שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

מיפוי תשתיות מים

מחפשים שירותי אינסטלציה למיפוי תשתיות מים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מערכת האינסטלציה הביתית שלנו היא אחת מהתשתיות המשמעותיות ביותר בכל בית, כשהיא מורכבת ממספר רב של צינורות, האחראים על זרימתם והעברתם של המים אל הביוב. צינורות אלו עוברים ברצפה ובקירות הבית, כך שלעיתים אנחנו כלל לא יודעים היכן נמצאים צינורות אלו וכדי לאתר אותם באופן מדויק, נצטרך לבצע מיפוי תשתיות מים.

מיפוי תשתיות מים

 

מערכת האינסטלציה הביתית

מבחוץ, הבית שלנו נראה כמורכב בעיקרו מריצוף, קירות ודלתות, אך למעשה, הבית שלנו מורכב ממספר מערכות ותשתיות חשובות במיוחד, המאפשרות הן את עמידותו האיתנה של הבית והן שמירה על איכות ושגרת החיים שלנו, כאשר אחת המערכות הללו היא מערכת האינסטלציה הביתית.

מערכת האינסטלציה הביתית נועדה לאפשר את זרימתם והעברתם התקינה של המים, על מגוון השימושים הביתיים בהם אנחנו משתמשים, אל הביוב, כאשר מערכת זו מורכבת ממספר צינורות, העוברים יחדיו בקירות ומתחת לרצפות.

מיקום זה עלול להקשות עלינו לאתר את מיקומם המדויק של הצינורות, איתור ההופך להכרחי כשאנחנו מנסים לאתר את מקור הנזילה לדוגמה או להניח כבלי חשמל, אותם מומלץ כמובן להרחיק מצינורות המים.

מערכת האינסטלציה הביתית

 

מה זה מיפוי תשתיות מים?

בשגרת החיים היום יומית שלנו אין לנו צורך מיוחד לדעת היכן בדיוק עוברת הצנרת הביתית, אך כאשר אנחנו נדרשים לאתר תקלות שונות במערכת הצנרת /או לבצע עבודות שונות מבלי להרוס ולפגוע בצנרת, עלינו להשתמש בשירותי מיפוי תשתיות מים.

מיפוי תשתיות מים מאפשר לנו למעשה למפות בצורה מדויקת את מיקום צנרת המים וכן הביוב והניקוז במבנה, באופן החושף גם תשתיות נסתרות בקירות ומתחת לקרקע. את פעולת מיפוי תשתיות המים יבצע בדרך כלל איש מקצוע, המתמחה באיתור נזילות ובאמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים.

מה זה מיפוי תשתיות מים?

 

כיצד מבצעים מיפוי תשתיות מים?

פעולת מיפוי תשתיות מים מתבצעת כאמור על ידי איש מקצוע המתמחה באיתור נזילות ובאמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים, בעלי יכולת מדידה מדויקת. את פעולת מיפוי תשתיות המים ניתן לבצע בעיקר באמצעות הדרכים הבאות:

 

גלי רדיו

מכשיר גלי הרדיו, המוכר גם בשמו המקצועי – לוקייטור, בנוי בצורה ייחודית המעניקה לו יכולת מיפוי מדויקת. מכשיר זה בנוי בצורת מזוודה ו – 2 חוטים, אשר אחד מהם מחובר אל מקטע הצינור הנבדק והשני אל הבסיס אותו בוחנים (הקיר או הרצפה). גלי הרדיו שהמכשיר משדר באמצעות שני החוטים, מאפשרים לגלות הן את מיקום הצנרת והן את עומק הצנרת.

 

גלים אלקטרו מגנטיים

מכשיר מתקדם נוסף המאפשר לנו מיפוי מדויק ויעיל של תשתיות המים, נעזר בגלים אלקטרו מגנטיים, המשודרים אל הבסיס הנבחן – הקירות או הרצפה ובאמצעות מדידת הגלים האלקטרו מגנטיים החוזרים, ניתן להתחקות במדויק אחר מסלול הצנרת וכן למדוד את העומק שלה.

כיצד מבצעים מיפוי תשתיות מים?

 

מצלמת ביוב

מערכת הצנרת היא מערכת מסועפת, אשר לעיתים השימוש במכשירים הנעזרים בטכניקות גלי רדיו ו/או גלים אלקטרו מגנטיים, אינו מספיק בכדי להתחקות בצורה מלאה ומדויקת אחר כלל ההסתעפויות של הצנרת. ולכן, במקרים של צנרת ארוכה במיוחד, מקובל להשלים את פעולת מיפוי תשתיות המים שביצענו עם המכשירים השונים באמצעות מצלמת ביוב.

מצלמת ביוב פועלת באמצעות סיב אופטי, אותו ניתן להחדיר אל הצנרת ולראות בדיוק, באמצעות זווית צילום אופטימלית של 360 מעלות, את כלל ההסתעפויות של מערכת הצנרת וכן לבחון את תקינותה. למעשה, ניתן להשתמש במצלמת הביוב לצורך בדיקה תכופה ושגרתית של הצנרת, בכדי למנוע מבעוד מועד בעיות ותקלות שונות העלולות להופיע בצנרת.

מצלמת ביוב

 

מיפוי מתקדם של תשתיות המים

היות וחלק ניכר ממערכת האינסטלציה הביתית טמונה בקירות הבית ומתחת לרצפות, הרי שכל ניסיון להגיע אליה, בין אם כדי לפתור תקלה ובין אם פשוט לדעת היכן בדיוק עוברת המערכת והצינורות השונים, צריך היה לכלול הריסה ושבירה של הקירות ו/או המרצפות, בכדי למפות ולראות בדיוק את תוואי מערכת האינסטלציה.

כך, אחד היתרונות הבולטים והמשמעותיים ביותר בכלים הטכנולוגיים המתקדמים למיפוי תשתיות המים, הוא היכולת לאתר ולמפות בדיוק רב את תשתיות המים ללא שום פעולת הריסה או שבירה, באופן המסייע במיוחד על איתור וטיפול בבעיות הצנרת השונות.

מיפוי מתקדם של תשתיות המים

 

אינסטלטור מקצועי למיפוי תשתיות המים

כדי לבצע את מיפוי תשתיות המים בצורה המיטבית ביותר, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, עם הכלים הטכנולוגיים המתקדמים שיאפשרו לו לאתר את תוואי הצנרת וכן תקלות ובעיות שונות, בקלות ובמהירות.

כמו כן, השימוש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים הללו מסייע בביצוע פעולת מיפוי תשתיות המים בצורה שקטה, ללא לכלוך מיותר והכל תוך שמירה על הוצאות סבירות.

מלבד הכלים הטכנולוגיים המתקדמים העומדים לרשותו של האינסטלטור המקצועי, הרי שחשוב שיהיה לאינסטלטור גם את הידע והניסיון המתאים, כדי לפענח את תוצאות המיפוי בצורה תקינה וכן להמליץ על דרכי פעולה המומלצות, הן לתחזוקת המערכת והן לתיקונה במידת הצורך.

אינסטלטור מקצועי למיפוי תשתיות המים

 

לא מחכים – ממפים

לעיתים אנחנו לא מתייחסים בכובד ראש לתקלות הצנרת השונות, אשר ייתכן ובהתחלה באמת יהיה מדובר בתקלה מינורית, אך הזנחה מתמשכת והימנעות מתהליך מיפוי הצנרת לאורך זמן, עלול להתגלות בסופו של דבר לעלות לנו בהוצאות יקרות במיוחד, אותן ניתן למנוע באמצעות מיפוי מוקדם ואיתור הליקויים בצנרת.

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא