שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה במזגן

מחפשים איך לפתוח סתימה במזגן? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

האקלים הים תיכוני בישראל, מתאפיין במרבית עונות השנה במזג אוויר חמים, כך שהמזגן הפך להיות מוצר חובה כמעט בכל בית בישראל. פעילותו התקינה של המזגן מתאפשרת בין השאר באמצעות ניקוז המים שהמזגן פולט וכאשר הניקוז אינו מתבצע כראוי, רוב הסיכויים שמדובר בסתימה במזגן והנה לפניכם כל מה שצריך לדעת על פתיחה במזגן

פתיחת סתימה במזגן

 

מים ומזגן – מה הקשר בין השניים?

את המזגן אמנם אין צורך להציג, במיוחד לאור העובדה כי הוא נמצא כמעט בכל בית בישראל ואחראי על טמפרטורה נעימה בחדרי הבית, הן בימים החמים והן בימים הקרים שפוקדים את מדינת ישראל בעיקר בעונת החורף. אמנם רבים מאיתנו לא מקדישים יותר מידי תשומת לב להיכרות מעמיקה עם המזגן שלנו (מעבר לפעולת הקירור / חימום ההכרחית), אך קשה להתעלם מהקשר שבין המים לבין פעולת המזגן.

למעשה, המזגן שלנו פועל בצורה כזו, שהוא שואב את האוויר הנמצא בחדר ומחזיר אותו אל החדר בטמפרטורה הרצויה. האוויר, העשיר בלחות, המגיע אל המזגן הופך ביחידה הפנימית של המזגן למים ובאמצעות תעלת הניקוז – אותו צינור לבן היוצא מהמזגן, המים יוצאים החוצה.

מים ומזגן – מה הקשר בין השניים?

 

סתימה במזגן

עד כאן הכל טוב ויפה, במיוחד כשהמזגן מקרר / מחמם כמו שצריך, אך כאשר ניקוז המים אינו מתבצע באופן מיטבי, הרי שהפעלת המזגן תהיה כרוכה בטפטוף מים בלתי פוסק ובהיווצרותן של שלוליות מים בתוך הבית ולעיתים גם בקירות עצמם, באופן היכול לגרום לנזקי רטיבות, אשר עיכוב בטיפול בהם יביא לקילוף הצבע, כתמים ועובש.

בימי הקיץ החמים וכן בימות החורף הקרים, פעולתו התקינה של המזגן היא הכרחית במיוחד ולכן, עם גילוי הסימנים המקדימים של טפטוף ונזילה, חשוב יהיה לפעול בהקדם האפשרי לפתיחת ושחרור הסתימה, הן כדי ליהנות מפעילות תקינה של המזגן עצמו והן כדי להימנע מהחמרת הבעיה.

סתימה במזגן

 

פתיחת סתימה במזגן באופן עצמאי

עולם הסתימות, לרבות סתימה במזגן, הוא אמנם תחום ההתמחות הספציפי של אינסטלטורים מקצועיים ומנוסים, אך ישנם בהחלט מספר מקרים בהם תוכלו גם אתם להיות "אינסטלטורים ליום אחד" ולפעול לפתיחת הסתימה באופן עצמאי.

סתימה במזגן יכולה להתרחש בעקבות מגוון סיבות ומקרים, החל מהתקנה לקויה וכשלים באיטום הצנרת של המזגן ועד הצטברות אבק ולכלוך בעקבות תחזוקה לקויה. את הסתימות הקלות ובעיקר אלו הנמצאות במיקום חיצוני, תוכלו לנסות לטפל באופן עצמאי ולשחרר אותן בהתאם.

כך, בשלב הראשון מומלץ לשלוף את הפילטרים ולנקות אותם מאבק. כמו כן, ייתכן ומקור הסתימה נמצא בפתח יציאה הניקוז, כך שתוכלו לנסות ולשחרר את הגורם המפריע למעבר המים וכן לוודא כי הצינור מונח בצורה טובה. אחת השיטות הפשוטות והיעילות למדי שהוכיחו את עצמן מספר פעמים, היא פשוט לנשוף בחוזקה לתוך צינור הניקוז. כל עוד מדובר בסתימה קלה, פעולת הנשיפה תדחק את הסתימה לפתח היציאה הנגדי של הצינור.

פתיחת סתימה במזגן באופן עצמאי

 

מנסים לפתוח באופן עצמאי? קודם כל – כבו את המזגן

ניסיונות עצמאיים לפתיחת המזגן, ובעיקר בהתמודדות מול סתימות קלות, יכולים להיות קלים עד מאתגרים, אך בכל מקרה שכזה ובאיזו שיטה שלא תבחרו, חשוב להקפיד על כיבוי המזגן. גם אם אתם יכולים לחיות בשלום עם הטפטוף הבלתי פוסק והשלוליות המצטברות מהמזגן, כדאי לדעת כי המים יכולים להגיע בסופו של דבר גם אל כרטיס הפיקוד של המזגן ולהרוס אותו כליל.

 

אינסטלטור מקצועי לפתיחת סתימה במזגן

אין ספק כי הבדיקה הראשונית והניסיונות העצמאיים לפתיחת הסתימה יכולים להיות צעד ראשוני מומלץ לפתיחת הסתימה במזגן, אך לעיתים, מדובר בסתימה קצת יותר מורכבת, הן מבחינת הסתימה עצמה והן מבחינת המיקום שלה. במקרים כאלו, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה.

אינסטלטור מקצועי, המתמחה גם בפתיחת סתימות במזגנים, יוכל לסייע לנו לשחרר את הסתימה בקלות ובמהירות, תוך טיפול בצינור הניקוז של המזגן ואף בדיקה מקיפה ויסודית של תעלת הניקוז של המזגן, אשר לעיתים הסתימה מגיעה גם לשם.

בחלק מהמקרים, ייתכן גם כי צינור הניקוז כבר נמצא במצב בלוי, בעיקר בשל כך שהוא נמצא באופן קבוע באזור פתוח וחשוף לפגעי מזג האוויר השונים – שמש קופחת בימות הקיץ ורוחות וגשמים בימות החורף, כך שאינסטלטור מקצועי יוכל גם להחליף לנו את צינור הניקוז במידת הצורך ולוודא כי הוא מונח כראוי, באופן שיאפשר לנו לבצע את פעולת הניקוז כראוי וללא הפרעות.

אינסטלטור מקצועי לפתיחת סתימה במזגן

 

מחיר פתיחת סתימה במזגן על ידי אינסטלטור מומחה

כפי שראינו, המזגן הוא חלק מהותי משגרת החיים שלנו לאורך מרבית עונות השנה ולכן, בכל מקרה של סתימה במזגן הגורמת לנזילות ובעיות אחרות, חשוב לשחרר ולפתוח את מקור הסתימה במהירות האפשרית, בכוחות עצמנו או באמצעות אינסטלטור מומחה, במקרים של סתימה רצינית ומורכבת.

לעיתים, הניסיונות לתיקון עצמאי נובעים מרצון לחסוך את הכסף של עלות הטיפול על ידי אינסטלטור מקצועי ובדיוק בנקודה זו, תמיד עולה השאלה 'כמה תעלה פתיחת סתימה במזגן על ידי אינסטלטור מומחה'.

עוד לפני כן, חשוב להזכיר כי המזגן שלנו, במיוחד המזגנים החדשים ובעלי המערכות המתקדמות, הוא מכשיר יקר למדי, כך שתחזוקה נכונה וטיפול מיטבי בו, הם גם שיקול מרכזי בשאלת העלות, היות וטיפול בלתי מקצועי עלול להחמיר את הבעיה ואף לפגוע במזגן עצמו.

כך, טווח המחירים של פתיחת סתימה בצינור ניקוז של המזגן על ידי אינסטלטור מומחה, נע לרוב בין 250 ₪ לבין 400 ₪ ותלוי בסוג הסתימה וזמן העבודה הנדרש לטיפול מיטבי בבעיה. כמו כן, הזכרנו כי לעיתים נדרש יהיה להחליף אביזרים מסוימים כמו צינור הניקוז, תעלת הניקוז ואמבטיית הניקוז, באופן המייקר את העבודה בכ – 20%.

במידה ועלות התיקון מגיעה לסכומים גבוהים במיוחד, מומלץ לשקול את כדאיות התיקון אל מול רכישת מזגן חדש.

מחיר פתיחת סתימה במזגן על ידי אינסטלטור מומחה

שאלות ותשובות

במידה ומדובר בסתימה קלה, ניתן יהיה לפתוח את הסתימה באופן עצמאי באמצעות פעולת ניקוי פשוטה של הפילטרים או תעלות הניקוז, כאשר אחת הדרכים הפשוטות והיעילות הן פשוט לנשוף בחוזקה לתוך צינור הניקוז עד לשחרור הסתימה מהצד הנגדי.
במקרים של סתימות מורכבות ורצון להימנע מנזקים משניים, מומלץ יהיה להזמין אינסטלטור מומחה. פתיחת סתימה על ידי אינסטלטור מומחה צריכה לעלות בין 250 ₪ ל – 400 ₪, מלבד טיפולים ספציפיים שיתומחרו בנפרד.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא