שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פתיחת סתימה בחצר

מחפשים איך לפתוח סתימה בחצר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בית עם גינה הוא חלומם של ישראלים רבים, המעוניינים ליהנות מנקודת טבע ירוקה ופורחת, גם במרחב העירוני. מלבד הצמחייה השופעת והאווירה הנעימה, בחצר שלנו נמצאת אחת התשתיות החשובות ביותר בכל בית – מערכת הביוב. וכאשר מתרחשת סתימה בחצר, כדאי שנדע למי לפנות כדי לפתוח ולשחרר אותה בהתאם

פתיחת סתימה בחצר

 

כשחצר וביוב נפגשים

ישראלים רבים חולמים על דירה משלהם, כאשר פסגת השאיפות היא דירה עם חצר, כך שנוכל ליהנות מנקודת טבע ירוקה ופורחת, לארח משפחה וחברים בצורה נעימה באוויר הפתוח וכן לנוח ולהירגע בסוף יום. מלבד הצמחייה הפורחת והאווירה המרגיעה, בחצר שלנו נמצאת אחת התשתיות החשובות ביותר לתפקודו התקין של הבית ו/או הבניין כולו והיא – מערכת הביוב.

בכל בית ודירה בישראל קיימים פתחי ניקוז שונים, אותם נוכל לראות בכיורים, מקלחות ומקומות נוספים בבית, כאשר פתחים אלו מובילים את עודפי המים שנשארו לאחר השימושים המגוונים שאנחנו עושים במים, אל הביוב. למעשה, פתחי הניקוז וצינורות הניקוז מהווים חלק מהותי ממערכת הצנרת הכללית הנמצאת בקירות הבית ומתחת לרצפות, כאשר כלל עודפי המים הללו מתנקזים בסופו של דבר אל מערכת הביוב, נמצאת בחצר.

כשחצר וביוב נפגשים

 

ממה נגרמת סתימה בחצר?

כפי שראינו, הביוב בחצר הוא נקודת המפגש של מערכת האינסטלציה בבית ו/או בבניין ובהתאם לכך, ניתן להבין כי הסיבות היכולות לגרום לסתימה בחצר הן רבות ומגוונות, כאשר בין הסיבות העיקריות להיווצרותן של הסתימות ניתן למנות את:

הצטברות לכלוכים

המים הנמצאים בצנרת הביתית, עוברים דרך ארוכה עד שהם מגיעים אל פתח הברז שלנו, כך שבמהלך הדרך הזו הם סופחים אליהם לכלוכים שונים, המצטברים בסופו של דבר בצנרת ויוצרים את תופעת הסתימות המוכרת.מלבד זאת, פעמים רבות אנחנו גם לא משתמשים כראוי בצנרת הביתית, כשאנחנו משליכים פסולת, שאריות מזון, מגבונים ומוצרי היגיינה שונים אל פתחי הניקוז, באופן הגורם אף הוא לסתימה עיקשת במיוחד.

 

בלאי

כפי שהזכרנו, הצנרת הביתית שלנו מורכבת ממספר צינורות ובמידה וצינורות אלו עשויים מחומרים שאינם עמידים ו/או איכותיים מספיק, הרי שלחץ המים הגבוה והטמפרטורה של המים עלולים יחדיו לגרום לשחיקה ולבאי מוגבר של הצינורות.

 

התקנה לקויה

כדי שפעולת הניקוז תבוצע כמו שצריך, יש להתקין את הצנרת בצורה נכונה, הן מבחינת השיפועים והזוויות והן מבחינת המיקום. בנוסף, יש לדאוג לכך שהצנרת תהיה אטומה כמו שצריך, כדי למנוע נזילות וכן כדי לשמור על טמפרטורת המים. כאשר התקנת הצנרת אינה מבוצעת כמו שצריך, סביר להניח כי במוקדם או במאוחר, תופיע לנו סתימה בחצר.

ממה נגרמת סתימה בחצר?

 

חדירת שורשים אל הביוב

אחת הסיבות הנפוצות במיוחד לסתימה בחצר, אליה החלטנו להקדיש פסקה נפרדת בפני עצמה, היא תופעת חדירת השורשים אל הביוב בחצר. השורשים של עצים וצמחים שונים הנמצאים בקרבת הביוב בחצר, מחפשים תמיד אחר מקור מים זמין עבורם ומערכת הביוב מספקת להם בדיוק את מה שהם מחפשים.

כך, השורשים מאתרים סדקים ושברים בצנרת ופועלים להרחבתם, כאשר ישנם שורשים שאינם צריכים אפילו את הסדק הקטן הזה בכדי לחדור אל הביוב, כאשר לאחר הגעתם אל הביוב, הם מתחילים להתפשט ולצמוח, עד ליצירת מצב של סתימה מאתגרת ובעייתית במיוחד.

חדירת שורשים אל הביוב

 

פתיחת סתימה בחצר

היות ומדובר בנקודת מפגש מרכזית של מערכת האינסטלציה של הבית ו/או הבניין, ניתן להבין כי הביוב בחצר מכיל כמויות מים רבות וכאשר מתרחשת סתימה בביוב, תיתכן הצפה בחצר הבית, המלווה בריחות לא נעימים בהחלט, שיכולים להישאר לאורך זמן. מלבד זאת, חשוב לטפל בסתימה בחצר בהקדם האפשרי ומיד עם גילוי הסתימה, בכדי להימנע מהחמרת הבעיה ועלויות טיפול יקרות שייגרמו כתוצאה מכך.

ככלל, תופעת הסתימות היא תופעה נפוצה ומוכרת לכולנו ובהתאם לכך, ניתן למצוא כיום מספר דרכים ושיטות שונות לשחרור הסתימה. יחד עם זאת, כשמדובר בפתיחת סתימה במערכת הביוב בחצר, אפשרויות פתיחת הסתימה די מצטמצמות לשימוש בקפיץ מיוחד ובעיקר במקרה של סתימות קלות, כאשר במרבית המקרים, פתיחת סתימה כזאת תחייב אותנו בסופו של דבר להזמין את שירותיו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום.

פתיחת סתימה בחצר

 

אינסטלטור מקצועי ומנוסה – יתרונות

מערכת הביוב היא מערכת מורכבת ומסועפת ולפעמים, משימת איתור מיקומה המדויק של הסתימה הוא כמו למצוא מחט בערימה של שחת. מאחר ומדובר במערכת סמויה מעינינו, אשר מרבית האנשים מעדיפים שלא להתעסק איתה באופן ישיר, שירותיו של אינסטלטור מקצועי יסייעו לנו לאתר קלות, במהירות ודיוק מושלם, את מיקומה המדויק של הסתימה בחצר.

כך, באמצעות שימוש במצלמה בעלת סיב אופטי, מצלמה תרמית הנעזרת בטכניקת אינפרא אדום לזיהוי הבדלי טמפרטורות, מכשירים אקוסטיים מיוחדים ועוד מגוון כלים מתקדמים, יוכל האינסטלטור לטפל בנקודה הבעייתית ולהימנע ככל האפשר משבר והריסה כדי להגיע אל הנקודה בה נמצאת הסתימה.

בנוסף, לאחר שלב האיתור, לאינסטלטור מומחה בתחום קיימים כלים טכנולוגיים מתקדמים לפתיחה ושחרור סתימות, החל מחומרים כימיים ייעודיים, דרך שימוש בספירלה חשמלית וכלה במכשירים מתקדמים אחרים המסוגלים להגיע למעמקי הצרת ולהתמודד עם האתגר שבפתיחת הסתימה.

אינסטלטור מקצועי ומנוסה – יתרונות

 

הכירו את הביובית

כאמור, אחת הסתימות השכיחות במיוחד בחצר, היא סתימה הנגרמת בעקבות חדירת שורשים, באופן המחייב פתרונות מקצועיים ויעילים במיוחד. כך, אחד המכשירים השימושיים והיעילים במיוחד להתמודדות עם סתימות מורכבות מעין אלה, הוא הביובית.

הביובית נראית כמו משאית קטנה, המצוידת במגוון כלים ומכשירים, המאפשרים לה לשטוף את קו הביוב בלחץ מים גבוה במיוחד, המסייע בדחיקת הסתימה במורד הביוב וכן באפשרות להפעיל לחץ ושאיבה עוצמתית, המועילים במיוחד לשאיבת גושי לכלוך עצומים שהצטברו במערכת הביוב בחצר.

במקרה של סתימה כתוצאה מחדירת שורשים בביוב, לאחר השימוש בביובית וניקוי מערכת הביוב, חשוב לפזר חומרים מיוחדים המונעים מהשורשים לשוב ולהתפשט באזור הביוב, כך שנוכל לשמור על ראש שקט גם בתקופה שלאחר פתיחת הסתימה בחצר.

הכירו את הביובית

שאלות ותשובות

סתימה בביוב יכולה להיווצר כתוצאה ממגוון מקרים וסיבות, ביניהם: הצטברות של לכלוך (פסולת, שאריות אוכל, מגבונים ומוצרי היגיינה שונים לדוגמה), בלאי של הצנרת וכן התקנה לקויה.
ככלל, סתימה בחצר נחשבת לסתימה מאתגרת ומורכבת במיוחד, אותה ניתן יהיה לפתוח ולשחרר רק באמצעות כלים מתקדמים, דוגמת ביובית, הנמצאים רק אצל אנשי מקצוע מומחים, כמו אינסטלטורים מקצועיים.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא