שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

מדריך פתיחת סתימה בכיור

מחפשים שירותי אינסטלציה לפתיחת סתימה בכיור? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מערכת אינסטלציה חדשה או מערכת אינסטלציה מיושנת, מבעיית הסתימות בצנרת קשה להתעלם, כשמלבד הפגיעה בשגרת החיים שלנו, הן עלולות גם לגרום לנזקים נוספים לצנרת. לכן, כשמגלים את הסתימה בכיור מומלץ לפעול לשחרורה בהקדם והנה לפניכם המדריך המלא לפתיחת סתימה בכיור.

מדריך פתיחת סתימה בכיור

 

סתימות בכיור – למי מאיתנו זה לא קרה?

השימוש במים מהווה את הבסיס לשגרת החיים התקינה והבריאה של כולנו, כאשר כולנו מבצעים בתדירות יום יומית מקלחות, שטיפת כלים, כביסות ועוד. כדי לבצע את הפעולות הללו, הנראות במבט ראשון כפעולות הכרוכות בלחיצת כפתור או סיבוב ידית בלבד, חייבת להיות בבית מערכת אינסטלציה, המורכבת ממספר צינורות ואחראית בעיקר על זרימתם ומעברם התקין של המים אל הביוב.

כשהמים זורמים הכל טוב ונפלא, אך לא אחת, אנחנו נתקלים במצב בו נוצרות לנו בריכות של מים בפתחי הניקוז, המלוות לעיתים גם בריחות בהחלט לא נעימים. בריכות אלו נוצרות כתוצאה מסתימה במערכת הצנרת, תופעה בה אנו נתקלים בעיקר בכיור הביתי.

סתימות בכיור – למי מאיתנו זה לא קרה?

 

סתימות בכיור – כיצד זה קורה?

לפני שנעסוק בהתמודדות עם הסתימות בכיור, כדאי שנבין כיצד ואיך נגרמת תופעה מרגיזה זו של סתימה בכיור, ההופכת את פעולת שטיפת הכלים למשימה מאתגרת במיוחד ולעיתים אף בלתי אפשרית.

בדומה לסתימות אחרות, גם במקרה של סתימה בכיור ייתכנו מספר גורמים האחראים על היווצרות הסתימה, חלקן באשמתנו הישירה ובשימוש לקוי בכיור וחלקן שלא באשמתנו. כך למשל, מקרים בהם גופים זרים, כמו חול ואבנים חדרו לצנרת או מקרים של בלאי והתקנה לקויה, הם בין המקרים הבולטים, שאינם באשמתנו, להיווצרותן של הסתימות.

היווצרותן של הסתימות יכולה להתרחש גם באשמתנו וכתוצאה משימוש לקוי בכיור כפי שהזכרנו, כאשר השלכת לכלוכים לפתחי הניקוז ובמיוחד שפיכת שאריות מזון ושומנים, המתקשים ומצטברים לכדי גושים עקשניים החוסמים את מעברם התקין של המים, הם בין הסיבות הבולטות להיווצרותן של הסתימות.

סתימות בכיור – כיצד זה קורה?

 

פותחים סתימה בכיור? כך תתכוננו

פתיחת סתימה בכיור נשמעת לחלקנו כלא פחות ממבצע צבאי, אך למעשה, ברוב הפעמים מדובר במקרים פשוטים לתפעול ושחרור הסתימה. יחד עם זאת, כדי לבצע את פעולות שחרור הסתימה באופן יעיל וכן לשמור על האזור נקי, מומלץ יהיה להתכונן בהתאם.

כך, מגבת רצפה לניגוב המים העלולים להשפריץ לכל עבר בתהליך וכן כפפות מתאימות במידה ויצופו לכלוכים שונים, הם שני הכלים הבסיסיים שכדאי שיהיו לידכם כשאתם מתכוננים לפתוח את הסתימה בכיור. לאחר מכן, שפכו בזהירות מים רותחים אל פתח הניקוז בכיור, פעולה שתעזור להמיס את גורם הסתימה ולהקל על פעולת השחרור.

פותחים סתימה בכיור? כך תתכוננו

 

כך תפעלו במקרה של סתימה בכיור

אמנם שטיפת כלים אינה נמצאת תמיד בראש רשימת הדברים שאנחנו אוהבים לעשות, אך כאשר אנחנו כבר מבצעים את המשימה ומגלים כי המים אינם זורמים כראוי, לא כדאי להזניח את הטיפול בבעיה, שכן מלבד אי הנוחות שבדבר, כל התעכבות בטיפול בבעיית הסתימה בכיור עלולה להתגלות בשלבים מאוחרים יותר כבעיה רצינית וקשה יותר לפתרון, הן מבחינת שחרור הסתימה בפועל והן מבחינת העלויות היקרות, זאת מלבד הנזקים המהותיים העלולים להיגרם לצנרת הביתית.

כדי להתמודד עם תופעה נפוצה זו, ריכזנו עבורכם את המדריך והשיטות הבאות, שיהפכו אתכם לאינסטלטורים ליום אחד:

 

פומפה

סתימה בכיור? זה הזמן להוציא את הפומפה ששוכבת לכם בארון שמתחת לכיור ולהתחיל לפמפם! באמצעות חיבור הגומי אל פתח הניקוז ופעולת "הפמפום" החוזרת, נוצר וואקום, היוצר לחץ גבוה ומושך בהתאם את גורם הסתימה. השימוש בפומפה נחשב לפתרון פשוט למדי, המתאים בעיקר לטיפול בסתימות קלות.

 

קפיץ מיוחד

כלי נוסף לשחרור הסתימות הוא הקפיץ המיוחד (המוכר גם בשמו "קפיץ אינסטלטורים"), אשר בזכות המבנה הגמיש שלו, ניתן להחדיר  אותו בקלות אל פתח הניקוז ולמשוך או לדחוף את גורם הסתימה בכיור.

למתקדמים מבינינו, ניתן לנתק את הסיפון מהכיור (הקפידו בשלב זה לשמור על גומיית האטם שלא תלך לאיבוד) בעזרת מפתח צינורות, כך שייקל עליכם לזהות את מקור הסתימה ולהעביר את הקפיץ בנוחות.

 

חומרים כימיים

אם אתם לא ממש בעניין של לעבוד יותר מידי, תשמחו לשמוע כי קיים פתרון פשוט במיוחד, אותו ניתן להשיג כמעט בכל חנות והוא מיכל של חומרים כימיים מיוחדים, אותם ניתן לשפוך אל פתח הניקוז ובהתאם להוראות ההפעלה(חשוב במיוחד), כאשר החומרים הכימיים פועלים להמסת הסתימה ושחרורה.

כך תפעלו במקרה של סתימה בכיור

 

אינסטלטור מקצועי לשחרור סתימות

אם שימוש בפומפה ו/או בקפיץ אינו בדיוק בשבילכם והחומרים הכימיים די מרתיעים אתכם, כדאי שתוותרו על הרעיון להיות אינסטלטורים ליום אחד, מה עוד שניסיונות תיקון עצמאיים ללא רקע או ידיים טובות, עלול בסופו של דבר לגרום לתוצאה הפוכה ולנזקים מהותיים למערכת הצנרת הביתית.

לפיכך, גם במקרה של סתימה בכיור מומלץ יהיה להזמין אינסטלטור מקצועי, אשר אבחן בקלות ובמהירות את מקור הסתימה והפתרון המתאים ביותר לשחרורה. מלבד הניסיון והידע המקצועי, לאינסטלטורים מקצועיים יש גם את הכלים המתאימים לשחרור סתימות, באופן קצת יותר יעיל מאמצעי שחרור הסתימות הקיימים בשוק וזמינים לכל אחד.

אינסטלטור מקצועי לשחרור סתימות

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא