שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

מחפשים כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות רבה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

שגרת החיים שלנו כוללת לצערנו גם תקלות ובעיות שונות, ביניהן גם הסתימות בצנרת הביתית, בעיה אשר הופכת למאתגרת ולא נעימה בכלל, כשמדובר באזור השירותים. מעכשיו כבר אין צורך להתאפק או לחשוב על פתרונות יצירתיים במקרה של סתימה בשירותים – פשוט פותחים את הסתימה. כיצד עושים זאת בדיוק? מוזמנים לגלות.

כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

 

אוי, לא! שוב סתימה בצנרת

כל מבנה מורכב מתשתיות ומערכות שונות, המאפשרות יחדיו את עמידותו ותפקודו התקין של המבנה, כאשר בין המערכות החשובות הללו נמצאת גם מערכת האינסטלציה, המורכבת מצינורות רבים, האחראים על זרימת המים ומעברם התקין אל הביוב.

מערכת האינסטלציה קיימת למעשה כבר שנים רבות והספיקה לעבור מספר גלגולים, אך המשותף לכולם הוא קיומה של בעיה מעיקה במיוחד – סתימה בצנרת, באופן המקשה על ביצוען של פעולות שגרתיות ויום – יומיות, כמו שטיפת כלים ומקלחות, כאשר מלבד כמות המים שנוצרת, לעיתים נלווים למצב גם ריחות בלתי נעימים.

כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

 

ממה נוצרת סתימה בצנרת?

אין ספק כי כאשר אנחנו מנסים להוריד את המים בשירותים ופתאום הכל צף לעברנו במקום לזרום אל עבר הביוב, הרי שמדובר במצב לא נעים בהחלט, אך האם עצרתם לרגע לחשוב ממה נגרמת תופעה זו?

למען האמת, לא קשה לנחש כי מקור הבעיה נמצא בצינורות סתומים, אשר מונעים מהמים לזרום בצורה תקינה, אך השאלה האמיתית היא – מהיכן וכיצד נוצרת הסתימה עצמה?

למעשה, סתימה בצנרת אינה נוצרת לפתע פתאום, אלא מדובר בתופעה מתמשכת, היכולה להיגרם כתוצאה מליקויים או הצטברות של שערות ולכלוכים שונים (מגבונים, מוצרי היגיינה שונים ושלל פריטים שונים שאנחנו משליכים לאסלה), אשר מצטברים עם הזמן בצנרת ויוצרים יחדיו את הסתימה, המונעת את מעברם התקין של המים וגורמת להצפה וריחות בלתי נעימים.

כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

 

לפני שמתחילים

ריכזנו עבורכם מספר טיפים ופתרונות ביתיים לפתיחת הסתימה בשירותים, אך עוד לפני שנעסוק בפתרונות אלו, כדאי להתכונן בהתאם, בעיקר בשל אופי השימוש הלא סטרילי באזור זה.

לפיכך, ובדומה להכנות אחרות שאנחנו מבצעים לפני התעסקות עם דברים לא סטריליים, גם בפתיחת סתימה בשירותים מומלץ יהיה לעבוד עם כפפות ואף מסכה מתאימה וכמובן, לשטוף את הידיים היטב לפני ואחרי.

כמו כן, הטיפול בפתיחת סתימה יכול להיות מלכלך למדי ולכן, מומלץ להניח בכניסה לשירותים מגבת וכן מסביב לאזור השירותים עצמו. במידת הצורך, ניתן לרוקן את המים מהאסלה ואף לסגור את השיבר הראשי, כך שהמים הזורמים לא יפריעו לכם במהלך העבודה.

כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

 

כך תפתחו סתימה בשירותים

בעיית הסתימה היא בעיה נפוצה למדי ובהתאם לשכיחותה, ניתן למצוא גם מגוון פתרונות ביתיים, היכולים להעניק לנו "עזרה ראשונה" בהתמודדות עם סתימות קלות בשירותים. כיצד עושים זאת?

 

פומפה

במידה ומדובר בסתימה קלה, אין סיבה שניסיון לפתוח את הסתימה בשירותים באמצעות הפומפה המוכרת לכולנו, לא יצליח. פעולת הפומפה לשחרור הסתימה בשירותים אמנם דומה לכל שימוש אחר בפומפה – לחץ ואקום שנוצר כתוצאה מהפמפום ומשחרר את הסתימה, אך במקרה של סתימה בשירותים יש להשתמש בפומפה מיוחד לאסלה.

 

קפיץ אסלה

עוברים לפתרון מתקדם יותר – קפיץ לאסלה. במידה והפומפה לא הצליחה לשחרר את הסתימה, כנראה מדובר בסתימה קצת יותר מורכבת ובהתאם לכך, נצטרך להשתמש בפתרונות מתקדמים יותר.

את הקפיץ לאסלה ניתן לרכוש כמעט בכל חנות כלי עבודה, כאשר המבנה המיוחד של הקפיץ, יחד עם הגמישות הרבה שלו, מאפשרת לנו להשחיל אותו דרך חור יציאת המים ולדחוף את הסתימה במורד הצינור, עד רגע השחרור.

 

נוזל מיוחד לאסלה

אם אתם מחפשים אחר פתרונות פשוטים יותר, תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא כיום מגוון חומרים כימיים, המגיעים בדמות נוזל מיוחד לפתיחת סתימות, הפועלים להמסת הפסולת ושחרור הסתימה.

חומרים ביתיים נוספים שיכולים לעשות את העבודה הם סבון כלים וסודה קאוסטית, המצליחים אף הם לאכל את חומרי הסתימה ולשחרר את הצינור, כך שהמים ישובו לזרום בשירותים באופן תקין.

כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

 

אינסטלטור מקצועי לפתיחת סתימה בשירותים

כפי שהזכרנו, הפתרונות המוצעים לעיל הם בגדר "עזרה ראשונה" בלבד ואינם מומלצים במקרים של סתימות קשות וכן במקרים בהם אין לכם כל מושג לאן ואיך לדחוף את קפיץ האסלה ו/או כיצד להשתמש בחומרים הכימיים בזהירות הנדרשת.

לפיכך, אם אתם לא מחפשים הרפתקאות מיוחדות (שלעיתים אף יכולות להחמיר את הבעיה ולגרום להוצאות תיקון יקרות לעומת תיקון הבעיה ההתחלתית), מומלץ להזמין אינסטלטור מקצועי ומנוסה, בעל הניסיון והידע המתאים וכמובן, הכלים המתקדמים שיאפשרו לו לפתוח את הסתימה בקלות ובמהירות, מבלי לגרום לנזקים משניים.

כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

 

סתימות חוזרות בשירותים?

לאחר שהצלחתם לפתוח את הסתימה, בכוחות עצמכם או עם אינסטלטור מקצועי, אתם מגלים לפתע כי הסתימה שבה וחזרה. במידה ואתם שומרים על שימוש תקין בשירותים (לא משליכים מגבונים ושאר דברים שלא אמורים להשליך אל האסלה), ייתכן בהחלט כי מדובר בבעיה רצינית יותר – בעיה במערכת הביוב עצמה.

כך, סתימות חוזרות ונשנות בשירותים יכולות להעיד על קריסה של קו הביוב או סתימה במערכת הביוב, באופן המחייב את מעורבותו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום, אשר סביר להניח ייעזר בשירותי הביובית העוצמתית לשחרור הסתימה העקשנית.

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא