שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

איתור נזילות באמצעות בלון לחץ

מחפשים מאתר נזילות באמצעות בלון לחץ? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אחת התשתיות הבסיסיות והחשובות ביותר בכל מבנה היא הצנרת, המורכבת ממספר רב של צינורות העוברים בקירות ומתחת לרצפות ומאפשרים לנו יחדיו לקיים פעולות שגרתיות ויום – יומיות הכרוכות בשימוש במים. לפיכך, כאשר קיימת נזילה בצנרת חשוב לאתר אותה במהירות, כשאחת הדרכים הנפוצות והיעילות היא איתור באמצעות בלון לחץ.

 

צינורות ונזילות

מגוון השימושים השונים שאנחנו עושים במים במהלך שגרת החיים היום יומית שלנו – שימוש בשירותים, מקלחות, שטיפת כלים, רצפות ועוד, מאפשרים לנו לשמור על שגרת ואיכות חיים תקינה ומיטבית וכדי שנוכל להמשיך לבצע פעולות אלו בצורה מיטבית, כדאי שנהיה מודעים לתפקידה המשמעותי של הצנרת הביתית בכל הפעולות הללו.

המים המגיעים אלינו עם פתיחת הברז, עוברים למעשה דרך ארוכה עד הגעתם אל הברז, כשחלק ניכר מהמסע שלהם עובר בצנרת הביתית שלנו, המורכבת ממספר רב של צינורות, ההולכים ומסתעפים בקירות הבית ומתחת לרצפות ומתחברים בסופו של דבר אל מערכת הביוב. היות ומדובר באחת התשתיות החשובות, ניתן להבין בקלות כי, כל בעיה בצנרת עלולה לשבש את שגרת החיים שלנו, כאשר אחת הבעיות הנפוצות היא הנזילה בצנרת.

איתור נזילות באמצעות בלון לחץ

 

נזילה בצנרת – למה זה קורה לנו?

כאמור, הצנרת שלנו מורכבת ממספר רב של צינורות וכדי שהמים יזרמו בהם בצורה מיטבית, על הצינורות להיות מותקנים בצורה נכונה ומיטבית, הן מבחינת האיטום והן מבחינת הזוויות והשיפועים בהם הם נמצאים. התקנה לקויה וכן בלאי מוגבר של הצינורות (בעיקר אלו הישנים והעשויים מברזל), הנגרם בעיקר בשל לחץ המים והטמפרטורה הגבוהה בה הם נמצאים, הם בין הסיבות העיקריות הגורמות לתופעת הנזילה המוכרת לכולנו.

להפיל את האשמה על בלאי הצינורות והתקנה לקויה שלהם זה אמנם נוח למדי, אך למעשה, בלא מעט מקרים אנחנו גם אשמים בתופעת הנזילות ובעיקר בשל שימוש לא אחראי, הנגרם בעקבות השלכת פסולת ושאריות מזון לכיורים וכן מגבונים ומוצרי היגיינה שונים אל השירותים, אשר על אך שנראה כי הם נשטפים אל הביוב, הם בסופו של דבר מצטברים בצנרת לכדי סתימות עקשניות במיוחד, היוצרות עומס ופיצוץ בצנרת.

איתור נזילות באמצעות בלון לחץ

 

איתור נזילות בצנרת – מה הבעיה?

גם אם אנחנו לא אינסטלטורים מקצועיים ולא מכירים את כל רזי המקצוע, סביר להניח כי מידי פעם ביצענו כמה תיקונים קטנים בצנרת שלנו ולכן, אנשים רבים חושבים כי בעיית הנזילה אינה כל כך שונה. אך למעשה, איתור המיקום המדויק של הנזילה בצנרת יכול להיות אתגר לא פשוט, המחייב את עזרתו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה.

כל עוד הנזילה בצנרת נמצאת במקום גלוי וחשוף לעין, הרי שאיתור הנזילה יהיה כמובן פשוט וניתן לביצוע גם באופן עצמאי ללא בעיות מיוחדות. אך היות ומערכת הצנרת היא מסועפת ועוברת גם בקירות הבית ומתחת לרצפות, הרי שפעמים רבות מקור הנזילה נמצא אי שם במעמקי הצנרת, כך שאיתור והגעה אל מקור הנזילה הופך בהחלט למשימה מסובכת, הכרוכה לעיתים גם בשבירה של הקירות ו/או המרצפות.

איתור נזילות באמצעות בלון לחץ

כיצד ניתן לאתר נזילות?

בעבר, כדי לאתר את מיקומה המדויק של הנזילה, היינו צריכים לשבור קירות ו/או מרצפות, לעיתים גם בנקודות שאינן קשורות כלל למיקום הנזילה וזאת בשל העובדה כי אף אחד לא ידע היכן בדיוק נמצאת הנזילה ומשימת האיתור המדויק שלה התבצע בעיקר בשיטת 'ניסוי וטעייה'.

כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והכלים המקצועיים המתקדמים, משימת איתור הנזילות הפכה למשימה קצת פחות מורכבת וכמעט ללא הרס ושבירה של קירות ו/או מרצפות. האפשרות לאתר את הנזילות בצורה מהירה ויעילה גם חוסכת לנו כסף וזמן יקר לא פחות וגם מאפשרת טיפול נקודתי אפקטיבי במיוחד. כך, אחת הדרכים הנפוצות והמקובלות ביותר לאיתור נזילות, היא באמצעות שימוש בבלון לחץ.

איתור נזילות באמצעות בלון לחץ

 

איתור נזילות עם בלון לחץ

בלון לחץ, או בשמו הנוסף פקק ביוב, לא מותיר הרבה מקום לדמיון בנוגע לצורתו, כאשר השלב הראשון באיתור הנזילות יהיה הכנסת הבלון אל הצינור וניפוח הבלון, כך שהוא יאטום לגמרי את הצינור, באופן שלא יאפשר את מעברם של המים.

לאחר מכן, פותחים את ברז המים ומציפים את הצינור, כאשר התוצאה של פעולה זו תלמד אותנו לגבי מצבו של הצינור – ככל והמים לא יזרמו היטב בעקבות הבלון החוסם את דרכם, הרי שהצנרת תקינה. במקרה ההפוך, בו המים ימשיכו לזרום על אף חסימת הבלון, הרי שניתן להבין כי קיימת בריחה של המים.

למעשה, השימוש בבלון לחץ מועיל לא רק לאיתור הנזילה, אלא גם לטיפול בבעיית הנזילה עצמה וזאת באמצעות האפשרות לאטום את נקודת הנזילה, עם הדבקת טלאי מיוחד. מכיוון שאנחנו מעוניינים להימנע ככל האפשר משבירה והרס של המרצפות ו/או הקירות, כדי להדביק את הטלאי המיוחד במעמקי הצנרת, עלינו לחשוב על פתרון יצירתי, אותו נוכל למצוא באמצעות בלון הלחץ.

כך, נוכל להחדיר את הטלאי למעמקי הצנרת בעזרת הבלון ולהדביק אותו לנקודת הנזילה באמצעות הניפוח.

איתור נזילות באמצעות בלון לחץ

 

אינסטלטור מקצועי לאיתור נזילות

השימוש בבלון לחץ לאיתור נזילות בצנרת, נשמע פשוט ואף נחמד למדי ויחד עם זאת, מדובר בשיטה מתקדמת לאיתור נזילות שלא כל אחד יכול לבצע באופן עצמאי, שכן שימוש לא מדויק עלול לא רק שלא לאתר את הנזילה בצנרת, אלא גם לגרום לנזקים משניים חמורים יותר והוצאות תיקון יקרות בהרבה ממה שאמור היה לעלות עוד בשלב ההתחלתי של איתור הנזילה.

לפיכך, כדי לבצע את איתור הנזילות באמצעות בלון לחץ בצורה מיטבית ומדויקת, עלינו להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, בעל הידע המקצועי והחוש הטכני, הנרכש לאחר מספר שנות ניסיון. את האינסטלטור המומלץ תוכלו לאתר באמצעות המלצות מחברים, מכרים וכן באמצעות ביקור באתר הבית של האינסטלטור, כך שתוכלו להתרשם מהידע המקצועי והמלצות של לקוחות מרוצים אחרים.

שאלות ותשובות

בעבר, איתור הנזילות בצנרת התבצע באמצעות שיטת 'ניסוי וטעייה', תוך שבירה והרס של מרצפות וקירות, לעיתים גם ללא צורך מהותי. כיום, ניתן להפחית בצורה מהותית את הצורה בשבירת רצפות ו/או קירות במבנה וזאת באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים.
בלון לחץ הוא אחד הכלים היעילים לאיתור נזילות בצנרת, כאשר החדרת הבלון וניפוחו בצנרת מאפשר לאינסטלטור לזהות את מיקומה המדויק של הנזילה ואף לאטום אותה בצורה ייחודית.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא