שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

איתור נזילות בצנרת המים

מחפשים מאתר נזילות בצנרת המים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מקלחות, שימוש בשירותים, שטיפת הרצפה והכלים, הם רק חלק מהפעולות השגרתיות והיום – יומיות שכולנו מבצעים בבית עם המים, פעולות המתאפשרות לביצוע באופן תקין ומיטבי בעיקר בזכות מערכת הצנרת הביתית המתפקדת כראוי. לפיכך, כאשר מתעוררת בעיה בצנרת, ובמיוחד נזילה, כדאי שנטפל בה בהקדם האפשרי

איתור נזילות בצנרת המים

 

תפקידה של מערכת הצנרת בבית

מבחינה חיצונית, הבית שלנו נראה כמורכב בעיקר מקירות ודלתות, אך למעשה, כל מבנה מגורים מורכב ממספר תשתיות בסיסיות ומשמעותיות, המאפשרות למתגוררים בו לנהל שגרת חיים תקינה ולשמור על איכות חיים מיטבית. אחת מהמערכות הללו היא מערכת הצנרת הביתית.

הצנרת הביתית אחראית על אספקת המים לאזורים מסוימים בבית והזרמת עודפי המים חזרה אל הביוב, באופן המאפשר לנו לבצע פעולות שגרתיות ויום – יומיות, כמו שטיפת כלים, רצפה, שימוש בשירותים, מקלחות ועוד. הצנרת מורכבת ממספר רב של צינורות, העשויים מחומרים שונים, חלקם איכותיים ועמידים יותר וחלקם פחות. לאור תפקידה המשמעותי של הצנרת, כל בעיה וליקוי המתגלים בה, עלולים לפגוע בצורה מהותית בשגרת החיים שלנו.

תפקידה של מערכת הצנרת בבית

 

נזילה בצנרת המים

אחת התקלות הנפוצות והמוכרות ביותר במערכת הצנרת, היא בעיית הנזילות בצנרת, אשר במרבית המקרים מופיעה במעמקי הצנרת ובאזורים סמויים מהעין, כך שגילוי הנזילה בצנרת מתבצע רק לאחר הופעתם של סימנים שונים המעידים על קיומה של הבעיה – חשבון מים חריג, סימני עובש ורטיבות ועוד.

בשלביה הראשונים, נראה כי הנזילה אינה בעיה מהותית כל כך, וגם הטפטוף הבלתי פוסק לא נראה מאיים במיוחד. אך למעשה, ככל שעובר הזמן, הנזילה עלולה להחמיר ולהתפתח לבעיה מהותית, במיוחד כשמדובר בצינורות ישנים העשויים מברזל, ולהגיע עד למצב של פיצוצים בצנרת והצורך להחליף לגמרי את הצנרת, כך שההוצאות ועלות הטיפול הופכות ליקרות במיוחד, בטח בהשוואה לעלויות התיקון שהיו צריכות להיות אילו טיפלנו בבעיה בזמן.

 

השלב הראשון – איתור מיקום הנזילה

לאחר הבנת תפקידה של מערכת הצנרת וחשיבות הטיפול בליקויים והבעיות המתגלות בה בהקדם האפשרי, כל מה שנותר לנו הוא להזמין אינסטלטור מקצועי שיפתור לנו את הבעיה ויאפשר לנו לחזור לשגרת החיים המוכרת לנו. אך למעשה, המורכבות של מערכת הצנרת וההסתעפויות הרבות שלה בקירות וברצפות הבית, הופכת את משימת הטיפול בנזילה למאתגרת ביותר, במיוחד בשלב הראשון של ההתמודדות עם הבעיה – איתור מיקום הנזילה.

בעבר, כדי לאתר את מיקומה המדויק של הנזילה, האינסטלטור היה צריך לשבור קירות ומרצפות כדי לנסות ולהגיע אל מיקומה המדויק של הנזילה וזאת בהתבסס על שיטת 'ניסוי וטעייה', באופן הגורם לבלאגן והרס רב ומיותר. אך העבר שייך לעבר וכיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והכלים המקצועיים המתאימים, ניתן למצוא מגוון כלים ושיטות מתקדמות לאיתור מיקום הנזילה המדויק, בקלות וביעילות, תוך צמצום הצורך בהרס ושבירה, למינימום ההכרחי.

השלב הראשון – איתור מיקום הנזילה

 

איתור נזילות בצנרת עם מצלמה תרמית

אחת הדרכים המתקדמות והנפוצות במיוחד לאיתור מדויק ומהיר של נזילות בצנרת, היא באמצעות המצלמה התרמית. מצלמה זו נעזרת בטכנולוגיית אינפרא אדום, המסייעת לה לזהות הפרשי טמפרטורות, הפרשים המוצגים על גבי מסך המצלמה בצבעים שונים: הצבע הכחול מעיד על טמפרטורה קרה והצבעים אדום / צהוב יעידו על טמפרטורה חמה.

כך, כדי לבצע את הבדיקה באמצעות המצלמה התרמית, יהיה צורך לחמם את הצנרת למשך זמן מה, כך שיהיה ניתן לזהות הפרשי טמפרטורות על גבי מסך המצלמה. לאחר התחממות המים, יש לפתוח את הברזים על מנת לאפשר את זרימתם של המים ולעבור על הצנרת עם המצלמה התרמית, אשר תזהה את מקור הנזילה כמוקד מים קרים, באופן המאפשר טיפול יעיל ומדויק בנזילה, ללא צורך בשבירה והרס מיותרים.

איתור נזילות בצנרת עם מצלמה תרמית

 

איתור נזילות בצנרת עם מכשיר אקוסטי

כלי טכנולוגי נוסף לאיתור מהיר ויעיל של הנזילה בצנרת, הוא המכשיר האקוסטי, המאפשר פתרון אידיאלי לאיתור הנזילה במיוחד במקרים בהם טמפרטורת הסביבה אינה מאפשרת להשתמש במצלמה התרמית ובמקרים בהם הצנרת נמצאת בחצר ובשטחים פתוחים (כך שהמרחק בין פני השטח לצנרת הוא גדול).

המכשיר האקוסטי פועל בדומה למכשיר הסטטוסקופ המוכר לכולנו, כשהוא מכיל מיקרופונים רגישים במיוחד, המסוגלים לזהות את הרעש שזרימת המים בצנרת משמיעה. במקרה של נזילה, האינסטלטור שהזמנתם יוכל לזהות את קולות הטפטוף העקביים עם המכשיר האקוסטי ולפעול לתיקון מהיר ויעיל של הנזילה.

איתור נזילות בצנרת עם מכשיר אקוסטי

 

איתור נזילה בצנרת באמצעות חיישן גז

ראינו אם כן כיצד טכנולוגיית אינפרא אדום והמכשירים האקוסטיים נרתמו לעזרתנו לצורך איתור יעיל של הנזילה בצנרת ועכשיו, הגיע גם תורו של הגז לתרום את חלקו למשימה המאתגרת. כך, מכשיר לאיתור נזילות באמצעות גז, בוסס על חיישני גז מתקדמים, המסייעים באיתור וזיהוי של דליפות גז מהצנרת.

כדי לבצע את הבדיקה באמצעות חיישן הגז, על האינסטלטור לרוקן את מערכת הצנרת מהמים ולאחר מכן, להזרים אל הצינורות תרכובת גז מיוחדת של גזים ידידותיים לסביבה. כאשר גזים אלו נמצאים במערכת הצנרת, ניתן יהיה לסרוק את מערכת הצנרת ולאתר בדיוק מהיכן דולף הגז, באופן המעיד על מיקומה של הנזילה בצנרת.

בניגוד לאמצעי איתור הנזילות שהצגנו עד כה, המסוגלים לפעול לאיתור הנזילות בצנרת עד לעומק של מספר מטרים ספורים, איתור נזילות בצנרת באמצעות חיישן גז יהיה אפקטיבי ביותר גם לצנרות מסועפות ועמוקות במיוחד. יחד עם זאת, מדובר בפעולת איתור מורכבת יחסית ולכן, נהוג להשתמש בה בעיקר בצנרת הנמצאת מחוץ לבית.

איתור נזילה בצנרת באמצעות חיישן גז

 

אינסטלטור מקצועי לאיתור נזילות בצנרת

הצגנו עד כה את שלושת הדרכים והשיטות המתקדמות והנפוצות ביותר לאיתור נזילות בצנרת, כאשר בחירת השיטה המתאימה ביותר לטיפול בצנרת שלנו ולאיתור מיקומה המדויק של הנזילה הספציפית שלנו, צריכה להיעשות על ידי אינסטלטור מקצועי ומנוסה, אשר ימליץ לנו על דרכי האיתור והטיפול המומלצות ביותר.

אינסטלטור מקצועי לאיתור נזילות בצנרת

שאלות ותשובות

בעבר, כדי לאתר את מיקומה המדויק של הנזילה, האינסטלטור היה צריך לשבור ולהרוס קירות ומרצפות בשיטת 'ניסוי וטעייה', כדי לאתר את מיקום הנזילה. כיום, ניתן למצוא מגוון דרכים וכלים מתקדמים לאיתור נזילות בצנרת, כמו מצלמה תרמית, מכשיר אקוסטי והזרמת גז.
ככל ומדובר בנזילה הנמצאת בחלק הגלוי לעין של הצנרת, ניתן יהיה לאתר אותה יחסית בקלות וללא מאמץ ושימוש בכלים מיוחדים. לעומת זאת, כאשר מדובר בנזילה הנמצאת במעמקי הצנרת (מרבית הנזילות), יהיה עלינו להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה, בעל הכלים המתקדמים והמתאימים לאיתור הנזילה.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא