שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

הצפה בבית – מה עושים עם זה?

מחפשים שירותי אינסטלציה להצפה בבית? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הצפה בבית היא אירוע לא נעים כלל וכלל. ההצפה עלולה להשחית ציוד רב ויקר ערך, ללכלך, לזהם ועוד. ההצפה לא רק שאינה נעימה, אלא שהיא גם מבלבלת למדי. הידע של רוב האוכלוסייה בנושא ההצפות והגורמים להם דל למדי, מה שיוצר פערי ידע משמעותיים בינם לבין בעל המקצוע ומאפשר לניזוק המסכן לבצע טעויות בהתקשרות עם השרברב.

הצפה בבית – מה עושים עם זה

 

המדריך המלא

לשם כך, הכנו עבורכם מדריך זה. מטרתו של המדריך להקנות לכם ידע בנושא הצפה בבית, באופן שיצמצם במידת מה את פערי הכוחות והידע ויאפשר לכם להבין טוב יותר את טיב ההתקשרות עם בעל המקצוע.

המדריך המלא

 

הסיבות להצפה

השלב הראשון בהתמודדות עם ההצפה, הוא הבנה מדוע נגרמות הצפות. הצפות נגרמות משתי סיבות עיקריות. הראשונה, והפשוטה יותר לתיקון, היא סתימה בצנרת המקלחת. הסיבה השנייה בגינה נגרמת הצפה בבית, הינה פיצוץ בצנרת המים בבית.

הסיבות להצפה

 

סתימה במקלחת

נפתח בגורם הקל להצפה בבית – הסתימה בצנרת המקלחת. מקלחת קצרה צורכת כ-50 ליטרים של מים. מקלחת ממושכת תצרוך שואף למאתיים ליטרים של מים. כאשר קיימת סתימה בצנרת, המים לא זורמים במורד הצנרת אלא בכיוון ההפוך.

חשבו על אדם שהתפנק לו באמבטיה בתוך 130 ליטרים של מים. עם תום המקלחת הוא ישחרר את שסתום האמבט והמים יתחילו לחלחל אל תוך הצנרת. אולם במקום לזרום באין מפריע, המים נתקלים בסתימה ויתחיל להידחק כלפי מעלה. לבסוף, המים יגיעו אל פתח הביוב הסמוך למקלחת ויזרמו ממנו החוצה אל כל הבית. מאה ושלושים ליטרים שישטפו את ביתכם. כך, סתימה במקלחת גורמת להצפה בבית.

סתימה במקלחת

 

הגורמים לסתימה באמבטיה

האמבטיה שלנו בנויה מגיגית, אליה מחובר ברז. הברז קשור לתשתיות המים בבית וממנו יזרמו המים למקלחת. בתחתית הגיגית מצוי פתח ניקוז, המחובר אל תשתית הביוב הביתית וממנה אל התשתית האזורית. אל הפתח הזה זורמים מי האמבטיה, לאחר שהצטברו בהם הלכלוכים שנשטפו מגופנו.

ככלל, המים על כלל הפסולת המצויה בהם, אמורים לזרום באופן שוטף במורד צנרת הביוב עד להגעתם למכוני טיהור השפכים, בהם  המים מסוננים ומשמשים לשימוש חוזר בענף החקלאות, השקיה עירונית ועוד.

המצב משתנה כאשר במים מצויות שערות. שערות ראשנו אינן נשטפות באין מפריע בצנרת, אלא מצטברות בה ויוצרות סתימות המונעות את זרימת המים. בעקבות הצטברות השערות והצטברות הסתימה, המים לא מצליחים לזרום לאורך הצנרת וכתוצאה מכך נראה הצפה בבית.

הגורמים לסתימה באמבטיה

 

תיקון ההצפה

השלב הראשון בטיפול בהצפה, הוא חסימת התפשטותה. תחמו את זרימת המים כך שלא יגרמו נזקים נוספים לבית. בשלב הבא, גרפו את המים שכבר זרמו אל מחוץ לבית ולא אל פתחי הביוב, באופן מובן למדי. כעת, נתפנה לתיקון הסתימה, באופן עצמאי או על ידי שרברב.

ישנם מספר כלים בעזרתם ניתן לתקן את ההצפה בבית ולפתוח את הסתימה. הראשון והיעיל ביותר לפתיחת סתימות במקלחת, הוא לוכד שערות. מדובר בחוט אליו מחובר ראש דמוי פרח. סיבוב הראש לוכד את השערות ומאגד אותן סביב עלי הפרח. לכדו את השערות, הוציאו את הלוכד, נקו אותו וחזרו על הפעולה עד לניקוי מלוא השערות ושחרור הסתימה.

במידה ואין לכם לוכד שערות, מומלץ לרכוש אותו במהרה. עלותו עשרות שקלים בודדים בלבד והתמורה – משתלמת למדי. אולם אם ההצפה בבית כבר בעיצומה והלוכד אינו ברשותכם, תוכלו לנסות להשתמש בפומפה. הצמידו את פי הפומפה אל פתח הניקוז. כעת, דחקו את מוט הפומפה כלפי מטה. דחיקה זו תיצור וואקום בתעלת הניקוז. לבסוף, משכו בעוצמה את המוט כלפי מעלה. המשיכה תשחרר את הוואקום ותעלה את השערות במעלה הצינור.

ייתכן שהסתימה עמוקה מידי או צפופה מידי, ולא לוכד השערות ולא הפומפה ישחררו את הסתימה וימנעו את המשך ההצפה בבית. במצב זה, למען תיקון ההצפה בבית תיאלצו להזמין אינסטלטור שיפתח את הסתימה עבורכם בעזרת מכשור מקצועי יותר ומיומנות אנושית שככל הנראה אין לאדם הממוצע.זהו, אם כן, הליך היווצרות ותיקון הצפה בבית בעקבות סתימה באמבט. כעת נעבור לתרחיש השני הגורם להצפה, הלא הוא פיצוץ בצנרת.

תיקון ההצפה

 

פיצוץ בצנרת

פיצוץ בצנרת נגרם כאשר נוצרים סדקים בצנרת הבית באופן המאפשר למים לנזול אל מחוץ לצנרת. הסדקים עלולים להיווצר בעקבות הזנחה מתמשכת של הצנרת, השלכת מגבונים ותחבושות היגייניות אל הצנרת, תשתיות ישנות הסובלות מעייפות החומר ועוד.

המים יזרמו מבעד לסדקים הישר אל הרצפה או הקירות ויגרמו, בשלב זה או אחר, להצפות. הצפות אלו יהיו לא נעימות כלל וכלל, שכן הן עלולות להיות מלוות בפגיעה בתשתיות אחרות דוגמת החשמל, בקירות, ברצפה ובמקרים קיצוניים אף ביסודות הבית. לכן, יש לתקן את הפיצוץ במהרה.

פיצוץ בצנרת

 

תיקון הפיצוץ

בשלב הראשון, השרברב יסגור את השיבר באופן שימנע את המשך זרימת המים והתפשטות הנזילה וההצפה. לאחר מכן, יאתר השרברב את מיקום הפיצוץ המדויק בעזרת מצלמה תרמית, חיישן גז, מד לחות או כל מכשיר רלוונטי אחר. האיתור הוא קריטי במיוחד שכן הוא יאפשר לתקן את ההצפה בבית תוך פגיעה מינימלית בקירות או ברצפת הבית שלכם.

לאחר האיתור, יגיע שלב הייבוש. בניגוד להצפה בבית הנובעת מהאמבטיה, הצפה זו מקורה מתחת לרצפות או בתוך הקירות באופן המרטיב את המרצפות ואת הקירות מהחזית הפנימי שלהן. מכיוון שכך, הייבוש הינו שלב קריטי במיוחד בתהליך.

כאשר השטח יבש, האינסטלטור יפרק את החלקים הסדוקים בצנרת. במידה שאפשר לתקן את הצנרת האינסטלטור יתקן את הצנרת על ידי סתימת הסדקים וישיב אותה למקומה. במידה ואי אפשר לתקן את הצנרת הסדוקה, האינסטלטור יחליף אותה ויתקין במקומה צנרת חדשה. כך, תתוקן הצנרת, הפיצוץ יסתיים וההצפה בבית תחלוף בתקווה שלא תחזור.

תיקון הפיצוץ

שאלות ותשובות

בחרו באינסטלטור אמין, עליו שמעתם המלצות ממשפחה וחברים וכן ראיתם ביקורות חיוביות כלפיו ברשת. אמינות היא התכונה החשובה ביותר אצל בעלי המקצוע. זאת, עקב פערי הכוחות המובנים. בהצלחה!
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא