שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

כל מה שצריך לדעת לגבי מרזבים

מחפשים שירותי אינסטלציה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כולנו מכירים את החשיבות של מערכת האינסטלציה, האחראית על זרימתם ומעברם התקין של המים אל הביוב, אך מלבד השימושים הביתיים שאנחנו עושים, מסתבר שישנם עוד מים אליהם אנחנו צריכים להתייחס בהתאם ולפני שיגרמו לנזקים שונים, הלא הם מי הגשמים, איתם אנחנו מתמודדים באמצעות המרזבים. הנה כל מה שצריך לדעת בנושא.

כל מה שצריך לדעת לגבי מרזבים

 

גשם משמים

את חשיבותה של מערכת האינסטלציה הביתית, האחראית על זרימתם ומעברם התקין של המים, על שלל השימושים הביתיים שאנחנו עושים בהם, אל הביוב, כולנו מכירים. אך לא רבים מכירים את הנזקים השונים שיכולים להיגרם כתוצאה ממקור מים אחר – מי הגשמים. גשם הוא כמובן דבר מבורך, במיוחד במדינת ישראל, אך סביר להניח שקצת פחות נרצה לראות אותו בתוך הבית שלנו.

למעשה, מי הגשמים יכולים לחדור אל הבית שלנו בעיקר בשתי דרכים – דרך החלונות (בשל איטום לקוי) ודרך הגג, כאשר בכל אחד מהמקרים הללו, הצטברותם של המים ואי טיפול מיטבי בניקוזם, עלולים להוביל לבעיות שונות, דוגמת עובש ורטיבות ובמקרים קיצוניים אף לפגוע בחוזק המבנה ולגרום לעלויות תיקון גבוהות במיוחד.

גשם משמים

 

מרזבים – נעים להכיר

לאחר שהסדרנו את נושא האינסטלציה הביתית והבנו את החשיבות שבמניעת חדירת מי הגשמים אל הבית שלנו דרך הגג, נותר לנו לברר כיצד עושים זאת בדיוק? ולמעשה, מדובר בפתרון יעיל והרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים – מרזבים.

המרזבים מותקנים כמובן על הגג והם מהווים מערכת פשוטה, אך חיונית במיוחד, לניקוז מי הגשמים ומניעת הצטברותם על גבי הגג שלנו. מלבד המרזבים המותקנים באופן חיצוני, ניתן למצוא כיום גם מרזבים המותקנים בצורה פנימית, כאשר שני סוגי המרזבים הללו יכולים להיות עשויים ממגוון חומרים – ויניל, נחושת או אלומיניום.

מרזבים – נעים להכיר

 

על מה חשוב להקפיד כאשר מתקינים מרזבים?

מרזבים פנימיים או חיצוניים, עשויים מנחושת או אלומיניום, לכל אופן התקנה וסוג חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו, אך כדי שהמרזב יעבוד בצורה תקינה ויעילה, בכל המקרים חשוב להקפיד על התקנה נכונה של כלל חלקי המרזב ובמיוחד על השיפועים של המרזב, כך שניקוז מי הגשמים יתבצע בצורה חלקה ומיטבית.

כך, המרזב מורכב ממספר חלקים, אותם חשוב לחבר בצורה תקינה ואיכותית, על מנת לוודא כי המים לא יחלחלו באמצע הדרך ויצטברו בנקודה מסוימת. בעוד שאת טיב החיבורים ניתן לזהות בעיניים, גם בעין בלתי מיומנת, כשמדובר בשיפועים של המרזב, הסיפור קצת שונה.

לשיפועי המרזב תפקיד משמעותי בקליטת המים וזרימתם באופן תקין, כך שלכל זווית ומעלה יכולה להיות השפעה מהותית על תפקוד המרזב. הפרשי מקטעים וכן זרימה לקויה, הן מבחינת הזרם והן מבחינת הגעת המים אל פתח הניקוז, עלולים להצביע על כך שחלקי המרזב לא הותקנו בשיפועים המתאימים.

על מה חשוב להקפיד כאשר מתקינים מרזבים?

 

תיקוני מרזב נפוצים

רבים מאיתנו אמנם נוטים לחשוב כי מזג האוויר בישראל אינו כולל תקופות ממושכות של גשם ובטח שלא גשמי סערה, אך החורפים האחרונים שעברו על מדינת ישראל מראים דווקא תמונת מצב קצת אחרת, כשהגשמים העזים גורמים ללא מעט תקלות ובעיות שונות.

בין אם מדובר כתוצאה מהתקנה לקויה ובין אם כתוצאה מפגעי מזג האוויר, כאשר המרזב שלכם נפגע, חשוב להזמין אינסטלטור מקצועי שיסייע לכם לטפל במרזב ולהשיב אותו לפעילות תקינה. בין תיקוני המרזב הנפוצים במיוחד נכללים:

 

סתימות

הגג שלנו צובר לא רק מי גשמים, אלא גם לכלוכים שונים, חלקם מגיעים מהטבע, דוגמת חול, עלים ואבנים וחלקם מגיעים כתוצאה מפסולת שאנחנו משליכים בסביבה. כך או כך, הצטברות הלכלוכים הללו מביאה בסופו של דבר לתוצאה אחת – סתימת המרזב והפרעה לניקוזם התקין של המים.

 

שיפועים וחיבורים

התקנה לא איכותית של אנשים לא מקצועיים או נזקים שונים שנגרמו למרזב, עלולים לפגוע בשיפועים ובחיבורים של המרזב, פרמטרים אשר כפי שראינו, חשובים במיוחד לתפקודו התקין של המרזב.

 

חלודה

במרזב שלנו עלולה להופיע חלודה, בה ניתן לטפל באופן נקודתי באמצעות קרצוף יסודי ושימוש בחומרים ייעודיים. ככל ומדובר בחלק ארוך ובבעיית חלודה רצינית, מומלץ יהיה להחליף לגמרי את המקטע החלוד.

תיקוני מרזב נפוצים

 

חשיבות התחזוקה השוטפת של המרזבים

תקופת החורף בישראל אמנם אינה נמשכת זמן רב, אך אין זה אומר שכדאי לחכות לדקה ה – 90 כדי לגלות שהמרזב שלנו לא מתפקד כראוי. תחזוקה נאותה ומיטבית של המרזב שלנו לאורך כל עונות השנה, תוכל למנוע מאיתנו עוגמת נפש וכן לחסוך לנו עלויות תיקון מיותרות בהחלט. כיצד אם כן נוכל לשמור על תחזוקה מיטבית של המרזב?

בשלב הראשון, חשוב להקפיד על ניקיון בסביבת המרזב. עלייה לגג אינה תמיד נמצאת בראש סדרי העדיפויות שלנו, אך כדי להימנע מסתימות ותקלות שונות, מומלץ להטריח את עצמנו אחת לכמה זמן ולנקות את הגג מעלים ולכלוכים שונים, בטח כאלו הנמצאים בסביבת המרזב.

לאחר מכן, מומלץ לבחון האם קיימים חורים ו/או סדקים וכן האם כלל המקטעים מחוברים ונמצאים בזוויות המתאימות. מאחר והזכרנו כי עין בלתי מיומנת לא תמיד יכולה לזהות את כלל התקלות הללו, תוכלו לבחון זאת באופן פשוט למדי – באמצעות הזרמת מים יזומה במרזב.

חשיבות התחזוקה השוטפת של המרזבים

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא