שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

למה אין לי מים חמים בברז

מחפשים שירותי אינסטלציה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מים חמימים ונעימים הופכים את שטיפת הכלים והמקלחות לפעולות נעימות ביותר ובמיוחד כשמדובר בעונות הקרירות של השנה. אך האם נתקלתם פעם בתופעה בה אתם מסובבים את ידית המים כלפי הצד של המים החמים, ממתינים והמים החמים עדיין לא מגיעים? במידה וכן, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא ולגלות בדיוק למה.

למה אין לי מים חמים בברז

 

חמים ונעים

מים חמים ונעימים הופכים בקלות כל שטיפת כלים ו/או מקלחת לפעולה מהנה במיוחד, בטח ובטח כשמדובר ביום סגרירי וקריר.

במדינה שטופת שמש כמו ישראל, אין סיבה שלא נהנה ממים חמים לאורך מרבית ימות השנה ונעזר בדוד החשמל או בגז בימים קצת פחות חמימים ולכן, כשאנחנו ניגשים אל ברז המים כדי ליהנות מהמים החמימים והנעימים, כשהם מתעכבים מלהופיע, אם בכלל הם מופיעים, הרי שבהחלט מדובר בהפתעה לא נעימה (במיוחד אם היא תופסת אותנו באמצע המקלחת..).

חמים ונעים

 

מהן הסיבות לכך שאין לנו מים חמים בברז?

חמימותם של המים מגיעה אלינו בזכות דוד המים, האחראי על אספקת המים החמים לכל בני המשפחה. לפיכך, במידה ואין לנו מים חמים בברז, המקום הראשון אותנו עלינו לבדוק הוא, דוד המים.

בדוד המים ייתכנו בעיות שונות, חלקן נובעות מהדוד עצמו וממנגנון החימום של המים, אותו ניתן לסדר או להחליף בכמה רכיבים פשוטים וזולים למדי ומקורן של חלק מהבעיות עלול להיות קשור לדוד המים, אך לא באופן ישיר, אלא בקולטני השמש, האחראים על חימום המים באמצעות קליטת קרני השמש.

בין הבעיות הנפוצות בקולטני השמש ניתן למנות מקרים של חלודה והצטברות אבק, אותם ניתן למנוע באמצעות תחזוקה נאותה וניקיון שוטף של הקולטים. כיום, ניתן למצוא מנגנונים שונים לחימום המים הביתיים מלבד דוד השמש, ביניהם חימום באמצעות גז ובמידה וברשותכם מכשיר כזה, סביר להניח כי עליכם יהיה להחליף את הגז או לקרוא לטכנאי המתמחה במערכות אלו.

מהן הסיבות לכך שאין לנו מים חמים בברז?

 

בעיות בצנרת

המים החמים מגיעים אלינו כמובן באמצעות מערכת האינסטלציה והצינורות השונים וכדי לשמור על טמפרטורת המים החמים באופן מיטבי, על הצנרת הביתית להיות בעלת בידוד מיטבי ואיכותי.

כך, סיבה נפוצה נוספת לכך שאין לנו מים חמים, יכולה לנבוע מכך שצנרת הבית שלנו ישנה ו/או עשויה מברזל, כך שהבידוד של הצנרת אינו מיטבי ובימים קרים, המים החמים עלולים להתקרר בדרך שעליהם לעבור עד הגעתם אל הברז.

בעיות בצנרת

 

פיצוץ בדוד השמש

ראינו עד כה מספר בעיות ותקלות, אשר עם חלקן ניתן להתמודד די בקלות ולעיתים גם באופן עצמאי, ואף למנוע אותן לגמרי, באמצעות תחזוקה נאותה ושוטפת. אך לעיתים, מדובר בתקלה חמורה יותר והיא, פיצוץ דוד המים, אשר מלבד אי אספקת המים החמים, עלול להיות גם מסוכן.

דוד המים מכיל בתוכו כמובן מים וכאשר הוא מתפוצץ, כתוצאה מבלאי, פגעי מזג האוויר או התקנה לקויה, עלולים לנזול מים רבים ולגרום לנזקי רטיבות קשים, לסביבה הקרובה ואף לשכנים.

במקרים מסוימים, ניתן יהיה להסתפק בהחלפת צנרת הדוד בלבד ולהימנע מהחלפה מלאה של דוד המים ובכל מקרה שכזה, מומלץ יהיה להיעזר באינסטלטור המתמחה גם בדודי מים, שיבחן את מצבו הספציפי של הדוד שהתפוצץ.

פיצוץ בדוד השמש

 

מים חמים רק בברז אחד – הייתכן?

אחד המקרים היותר מבלבלים בכל הקשור לנושא המים החמים, היא התופעה בה המים החמים זורמים ר בברז אחד ובשאר הברזים – מים קרים, כך שלעיתים נראה כי מדובר באשליה יותר מאשר מקרה מציאותי, היות ונראה כי אין כל סיבה שמים חמים יזרמו רק בברז אחד. אך למעשה, ייתכן בהחלט מצב בו מים חמים יזרמו רק בברז אחד וזאת בשל:

 

חיבור צינור לקוי

לכל ברז יש את הצינור והחיבור שלו לדוד, כך שאם נתקלתם בתופעה בה יש מים חמים רק בברז אחד, ייתכן והחיבור בין שאר הצינורות לדוד נפגע או נסתם כתוצאה מלכלוכים ו/או הצטברות חלודה.

 

ברז תקול

בברזים הביתיים קיים מנגנון מיוחד האחראי על יציאת המים החמים. במידה ומנגנון זה נשבר או נפגע מסיבה כזאת או אחרת, ברז זה לא יוכל לספק לנו את המים החמים.

מים חמים רק בברז אחד – הייתכן?

 

אילו פתרונות יש לבעיית המים החמים?

כפי שניתן לראות, לבעיית המים החמים ייתכנו מספר סיבות מגוונות ולכל אחת מהן יש את הפתרון שלה, אם זה באמצעות החלפת רכיבים ואף הדוד עצמו ואם זה באמצעות תיקון החיבורים וניקיון הקולטים. כך או כך, כדי לפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר ובאופן המהיר ביותר, מומלץ להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי.

אינסטלטור מקצועי, אשר מלבד צינורות המים ומערכת האינסטלציה, מתמחה גם בתיקון דודי השמש, יוכל לאתר את מקור הבעיה בקלות ובמהירות, הן בזכות הידע והניסיון שצבר והן בזכות הכלים המקצועיים העומדים לרשותו.

מלבד תיקון הבעיה עצמה והימנעות מהחמרה של המצב ועלויות התיקון הגבוהות העלולות לנבוע מכך, במקרים של פיצוץ הדוד, שירותיו של אינסטלטור מקצועי יהיו יותר ממומלצים, כשהם יכולים למנוע סכנות בטיחותיות רבות, לכם ולשכנים מסביבכם.

אילו פתרונות יש לבעיית המים החמים?

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא