים לקראת המשך היום. אך לעיתים, אנחנו נתקלים בתופעה שהורסת לנו את החוויה והיא, סתימה בצינור המים החמים, באופן הגורם לזרימת מים איטית ואף לחסימה מוחלטת של מעבר המים החמים.

קריר ונעים – מקלחת חמה

 

סתימה בצינור המים החמים

סתימה בצינור המים החמים היא תופעה נפוצה ובלתי נעימה בהחלט, על אחת כמה וכמה כשהיא מופיעה לאחר שכבר נכנסנו אל המקלחת. אמנם מדובר במצב חירום עבור מרבית האנשים, אך עוד לפני שנעסוק בפתרונות לבעיה, כדאי שנבין מהי הסתימה בצינור המים החמים וכיצד היא נגרמת.

ככלל, מערכת הצנרת הביתית שלנו היא מערכת מורכבת ומסועפת, בעלת מספר רב של צינורות, חלקם אחראים על הזרמת המים הקרים וחלקם אחראים על הזרמת המים החמים ולכן, ייתכן בהחלט כי תתרחש סתימה דווקא באחד מהצינורות. המים הזורמים בצנרת, עוברים דרך ארוכה עד שהם זורמים דרך הברז, כאשר לעיתים הם סופחים אליהם לכלוכים שונים ואף יוצרים אבנית, הגורמת לסתימה ונפוצה בעיקר במים החמים.

סתימה בצינור המים החמים

 

כיצד נוצרת אבנית?

אחת הסיבות הנפוצות להיווצרותה של הסתימה בצינור המים החמים, היא תופעת האבנית, החומר הקשה בצבע לבן – אפרפר המוכר לכולנו. למעשה, האבנית נוצרת כתוצאה מהמסת סידן וחומרים נוספים המצויים במים, כאשר המים החמים מסייעים לתהליך המסת החומרים הללו ושקיעתם בצנרת, עד למצב בו הם מצטברים לכדי השכבה המוצקה בצבע לבן – אפרפר שאנחנו מוצאים בקומקום החשמלי, דוד המים ומקומות נוספים.

כשאנחנו שומעים על אבנית וחומרים נוספים המצויים במים, הנטייה הראשונית שלנו היא אמנם להיבהל ולחשוש קצת, אך למעשה, חומרים אלו אינם מסוכנים לבריאותנו, אך בהחלט מפריעים לנוחות ושגרת החיים שלנו, כשהם יוצרים את האבנית הגורמת לסתימות החוסמות את מעבר המים.

כיצד נוצרת אבנית?

 

דוד המים וצינור המים החמים

סיבה נוספת לסתימת צינור המים החמים, אינה קשורה ישירות לצינור המים, אלא יכולה להיות דווקא בדוד המים. כפי שכולנו יודעים, דוד המים אחראי על חימום המים ועל כך שתהיה לנו אספקת מים חמים במקלחת ולכן, כאשר המים החמים אינם מגיעים אל צינור המים, ייתכן ומקור הבעיה בדוד המים.

הבעיה בדוד בהוצאת המים מהדוד וכן בכניסתם / יציאתם של המים מהדוד, יכולה להתרחש אף היא בשל הצטברות אבנית, באופן הגורם לזרם איטי במיוחד של המים ואף לחסימה מוחלטת. בכל אחד מהמקרים הללו, חשוב יהיה לטפל בהקדם האפשרי במקור הסתימה, שכן עיכוב כזה יכול להביא להצטברות עקשנית, החמרת הבעיה ואף להרס מוחלט של דוד המים.

דוד המים וצינור המים החמים

 

השלב הראשון – איתור מקור הסתימה

כפי שראינו, בעיית הסתימה בצנרת המים החמים יכולה להתרחש בשל מספר סיבות אפשריות, כשאחת העיקריות מביניהן היא הצטברות האבנית. לבעיית הסתימות שנוצרות מאבנית אמנם קיימים מגוון פתרונות ביתיים, חלקם יעילים יותר וחלקם יעילים פחות, אך במקרה של סתימה בצינור מים חמים, עדיף להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה.

כך, לאחר זיהוי הסימנים המצביעים על כך שקיימת סתימה בצינור המים החמים, האינסטלטור יצטרך לזהות היכן בדיוק נמצא מקור הסתימה – בצינור המים או בדוד המים. היות ומערכת הצנרת היא מורכבת, מסועפת ואף נסתרת מעינינו, איתור מיקום הסתימה המדויק יתבצע באמצעות כלי מתקדמים, דוגמת מצלמה תרמית, הנעזרת בטכנולוגיית אינפרא אדום לאיתור חריגות של טמפרטורה, מצלמה עם סיב אופטי ועוד.

השלב הראשון – איתור מקור הסתימה

 

פתיחת הסתימה בצינור המים החמים

לאחר איתור מיקומה המדויק של הסתימה, יוכל האינסטלטור להתאים את הכלים ושיטות הפעולה המתאימות לפתיחת הסתימה בצינור המים החמים. כך, ניתן למצוא כיום מגוון דרכים ושיטות פעולה יעילות במיוחד לפתיחת צינור המים החמים, החל משימוש בחומרים ייעודיים להמסת הסתימה והפעלת לחץ מים גבוה ועד שימוש בספירלה חשמלית וכלים עם ראשי חיתוך מיוחדים.

כך או כך, גם אם אין לכם בעיה להתקלח במים קרים ו/או עם זרם מים חלש, עדיף להימנע מכך ככל האפשר עד לתיקון של הסתימה, היות ושימשו בברזי המים התקולים עלול להחמיר את הבעיה ואף להגיע למצב של פיצוץ בצנרת ונזקים משמעותיים נוספים, אשר יהפכו את הטיפול בבעיה הפשוטה של סתימה לטיפול בעל הוצאות יקרות ובלתי מתוכננות.

פתיחת הסתימה בצינור המים החמים

 

הדרך להפחית בצורה ניכרת את הופעת הסתימה

המים העוברים בצנרת נמצאים בלחץ גבוה וכן בטמפרטורות גבוהות, באופן הגורם לבלאי מוגבר של הצנרת. יחד עם זאת, באמצעות כמה פעולות פשוטות למדי, ניתן להפחית בצורה ניכרת את הסיכויים להופעת הסתימה בצינור המים החמים.

בכל הנוגע לאבנית, המהווה כאמור את אחת הסיבות העיקריות להיווצרות הסתימה בצינור המים החמים, ניתן לשפוך מידי פעם חומרים מסירי אבנית אל הצנרת, באופן שימנע ממנה להצטבר לכדי גוש סותם. לגבי שאר החומרים והלכלוכים המגיעים אל הצנרת, ניתן להתקין מסננים ייעודיים שימנעו את כניסתם. בכל מקרה, מומלץ לבצע מידי פעם ביקורת ותחזוקה שוטפת על ידי אינסטלטור מקצועי.

הדרך להפחית בצורה ניכרת את הופעת הסתימה

שאלות ותשובות

סתימה בצינור המים החמים מתבטאת בעיקר בזרם מים חלש במיוחד וכן בחסימת מעבר המים החמים. ככל והסתימה רצינית ו/או נמשכת זמן רב, ייתכנו גם נזילות ופיצוצים בצנרת.
תחזוקה שוטפת של הצנרת, הן באופן עצמאי, באמצעות שפיכת חומרים מסירי אבנית וכן התקנת מסננים ייעודיים שימנעו חדירת לכלוכים אל הצנרת והן באופן מקצועי, על ידי אינסטלטור מקצועי שיבצע בדיקות תקופתיות, ניתן יהיה להפחית בצורה ניכרת את הסיכויים להופעת הסתימה בצינור המים החמים.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא