שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

מרזב פגום – מה עושים עם זה?

מחפשים לתקן מרזב פגום? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מרזב פגום עלול לפגוע בבית שלנו במידה ניכרת. במרזב יצטברו מים לאורך זמן ואלו עלולים לחלחל אל מחוצה למרזב ולפגוע בגג שלנו או לזלוג אל מחוץ למרזב ולפגוע בקרקע מתחתיו. בנוסף, מרזב פגום יגרום להצטברות מים בגג או לזליגתם אל מקומות לא רצויים. 

מרזב פגום – מה עושים עם זה?

 

מרזב תקול – המדריך המלא

אנשים רבים אינם יודעים כיצד להתמודד עם מרזב פגום. הם לא מודעים לסיבות בגינן המרזב פגום וכן לא יודעים כיצד לתקן אותו. כדי שלא תימנו על אותם אנשים אלא תבואו עם ידע לקראת המרזב הפגום, הכנו לכם את מדריך זה.

המדריך יפתח בהכרת המרזב וחשיבותו. לאחר מכן, נמשיך לסיבות בגינן יימצא מרזב פגום. לבסוף, נכיר את אופני התיקון של מרזב פגום ונחלק את התיקונים לתיקוני מרזב פגום שתוכלו לבצע בעצמכם לעומת אלו שיתבצעו על ידי גגן בלבד. נצא לדרך עם הסבר אודות המרזב.

מרזב תקול – המדריך המלא

 

מרזבים

מרזב הינו צינור המנקז מים מהגג ומזרים אותם במרוכז אל מקום ייעודי. המרזב הופיע בעולמנו לפני אלפי שנים ומאז משמש בעולם כולו. הודות למרזב, לא מצטברים מים על גגות שטוחים באופן המונע נזילות ורטיבות בתקרה. בגגות רעפים משופעים, המרזב אמון על כך שהמים יזרמו למקום ייעודי ולא לכל עבר.

המרזב מאפשר לא רק למנוע זרימה או היקוות לא רצויה של מים, אלא גם לנצל את מי הגשמים לשימוש חוזר. תוכלו לאגור את המים מהמרזב לחביות או לדליים, ולהשתמש בהם בשימוש חוזר. השימוש יכול להיות חקלאי, להורדת מים וכדומה. כמובן שלא נמליץ על שימוש בהם כמי שתייה.

מרזבים

 

מבנה המרזב

המרזב בנוי באופן הבא. בקצות הגג מצויות תעלות, המוליכות את המים לנקודת החיבור של המרזב. מנקודת החיבור יוצא המרזב, שהוא למעשה צינור מתכת המורכב ממספר צינורות המחוברים זה לזה. בקצה הצינורות מצוי פתח בצורת משפך, ממנו יוצאים המים. אם כן, המים ניגרים מהגג אל התעלות, מהתעלות אל המרזב ומהמרזב החוצה.

 

תקלות במרזב

לאחר שהבנו מהו המרזב וכיצד הוא בנוי, הגיע הזמן להבין כיצד מגיעים למצב של מרזב פגום. נפתח במקרה הקלאסי של מרזב פגום, הלא הוא סתימות במרזב.

 

סתימה במרזב

כזכור, המים מהרעפים ניגרים אל תוך התעלות. לצערנו, ברוב המרזבים לא רק המים ניגרים אל התעלה אלא גם עלים, אבק ושאר לכלוכים. אלו מצטברים בתוך התעלה וחוסמים את זרימת המים. כך, הסתימה תמנע מהמרזב לשמש לתכלית לשמה הוא נוצר ונקלע למצב בו המרזב פגום.הימנעות מראש מסתימות במרזב, הינה פשוטה למדי. כל שתצטרכו הוא לנקות את התעלות באופן תדיר מהעלים והלכלוך, לפני שהם יתגבשו לכדי גוש היוצר סתימה.

כמו כן, תוכלו לרכוש תעלות עם רשת סינון עילית. רשת הסינון תמנע נשירה של עלים ולכלוכים גדולים אל תוך התעלה. עם זאת, ההגנה לא תהיה מוחלטת אלא חלקית בלבד. זאת, מאחר שאבק ולכלוך ימשיכו להצטבר בתוך התעלה.

סתימה במרזב

 

מרזב מנותק

תקלה נוספת במרזבים היא ניתוק המרזב. ניתוק מרזב ייגרם, בדרך כלל, בשל מכה שקיבלו הצינורות. צינורות המרזב אינם מחוברים זה לזה ולגג בצורה הרמטית ולכן ניתוק הינו מצב אפשרי. הזיהוי של הניתוק פשוט מאוד, כמובן. התיקון של המרזב הפגום, מסובך יותר.

 

נזילה בחיבורים

מרזב פגום יכול להיות גם מרזב בו המים לא זורמים כולם ברף עד לפתח היציאה, אלא נוזלים מבעד לחיבורים השונים של המרזב. תקלה שכזו קורית ממספר סיבות.

התקלה עלולה להיווצר עקב התקנה פגומה של המרזב מלכתחילה.  בנוסף, התקלה תיווצר אם אדם עלה על הגג ובטעות נתקל במרזב, מה שגרם להזזת חיבוריו ולעיקום זוויות המרזב. כמו כן, המרזב עשוי מתכת ואוגר לתוכו מים. מגע זה שבין הזכות לבין המים, עלול לגרום להיווצרות חלודה על המרזב. החלודה תחורר את המתכת בחיבורים השונים והמים יזלגו מהמרזב דרך חיבוריו.

נזילה בחיבורים

 

שיפוע קלוקל

המרזב מבוסס, כפי שיכולתם להבין, על הגרביטציה, הלא הוא כוח המשיכה. מכיוון שכך, התעלות צריכות להיות בשיפוע שלילי אחיד, מנקודת המוצא של התעלה עד לניקוזה אל המרזב. לעיתים, נוצרת בטן במרזב. השיפוע כבר לא אחיד והמים לא יזרמו כראוי, שכן הם לא ינגדו את כוח המשיכה.

ניתן היה לחשוב כי תקלה זו בולטת למדי וניתן לזהות אותה גם בעין בלתי מזוינת. מחשבה זו, טעות ביסודה. אמנם במצבים קיצוניים גם האדם מן השורה יוכל לזהות את הבטן ולהבין כי המרזב פגום, אך לרוב הבטן קטנה במיוחד ורק גגן יוכל לזהות אותה, בעזרת המכשור הייעודי שלו והעין המנוסה של הגגן.

שיפוע קלוקל

 

תיקון המרזבים

לאחר שהבנו מדוע מרזבים עלולים להיות פגומים, הגיעה העת להסביר כיצד לתקנם. נפרט אודות התיקון המתאים לכל אחת מהתקלות האמורות הגורמות למרזב להיות פגום.

 

תיקון סתימה

תיקון הסתימה נעשה באופן הבא. ראשית, יש לגשת אל התעלה ולנקות אותה מכל הלכלוכים והעלים המצויים בהם. שנית, יש להזרים מים רבים בתעלה כדי לשטוף אותה ולהשיב את הזרימה התקינה של המים.תיקון זה יכול להיעשות באופן עצמאי. לא יהיה צורך בהזמנת גגן לשם כך. כמובן שהתיקון צריך להיעשות בזהירות רבה, תוך השתמשות בסולמות תקניים בלבד והסתייעות באדם שישמור עליכם לבל תיפלו מהסולם.

תיקון סתימה

 

תיקון ניתוק

תיקון ניתוק גם הוא לא מסובך במיוחד. כל שתצטרכו הוא לחבר את חלקי המרזב שהתנתקו. הבריגו אותם מחדש, והנה לכם מרזב תקין. ככל שחורי ההברגה נשחקו או שהחלקים המנותקים הינם שבורים, לא יהיה מנוס אלא להחליף את החלקים הבעייתיים. חילוף החלקים דורש מיומנות ודיוק. מכיוון שאלו הם פני הדברים, המלצתנו החמה היא לא לסמוך על עצמכם בקנייה החדשה אלא להיעזר בגגן.

תיקון ניתוק

שאלות ותשובות

תיקון שיפועו של מרזב נעשה בעזרת רצועות מתיחה. הרצועות מחוברות לקצוות המרזב או אל הגג עצמו ואל הנקודה הבעייתית. בעזרת מתיחה עוצמתית במיוחד של הרצועות, המתכת חוזרת לצורתה הראשונה ומתיישרת. כך, באופן זה, מבוצע תיקון המרזבים הסובלים מאמבטיה בשיפוע. אלו היו, אם כן, התקלות העיקריות הגורמות למרזב להיות פגום. בנוסף, דנו בדרכים לתקן את אותן התקלות. בהצלחה!
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא