שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

מכשירים לפתיחת סתימות

מחפשים שירותי אינסטלציה לפתיחת סתימות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בין אם זה באמצע המקלחת ובין אם תוך כדי שטיפת הכלים, כשהמים אינם עושים את דרכם לביוב ומתחילה להיווצר בריכה, הרי שמדובר בעסק ביש, המעיד בסבירות גבוהה על כך שקיימת לנו סתימה בצנרת. ובדיוק בנקודה זו, כדאי שתכירו את המכשירים הקיימים לפתיחת סתימות.

מכשירים לפתיחת סתימות

 

כשהמים לא עוברים – תופעת הסתימות בצנרת

הצנרת הביתית שלנו מאפשרת באמצעות מספר רב של צינורות, את מעברם וזרימתם של המים, על מגוון השימושים הביתיים שאנחנו עושים בהם. כך, לאחר שטיפת הכלים, הורדת המים באסלה או המקלחות, המים זורמים אל הביוב ומאפשרים לנו לשמור על איכות ושגרת חיים מיטבית.

מעברם וזרימתם של המים בצנרת הבית נראים לנו כתופעה טבעית למדי, אך לא אחת, אנחנו נתקלים במצבים בהם לפתע מתחילה להיווצר בריכה קטנה בפתחי הניקוז, תופעה המלמדת כי ייתכן, ובסבירות גבוהה למדי, כי הסיבה להיווצרותה של הבריכה היא סתימה, המונעת את מעברם התקין של המים בצנרת.

כשהמים לא עוברים – תופעת הסתימות בצנרת

 

ממה נגרמות הסתימות בצנרת?

הבריכה שמופיעה בפתחי הניקוז השונים מעידה כאמור על סתימה במערכת הצנרת ומלבד הסימן הברור הזה, כדאי שנבין גם כיצד ואיך בדיוק נגרמות הסתימות במערכת הצנרת:

 

בלאי

מערכת הצנרת הביתית שלנו מורכבת ממספר רב של צינורות, כאשר המעבר התדיר של המים, יחד עם הלחץ והטמפרטורות הגבוהות, עלולים לגרום יחדיו לבלאי מוגבר של צינורות ובמיוחד צינורות ישנים ועשויים מברזל, אשר נוטים לצבור חלודה רבה במהלך השנים.

 

התקנה לקויה

מערכת האינסטלציה הביתית המסועפת, מחייבת התקנה איכותית, כזאת שאכן תאפשר למים לעבור בצורה מיטבית וחלקה. כאשר התקנה זו אינה מבוצעת כראוי, ייתכן בהחלט כי במשך הזמן הדבר יגרום לתקלות שונות וכן סתימות.

 

השלכת פסולת

פעמים רבות, סתימות נוצרות גם בשל שימוש לקוי שלנו ובמיוחד בעקבות השלכת פסולת, דוגמת מגבונים ומוצרי היגיינה שונים אל האסלה וכן שפיכת שאריות אוכל אל הכיור. מוצרים אלו אמנם אינם גורמים מיד לסתימה, אך בסופו של דבר הם מצטברים ויוצרים גושים רציניים, המפריעים למעברם התקין של המים.

ממה נגרמות הסתימות בצנרת?

 

מכשירים לפתיחת סתימות

בין מגוון הבעיות והתקלות השונות היכולות להתרחש במערכת הצנרת הביתית שלנו, בעיית הסתימות נחשבת ברוב המקרים לבעיה איתה ניתן להתמודד יחסית בקלות ולעיתים גם באופן עצמאי, במיוחד במקרים של סתימות קלות. בין המכשירים השונים היכולים לסייע לנו לפתוח את הסתימות נמצאים:

 

פומפה

הפומפה הישנה והטובה יכולה בהחלט לסייע לנו בשחרור סתימות קלות בעיקר, כאשר הצמדת הגומי אל פתח הניקוז ופעולת הפמפום החוזרת, יוצרים ואקום ולחץ גבוה, כך שהסתימה נמשכת כלפי פתח הניקוז, באופן המאפשר את שליפתה בקלות.

 

קפיץ מיוחד

מכשיר נוסף ויעיל לא פחות, הוא קפיץ מיוחד, הנקרא גם 'קפיץ אינסטלטורים', בעל מבנה מיוחד וגמיש, המאפשר את החדרתו אל פתח הניקוז ודחיפתו במורד הצנרת, עד למקור הסתימה.

 

מכשירים חשמליים

ניתן למצוא כיום מספר כלים חשמליים מיוחדים לפתיחת סתימות, המאפשרים התמודדות גם עם סתימות קשות במיוחד, הנמצאות עמוק בצנרת.

 

תערובת כימית

את התערובות הכימיות השונות, אשר חלקן אף ניתנות להכנה עצמית בבית, ניתן למצוא כמעט בכל חנות עם מחלקת כלי בית, כאשר התערובות הללו פועלות להמסת ואיכול הגוש שיצר את הסתימה. היות ומדובר בחומרים מסוכנים למדי, יש להקפיד על שימוש בהתאם להוראות המופיעות על גבי המוצר.

מכשירים לפתיחת סתימות

 

פתיחת סתימות עם אינסטלטור

הרעיון להיות אינסטלטור ליום אחד יכול להיות קוסם לחלק מאיתנו, אך לא מעט אנשים מעדיפים שלא להתעסק עם הצטברות המים, הלכלוך ולעיתים גם הריחות הבלתי נעים הנלווים לבעיית הסתימה, זאת מלבד, הנזקים השונים העלולים להיגרם כתוצאה מפעולה בלתי אחראית ו/או מיומנת ולהביא בסופו של דבר לעלויות תיקון גבוהות במיוחד.

לפיכך, גם במקרה של סתימה בצנרת הביתית ניתן יהיה להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, אשר באמצעות הידע, הניסיון והכלים הטכנולוגיים המתקדמים הקיימים ברשותו, יוכל לסייע לכם להשיב את זרימת המים כתיקנה, בקלות ובמהירות.

פתיחת סתימות עם אינסטלטור

 

כיצד נוכל להימנע מסתימות בצנרת?

לאחר שהכרנו את בעיית הסתימות והמכשירים השונים באמצעותם ניתן להתמודד עם בעיה זו, כדאי להקפיד על מספר פעולות שיביאו להקטנת הסיכוי להיווצרותן של הסתימות בצנרת:

 

מסנן בפתחי הניקוז

הזכרנו כי להשלכת הלכלוכים, חלקם אף לא באופן ישיר ומכוון – דוגמת שערות במקלחת, אל פתחי הניקוז יש תפקיד משמעותי בהיווצרותן של הסתימות. באמצעות מסנן בפתחי הניקוז, נוכל לצמצמם באופן משמעותי את הגעתם של לכלוכים אלו אל מערכת הצנרת שלנו.

 

אל תשפכו שמן אל הכיור

השמן שנשאר לאחר הבישולים והטיגונים נראה לנו אמנם נוזלי ועובר בקלות בצנרת, אך כשהוא מתקרר הוא מתקשה ויוצר סתימות קשות במיוחד, כך שמומלץ להימנע משפיכת השמן אל הכיור.

 

תחזוקה נאותה

מערכת הצנרת שלנו זקוקה לתחזוקה נאותה, עליה תוכלו להקפיד באמצעות שפיכת מים חמים אל פתחי הניקוז מידי פעם וכן הזמנת אינסטלטור מקצועי בתדירות קבועה, על מנת לבחון ולאתר בעיות שונות בצנרת, כך שתוכלו לצמצם באופן ניכר את האפשרות להיות מופתעים באמצע המקלחת או שטיפת הכלים מהיווצרותה של בריכה מיותרת.

כיצד נוכל להימנע מסתימות בצנרת?

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא