שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

איתור נזילות באמצעות מד לחות מתקדם

מחפשים מאתר נזילות באמצעות מד לחות מתקדם? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

טפטוף קטן מביא לנזילה שאינה נראית משמעותית בשלביה הראשונים, אך יכולה להתפתח בקלות לנזילה משמעותית ולגרום לבעיות רציניות נוספות בצנרת. לפיכך, מיד עם התעוררות החשד כי מדובר בנזילה בצנרת, חשוב לפעול לאיתור מדויק של מקור הנזילה, בין השאר באמצעות מד לחות מתקדם, כך שנוכל לטפל בה באופן המיטבי ביותר

איתור נזילות באמצעות מד לחות מתקדם

 

כשהטפטוף אינו פוסק – רגע גילוי הנזילה

בין המערכות הבסיסיות והמשמעותיות ביותר בכל מבנה מגורים, נמצאת הצנרת הביתית, אשר באמצעות מספר הצינורות הרב, העוברים בין הקירות ומתחת לרצפות הבית, מאפשרת לנו לנהל שגרת חיים נורמטיבית ולבצע פעולות בסיסיות ושגרתיות, כמו שטיפת כלים ורצפות, שימוש בשירותים, מקלחות ועוד. לפיכך, כאשר מתרחשת תקלה במערכת הצנרת, מדובר ללא ספק בבעיה בעלת השלכה משמעותית על שגרת חיינו.

כך, בין הבעיות הנפוצות והמוכרות למדי בכל הקשור למערכת הצנרת הביתית, נמצאת תופעת הנזילות בצנרת. למעשה, רגע גילוי הנזילה אינו מתרחש מיד עם הופעתה, בין השאר בשל העובדה כי חלק ניכר ממערכת הצנרת נמצא במיקום לא נגיש ו/או סמוי מהעין, אלא בעיקר בעקבות הופעתם של סימנים שונים, דוגמת חשבון מים חריג, סימני רטיבות וכתמים, התקלפות הצבע בקירות ועוד. כך או כך, אין ספק כי עלינו לטפל בבעיית הנזילה בהקדם האפשרי.

כשהטפטוף אינו פוסק – רגע גילוי הנזילה

 

סיפורה של נזילה

לפני שנעסוק באתגר הכרוך באיתור המדויק של הנזילה ובפתרונות האיתור המתקדמים הקיימים כיום, כדאי שנקדים וננסה להבין כיצד ואיך בדיוק נגרמת הנזילה מלכתחילה, באופן שאף יכול לסייע לנו להפחית בצורה ניכרת את הסיכויים להופעתה של הנזילה.

הצנרת הביתי שלנו היא מורכבת ומסועפת ומלבד זאת, המים הזורמים בהם נמצאים תחת לחץ מים גבוה ולעיתים אף בטמפרטורה גבוהה, באופן המאיץ את התפתחות האבנית בצנרת. נתונים אלו ואחרים נוספים, גורמים בסופו של דבר לבלאי מוגבר למערכת הצנרת, ההופך להיות משמעותי יותר אצל צינורות ישנים, העשויים מברזל.

בלאי הצינורות הוא ללא ספק פרמטר מהותי המשפיע על הופעת הנזילה בצנרת, אך לעיתים גם אנחנו תורמים להופעתה של הנזילה, בעיקר כתוצאה משימוש לא אחראי במערכת הצנרת. כך למשל, השלכת פסולת ושאריות אוכל לכיור וכן השלכת מגבונים ומוצרי היגיינה שונים, מהווים גם הם פרמטרים משמעותיים ביצירת תופעת הנזילה, כאשר הצטברות הפסולת הזו יוצרת סתימות עקשניות הגורמות לעומס ופיצוצים בצנרת.

סיפורה של נזילה

 

חושדים כי קיימת אצלכם נזילה?

היות ומדובר במערכת מורכבת ומסועפת, אשר חלק ניכר ממנה עובר במקומות שאינם נגישים ואינם חשופים לעין, כמו בקירות הבית ומתחת לרצפות, הרי שלא תמיד ניתן לאתר את הנזילה מיד עם הופעתה ולעיתים אנחנו מבחינים בה רק לאחר שכבר נגרם נזק משמעותי בדירה שלנו ואף אצל השכנים. כיצד נוכל לדעת אם כן כי קיימת אצלנו נזילה?

את הנזילה עצמה סביר להניח כי לא נוכל תמיד לראות בפועל, אך באמצעות מספר סימנים מזהים, כמו חשבון מים חריג, סימני רטיבות, עובש וקילופי צבע, נוכל בהחלט להתחיל לחשוש כי קיימת אצלנו נזילה בצנרת ולהזמין אינסטלטור מקצועי, שיוודא כי אכן מדובר בנזילה ומהם דרכי הטיפול המומלצות ביותר.

חושדים כי קיימת אצלכם נזילה?

 

אינסטלטור מקצועי לאיתור נזילות – הרבה יותר מסתם המלצה

כאמור, כל עוד לא מדובר בנזילה הנמצאת במיקום גלוי לעין, הרי שמלאכת איתור מיקום הנזילה המדויק הופכת להיות קשה עד בלתי אפשרית לאדם הפשוט. אך אל חשש, לשם כך קיימים בעלי מקצוע מיומנים, אשר עברו את ההסמכות הנדרשות, צברו את הידע המתאים ורכשו את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים לאיתור מהיר ויעיל של מיקום הנזילה.

בעבר הלא רחוק, כדי לאתר את מיקומה המדויק של הנזילה, אינסטלטורים רבים היו נאלצים לשבור ולפרק קירות ו/או מרצפות בשיטת 'ניסוי וטעייה', שתביא בסופו של דבר לאיתור הנזילה. כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והכלים המקצועיים המתקדמים לאיתור נזילות, ניתן למצוא מגוון כלים, דרכים ושיטות מתקדמות לאיתור מדויק של מיקום הנזילה, ביניהם נמצא השימוש במד לחות מתקדם.

 

מהו מד לחות מתקדם?

אחד הכלים המתקדמים הקיימים כיום לאיתור מדויק של מיקום הנזילה, הוא מד לחות מתקדם, המאפשר איתור יעיל ומדויק, ללא שבירה והרס מיותרים של מרצפות ו/או קירות. למעשה, כשאנחנו עוסקים במכשיר מד לחות מתקדם, אנחנו יכולים למצוא שני סוגים עיקריים:

 

מד לחות – התנגדות חשמלית

מכשיר זה נראה כמו מכשיר נייד קטן ובראשו שתי אלקטרודות, אותן יש להחדיר אל מערכת הצנרת. בין האלקטרודות הנ"ל עובר זרם חשמלי, אשר על פי התנאים הפיזיקליים, יוצר התנגדות נמוכה בין האלקטרודות במגע עם חומר רטוב והתנגדות גבוהה במגע עם חומר יבש. בנוסף, המכשיר מסוגל למדוד את רמת הלחות הנמדדת, כאשר את החיווי נקבל בתצוגה דיגיטלית על גבי מסך המכשיר.

 

מד לחות – תדר אלקטרומגנטי

בעוד שאת מד הלחות המבוסס על תדר חשמלי יש להחדיר בצורה פולשנית אל הצנרת, השימוש במד לחות המבוסס על תדר אלקטרומגנטי נעשה באמצעות הצמדה חיצונית אל המשטח הנבדק. למכשיר זה קיים חיישן הקולט תדרים אלקטרומגנטיים הפועלים בצורה סבוכה למדי, עליה לא נרחיב כעת, לאיתור הנזילה ומדדי הלחות.

אינסטלטור מקצועי לאיתור נזילות – הרבה יותר מסתם המלצה

 

ההבדלים בין סוגי מדי הלחות

בנוסף על אופן הבדיקה (פולשני או לא), קיימים מספר הבדלים נוספים בין סוגי מדי הלחות השונים, הנוגעים לדיוק ועומק הבדיקה – מד הלחות המבוסס על התנגדות חשמלית פועל לאיתור נקודות ספציפיות על פני שטח קטן יותר, לעומת מד הלחות המבוסס על תדרים אלקטרו מגנטיים ומסוגל להגיע למעמקי הצנרת.

כדי להתאים את סוג הבדיקה האידיאלי ביותר לבעיית הנזילה שלנו, מומלץ להיעזר באינסטלטור מקצועי ומיומן, המסוגל להתאים את שיטת הבדיקה המיטבית לבעיה וכן לקרוא ולפענח את תוצאות הבדיקה שהתקבלו עד לפתרון ואיטום מוחלט של מקור הנזילה.

ההבדלים בין סוגי מדי הלחות

שאלות ותשובות

היות ומיקום הנזילה אינו תמיד נראה לעין, הרי שמלאכת האיתור הופכת למאתגרת במיוחד ובדיוק לשם כך, הומצאו מספר כלים טכנולוגיים מתקדמים, ביניהם – מד הלחות המתקדם, המבוסס על התנגדות חשמלית או על תדרים אלקטרומגנטיים.
ההבדל העיקרי בין סוגי מדי הלחות נוגע לאופן הבדיקה (הבדיקה באמצעות מד לחות המבוסס על התנגדות חשמלית תהיה פולשנית יותר), רמת הדיוק, הנחשבת לגבוהה בשימוש במד לחות מבוסס התנגדות חשמלית ויכולת הבדיקה במעמקי הצנרת, המאפיינת את מד הלחות המבוסס על תדרים אלקטרומגנטיים.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא