שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

שורשים בביוב – מה עושים עם זה?

מחפשים שירותי אינסטלציה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

תקלות אינסטלציה קיימות בשפע. סתימות, נזילות, ברזים, דודים וכדומה, הינם ענייני אינסטלציה פשוטים יחסית וקלים לתיקון. אולם ישנן תקלות אינסטלציה מורכבות ומסובכות, שהטיפול בהן מורכב וקשה. אחד מהם, הוא שורשים בביוב.

שורשים בביוב – מה עושים עם זה

 

המדריך המלא

שורשים בביוב מהווים נזק קטסטרופלי לתשתיות שלכם. הם מפוצצים את הצנרת, עלולים לגרום להצפות ולסתימות וממררים את חיי הדיירים בבית. זאת, מבלי להתחיל בכלל להתייחס לעלויות התיקון של שורשים בביוב, שרק הולכות ומצטברות.

מכיוון שאלו הם פני הדברים, אנשים נוטים להשתגע ולהיכנס ללחצים בשומעם כי יש להם שורשים בביוב. מפלס הלחץ צפוי לרדת ומפסל היעילות והענייניות לעלות, כאשר בעל הבית מכיר את תרחיש השורשים בביוב, יודע מדוע הוא נגרם ומהן האופציות השונות לתקן אותו. ידיעה וקור רוח אלו צפויים לסייע לכם הן בפן הנפשי והן בפן הכלכלי. כך, אף בעל מקצוע לא יוכל להציע לכם פתרונות יקרים לריק.

לשם כך, הכנו עבורכם מדריך זה בנוגע לשורשים בביוב. המדריך לבעל הבית שיש לו שורשים בביוב, ייפתח בגורמים להימצאות השורשים בביוב. לאחר מכן, ימשיך המדריך להסבר אודות השלכות השורשים בביוב. משם, נמשיך לביאור בדבר אופן חיסולם של השורשים בביוב ולבסוף נלמד כיצד לתקן את הצנרת ולמנוע את הישנותם של השורשים בביוב.

המדריך המלא

 

הסיבות לשורשים בביוב

כדי להבין מדוע שורשים חודרים אל תוך מערכת הביוב שלנו, יש להכיר את אופיים של העצים. עצים, כדרכם של כל הצמחים, מכים שורשים בקרקע. הקרקע היא מקור התזונה הבלעדי של העץ ממנו הוא שואב מים, מינרלים, דשנים וכל מה שהוא צריך. השאיבה עצמה, נעשית על ידי שורשיו של העץ. אם כן, השורשים הם מעין הזרועות הארוכות והפה של העץ, בו זמנית.

בעצים מסוימים, השורשים חודרים עד לעומק מסוים שמספק אותם. עצים אחרים ממשיכים להחדיר את שורשיהם אל תוך הקרקע עד להגעה למקור מים. בטבע מצויים עצים רבים כאלו, אולם במרחב העירוני ניתקל בשני עצים בעלי שורשים נוקשים במיוחד. שורשי עץ הפיקוס וכן שורשי עץ התאנה.

נוכחנו לדעת כי עצי הפיקוס והתאנה מכים שורשים ללא הרף, עד להגעתם למקור מים. ככל שאתם לא חיים מעל למרבץ מי תהום גבוהים או בסמוך לנחל, מקור המים הקרוב הוא צנרת הביוב. מכיוון שאלו הם פני הדברים, הרי ששורשי העצים חותרים אל תוך צנרת הביוב, מבקעים את חומות ההגנה שלה וחודרים אל תוך הצנרת.

הסיבות לשורשים בביוב

 

תוצאות השורשים בביוב

לשורשים בביוב מספר תוצאות הרסניות. השורשים עלולים לגרום לסתימה בביוב. השורשים יגדלו בתוך הביוב עד אשר אלו יחסמו את כל הקוטר של הביוב באופן שיסתום את זרימת המים בצנרת.

כמו כן, השורשים בביוב עלולים לבקע את הצנרת באופן שיגרום למים לזרום אל מחוץ לצנרת ולגרום להצפה רבתי. בנוסף, השורשים עלולים להסית את התשתיות כך שיפגעו בתשתיות אחרות וליצור אירוע רב נפגעים בקרב תשתיות הבית שלנו.

לאחר שנוכחנו לדעת עד כמה הרסניות התוצאות של שורשים בביוב, סביר להניח כי ברצונכם לדעת, ובמהרה, כיצד לטפל באותם שורשים. כדאי לדעת זאת במהרה, לפני שההצפות והסתימות יקרו בפועל, כדי להימנע מהנזקים האפשריים. כעת, נעבור לפירוט אודות הפתרונות לשורשים בביוב.

תוצאות השורשים בביוב

 

הביובית

ביובית הינה משאית גדולה, המיועדת לצרכי טיפול בתשתיות הביוב. במשאית הביובית מצויים כלי עבודה רבים, האמונים על תיקון שלל תקלות ביוב, ביתיות ועירוניות כאחד. אחת מהתקלות עימן הביובית יודעת להתמודד כראוי, הינה שורשים בביוב.

אופן הטיפול בשורשים בביוב בעזרת ביובית, הוא טיפול בלחץ מים. אחת ממערכות הביובית היא מערכת מים בלחץ גבוה במיוחד. בתוך הביובית מצויים צינורות מהם בוקע זרם מים עז ואשר פתח הצינורות הללו יודע להתחבר במדויק אל תוך פתחי הביוב.

בשלב הראשון, הביובית תגיע למקום בו נכנסו שורשים לביוב. איש המקצוע יצטרך לאתר את הנקודה המדויקת בה השורשים מצויים בביוב. לעיתים, האיתור יהיה פשוט במיוחד וניתן יהיה לראות אותו בעין בלתי מזוינת. במקרים אחרים הזיהוי יהיה מסובך יותר ולא יהיה מנוס אלא להשתמש במצלמות משוכללות לסקירת השורשים.

בשלב הבא, בעל המקצוע ינתק את הביוב ויחבר את צינור הביובית אל פתח הצנרת שנוצר. לחלופין, הוא יוכל לחבר אותו לפתח הביוב הקרוב. כעת, בעל המקצוע יפעיל את צינור הביובית ומים יזרמו אל תוך הביוב בלחץ אדיר. לחץ המים לא יותיר כל סיכוי לשורשים וישמיד אותם כליל. כך, ניפטר מהשורשים בביוב.

הביובית

 

השלבים הבאים

חיתוך הביוב אינו מהווה את השלב האחרון בתהליך ניקוי הביוב שלנו מהשורשים. השורשים כבר החריבו חלקים שלמים מהביוב שלנו ויהיה צורך לתקן אותם. כמו כן, נצטרך לנקוט בצעדים למען הימנעות הישנות התופעה של שורשים בביוב.

השלבים הבאים

 

תיקון הצנרת

קיימות מספר אופציות לתיקון צנרת שנפגעה משורשים. האופציה הראשונה, הנפוצה והיקרה, היא החלפה של הצנרת כולה. החלפת הצנרת תדרוש פתיחה של אזורים רבים בקרקע, שליפה של הצנרת הקיימת והחלפתה בחדשה – עסק יקר בסך הכל.

אך כאמור, קיימים פתרונות זולים יותר שיעשו את העבודה ויעלו פחות כסף. הפתרון הראשון הוא שימוש בפאטצ'. פאטצ', טלאי בעברית, הוא פתרון בו במקום להחליף את הצנרת כולה מכסים את החלקים הפגומים בטלאים. הטלאים, בדומה לטלאי על בגד, יאפשרו לנו לחזור ולהשתמש בצנרת בבטחה וללא חשש.

פתרון נוסף, חדשני ומעניין במיוחד הוא התקנת הליינר, שרוול. במקום להחליף את הצנרת התקולה, יוחדר צינור חדש אל תוך הצנרת הקודמת. הצינור החדש יעשה שימוש במעטפת של הצינור המקורי, אך יגביר את ההגנה וכן יתקן את התקלות עקב השורשים בעזרת הצינור החדש.

לאחר מכן, יהיה צורך למרוח חומר קוטל שורשים על הצנרת. החומר ימנע את צמיחת השורשים מחדש באופן שיפגע בביוב.

תיקון הצנרת

שאלות ותשובות

אכן ישנו פתרון טוב של אינסטלטורים פרטיים שלא עושה שימוש בביובית, אך הוא יקר יחסית. מדובר ברובוט חשמלי, הזוחל במורד הביוב ומרסק כל שורש ושורש הנקלע לדרכו. הרובוט אכן מבטיח חיסול הרמטי, אך עלות ההפעלה יקרה. בהצלחה!
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא