שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

דליפה בברז – המדריך המלא

מחפשים שירותי אינסטלציה לדליפה בברז? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

דליפה בברז היא אירוע לא נעים. הברז, הכלי שבאמצעותו נוזל החיים מגיע אלינו הביתה, לא מתפקד כראוי והמצב דורש תיקון במיידי. יצאנו לבדוק מדוע קורית דליפה בברז, כיצד מתמודדים עם דליפה בברז, האם ניתן להציל את הברז או שחובה להחליפו וכן האם תוכלו להתמודד לבד עם דליפה בברז או שלא תהיה ברירה אלא להזמין אינסטלטור לשם ביצוע העבודה. חזרנו אליכם עם כל התשובות.

דליפה בברז - המדריך המלא

 

מבנה הברז

כדי להבין מדוע מתרחשת דליפה בברז, יש להכיר תחילה את מנגנון ההפעלה של הברז. ישנם שני סוגי ברזים עיקריים. ברזי סוללה וברזי פרפר. ברזי סוללה הינם מיושנים יותר בהם שתי ידיות סוללה נפרדות – האחת לפתיחת הזרימה של המים החמים והשנייה שולטת בזרימת המים הקרים. דרך פתיחה חלקית של שתי הסוללות מגיעים לטמפרטורת המים הרצויה.

ברזי הפרפר הם הברזים המוכרים לנו, המודרניים יותר. בהם אין שתי סוללות אלא ידית פרפר אחת השולטת בוויסות המים ובזרימת המים החמים והקרים כאחד. מפאת כך שברזי הפרפר הם הנפוצים כיום, וכן מאחר שהמנגנון למעשה דומה למדיי בשני הברזים, נתמקד בהסבר המנגנון של ברזי הפרפר.

מבנה הברז

 

מנגנון ברז הפרפר

ברזי הפרפר בנויים באופן הבא. לאורך קירות הבניין זורמים מים בצינורות. אותם צינורות מחוברים לביתנו ויוצאים מהקיר במספר נקודות יציאה. אלו נקודות המים בביתנו בהן אנו מתקשרים למערכת הובלת המים האזורית.

אל אותה נקודת יציאה מחוברים צינורות הברז שלנו.  בין הצינורות הביתיים לבין צינורות הבניין מקשר ברז הניל. ברז קטן זה אמון על פתיחת וסגירת לחץ המים. במצבו הרגיל, ברז הניל פתוח ומאפשר זרימה של מים, על ידי לחץ מים, מצינורות התשתית הכללית אל הברז הפרטי שלכם. כאשר תסגרו את ברז הניל, זרימה כזו לא תתאפשר.

מברז הניל יוצאים שני צינורות מים. אחד של מים חמים והשני של מים קרים. לעיתים, במקום ברז ניל אחד מצויים שני ברזי ניל ומכל אחד מהם יוצא צינור – מאחד הברזים צינור המים הקרים ומהשני צינור המים החמים. הצינורות עולים עד אשר הם מתחברים אל גוף הברז.

בין גוף הברז לבין הצינורות, מצויה גומייה. אותה גומיה אמונה על אטימת הזרימה באופן הרמטי ומניעת טפטופים בנקודת החיבור שבין הצינור לגוף הברז. אל גוף הברז מחוברת ידית הפרפר, השולטת הן בפתיחת הזרם ובסגירתו והן בוויסות הטמפרטורה.

הידית שולטת בוויסות המים באופן הבא. בנקודת החיבור שבין הצינורות לבין גוף הברז, מצויים שני מוטות החוסמים את זרימתם של המים החמים והמים הקרים אל תוך גוף הברז. עם הרמת הידית, המוטות מתרוממים אף הם והמים זורמים אל תוך גוף הברז.

כאשר ידית הברז מוסתת באופן מלא לצד שמאל, המוט החוסם את המים החמים יתרומם במלואו ויזרמו בצינור מים חמים בלבד. מנגד, כאשר הידית מוסתת לצד ימין המוט החוסם את המים הקרים יהא היחיד שמתרומם ורק המים הקרים יזרמו בברז. פתיחת הידית בכל נקודה אחרת על הציר שבין שמאל קיצון לבין ימין קיצון, תוביל לפתיחה חלקית של כל אחד מהמוטות וכך נוצר וויסות הטמפרטורה בעזרת הידית.

בשלב הבא, המים זורמים בעזרת לחץ במעלה צוואר הברז ויוצאים דרך פתח הברז. הזרימה יוצאת אחידה וישרה הודות למסננות המצויות בפתח הברז.

מנגנון ברז הפרפר

 

סיבות לדליפה בברז

לאחר שהבנו כיצד בנוי מנגנון הברז, נוכל לעמוד על הסיבות העיקריות לדליפה בברז. ישנן שלוש נקודות עיקריות מהן יכולה לפרוץ דליפה בברז. נפתח בראשונה – פתח הברז, נמשיך לנקודת החיבור שבין הברז לשיש ונמשיך לדליפה בברז הנובעת מבעיות בצינורות המוליכים ובברז הניל.

 

פתח הברז

נקודת הדליפה בברז הראשונה היא פתח הברז. מנקודת דליפה בברז זו המים ממשיכים לזרום גם לאחר סגירת ידית הברז. טפטוף זה נובע משתי תקלות אפשריות. הראשונה, היא תקלה בידית. ידית הברז התעקמה וכתוצאה מכך מוטות החסימה אינם אוטמים לחלוטין את זרימת המים. מצב זה יוביל לדליפה בברז.

תקלה נוספת הגורמת לטפטוף מאותה נקודה, היא גומייה תקולה. בין הידית לבין צוואר הברז מצויה גומייה אשר תפקידה הוא, בין היתר, למנוע זרימה לא רצויה של מים אל צוואר הברז. תקלה בגומייה תוביל לדליפה בברז.

פתח הברז

 

בין הברז לשיש

מקור דליפה אפשרי אחר, הוא החיבור שבין גוף הברז לבין השיש. כאשר התקנת הברז לא נעשית כראוי, עלול להיווצר רווח בין הברז לבין השיש. היעדר האיטום גורם למים לא לזרום באופן מלא במעלה צוואר הברז, אלא בעת פתיחת הברז הם מטפטפים אל השיש וקורית דליפה בברז.

 

דליפה תחתונה

הדליפה האחרונה בה נעסוק היא דליפה תחתונה, דרך ברז הניל או דרך הצינור המוליך. ברז הניל עלול להיות שבור והצינורות המוליכים עלולים להיות חלודים וסדוקים. במקרים אלו, תיגרם דליפה בברז.

 

תיקון התקלות

כל אחת מהתקלות הללו דורשת תיקון נפרד. אין תיקון אחד שיתקן כל מקרה של דליפה בברז. הדרך לתקן דליפה בברז הנגרמת מהידית, היא החלפת הידית. פרקו את הידית מהברז והתקינו במקומה ידית חדשה תקינה. את רוב הידיות, תוכלו להחליף בעצמכם. לאחר אבחון הבעיה, גשו לחנות מוצרי בניין קרובה, רכשו ידית לברז וחברו אותה.

כאשר התקלה נגרמת עקב גומייה תקולה, תצטרכו לפרק את גוף הברז כולו כדי להחליף את הגומייה. החיבור המחודש של הברז חייב להיות מדויק, ולכן אם אין לכם ניסיון בהחלפה, עדיף להפקיד אותה בידי אינסטלטור.במקרים בהם הדליפה נגרמת עקב חיבור רעוע של הברז, תוכלו לחסוך לעצמכם החלפה של כל הברז. האינסטלטור ירכיב את הברז מחדש ובא לציון גואל. זאת, אלא אם כן הברז סדוק או חלוד ואז יהיה צורך בהחלפתו הכוללת.

החלפת ברז ניל אינה פשוטה במיוחד. היא דורשת התעסקות בצמר פלדה, מפתחות שוודים ורכישת חלקי חילוף מדויקים. לכן, שוב, ניסיון הוא שם המשחק. ככל שאתם מנוסים בפעולות שכאלו, עשו זאת בעצמכם. אם אינכם מנוסים, פנו אל אינסטלטור והוא יבצע את ההחלפה. כדי לחסוך בעלויות, קנו את הברז בעצמכם.

מנגד, החלפת הצינורות המוליכים פשוטה למדיי. כל שתצטרכו הוא לשחרר את הברגתם ולהבריג במקום חדשים – והדליפה בברז, כלא הייתה.

תיקון התקלות

שאלות ותשובות

ההמלצה הטובה ביותר בנושא היא היוועצות עם אנשים שאתם סומכים עליהם, שיוכלו להמליץ לכם על בעלי מקצוע אמינים וטובים. בנוסף, תוכלו לחפש חוות דעת באינטרנט אודות בעל המקצוע. זכרו – הקריטריון החשוב ביותר לבחירה, הוא אמינות. בהצלחה!
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא