שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

תיקון כלים סניטריים

מחפשים תיקון כלים סניטריים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות רבה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הכלים הסניטריים בביתנו מהווים חלק חשוב מחיי היום יום שלנו והם מאפשרים לנו רגעי נוחות של בית. אסלות, אמבטיות, מקלחונים, ברזים, תעלות ניקוז, אגניות, אינטרפוץ (ברז ויסות המים במקלחון), מראות ראשי דוש בעלי זרמים נעימים ועוד, הופכים את החיים בבית לנוחים ונעימים. כמובן שכמו כל דבר אחר כמעט גם כלים סניטריים יכולים להתקלקל או להישבר ואז מגיע הרגע בו אנו נדרשים להחליט האם לתקן או לקנות חדש. המאמר הבא עוסק בבחירה לתקן כלים סניטריים, כיצד זה קורה ומתי בכל זאת עדיף לרכוש חדש. 

תיקון כלים סניטריים

 

תיקון ניאגרה סמויה

תיקון ניאגרה סמויה הוא כנראה החלק המטריד ביותר בכל הקשור בתיקונם של כלים סניטריים, הסיבה לכך היא שהניאגרה הסמויה נמצאת בתוך הקיר ומעט קשה להגיע אליה. הפחד הגדול כשצריך לתקן ניאגרה סמויה הוא שיהיה צורך לשבור קרמיקות בדרך לתיקון התקלה אולם, למרות שהפחד מובן אין הכרח לשבור קרמיקות בדרך לתיקון ניאגרה סמויה.

 

תיקון נזילה

התקלה השכיחה ביותר היא כמובן נזילה קבועה של מים לתוך האסלה, על פי רוב מדובר בגומיות שאמורות למנוע את נזילת המים מתחתית הניאגרה לאסלה וכתוצאה משחיקה הן לא עושות זאת בשלמות, ונזילת מים נמשכת גם כשלא מדיחים את המים.

את התקלה הזאת ניתן לפתור בקלות על ידי פתיחת המעבר לניאגרה באמצעות שליפה פשוטה של לחצני ההדחה שנמצאים בקיר מעל האסלה. ברגע שמסירים אותם נגלה לעין מיכל ההדחה וניתן בקלות להחליף את הגומיות מבלי לגרום שום נזק ולו הקל ביותר לקיר ולקרמיקה.

תיקון כלים סניטריים

 

סתימה במצוף הניאגרה

תקלה שכיחה נוספת הנה סתימה במצוף הניאגרה, הדרך לזהות תקלה זו היא כשמרגישים שזרם המים בהדחת המיכל חלש יותר. גם במקרה זה אין שום סיבה לדאגה משבירת קיר וניפוץ קרמיקות מכיוון שגם תקלה זו ניתן לסדר באמצעות פתיחת המעבר לניאגרה על ידי הוצאת כפתורי ההדחה מהקיר וכיוון בורג המצוף מחדש.

 

מתי בכל זאת יהיה צורך לשבור קרמיקות?

בתקלות נדירות כמו פיצוץ בצינור מים פנימי שנמצא מאחורי מיכל ההדחה לא יהיה מנוס, תדרשו לאפשר לאיש המקצוע לפרוץ פתח ולהגיע למקור הפיצוץ על מנת להחליף את הצינור ולהפסיק את נזילת המים שעלולה לייצר נזק משני הרבה יותר כבד ויקר מהתקלה עצמה.

במקרה של תקלה מסוג זה חשוב מאוד להזמין חברה שמתמחה בתיקונים כאלה ולא אינסטלטור פרטי מכיוון שלא תמיד יהיו לאינסטלטור הרכיבים המתאימים לתיקון התקלה, הסיבה לכך נעוצה במחירים הגבוהים של חלפים אלה מה שגורם לכך שלא משתלם לאינסטלטור להחזיק באופן שוטף חלפים מסוג זה.

תיקון כלים סניטריים

 

תיקון ברז כיור

תיקון ברז הוא עניין לא מסובך מכיוון שבמידה וניתן לתקן את הברז יהיה מדובר בפעולה פשוטה של החלפת גומייה, הברגה כזאת או אחרת, או החלפת מסנן בפיית הברז, כל אלה תיקונים קטנים ולא יקרים. לעיתים כשמדובר בברז זול לא כדאי לבצע גם לא את התיקונים הללו אלא פשוט לקנות ברז חדש.

אם מדובר בתקלות קשות יותר כמו חלודה שגרמה לניתוק של אחד מחלקי הברז, בכל מקרה יהיה צורך לקנות ברז חדש ולא מומלץ לנסות לתקן את התקלה. במידה ויש נזילה מאחד הצינורות שמובילים מים לברז ניתן יהיה ברוב המקרים להחליף את הצינור בצורה פשוטה וזולה. לחלק מהתיקונים הללו תקבלו גם מאיש המקצוע אחריות למינימום שישה חודשים.

תיקון כלים סניטריים

 

תיקון אינטרפוץ

אנשי מקצוע אומרים שאינטרפוץ הוא רעיון גאוני ושמדובר בברז הנוח ביותר והאמין ביותר לשימוש. קיימים סוגים ודגמים רבים ושונים של אינטרפוץ: אינטרפוץ לאמבטיה, ברז אינטרפוץ, אינטרפוץ טרמוסטטי, אינטרפוץ מעוצב, אינטרפוץ 3 דרך, אינטרפוץ 4 דרך, אינטרפוץ 5 דרך. חשוב ביותר שתיקון אינטרפוץ והחלפת חלפים שלו תתבצע על ידי חברה מוסמכת שמכירה את המנגנונים השונים ומחזיקה בכל חלקי החילוף המקוריים של היצרנים המוכרים.

הדבר חשוב בעיקר עבור אינטרפוץ 4, 5 דרך שלהם מנגנוני הפעלה ייחודיים ומורכבים יותר. במידה ואתם מעוניינים לנסות ולתקן בעצמכם את ברז האינטרפוץ עליכם לפעול בדרך הבאה: ראשית, לסגור את ברז המים הראשי של הבית ולהזרים את יתרת המים שנמצאת בצנרת עד שלא יהיו מים בברזים. לאחר מכן עליכם לפרק את מעטפת האינטרפוץ כך שתוכלו לראות את המנגנון פנימה.

ברגע זה תוכלו לראות בעיניכם את המתג הפנימי, להבריגו החוצה ולהזמין חלק זהה. לאחר שתקבלו את החלק החדש תוכלו להבריגו במקום החלק התקול, להרכיב חזרה את המעטפת והאינטרפוץ כמו חדש. אם מדובר בבעיות של נזילות או פיצוץ בצנרת תהיו חייבים להזמין איש מקצוע.

תיקון כלים סניטריים

 

תיקון של כלים סניטריים קטנים

נתחיל מהגדרתם של כלים סניטריים קטנים: ראש דוש, שפורפרת מים לאמבטיה, צינור של שפורפרת מים לאמבטיה, סבוניות, מתלים וכו'. ובכן, כל אלה במידה ומתקלקלים אין לכם ברירה ותדרשו לקנות חדש. מדובר בכלים סניטריים זולים יחסית ועלות התיקון או ההתעסקות בתיקון פשוט מיותרת.

 

לאלו תיקונים יתאים אינסטלטור פרטי

עבור תיקון מרבית התקלות בכלים סניטריים תוכלו להזמין אינסטלטור פרטי ולא תדרשו להזמין צוות מקצועי של חברה גדולה, כמו שנדרש לעיתים במקרים של תקלות קשות בניאגרה סמויה. במידה ויש לכם אסלה סטנדרטית וקיימת נזילה, או בעיה במצוף, או בעיה בלחצן ההדחה, תוכלו להזמין את האינסטלטור השכונתי שלכם. במידה וקיימת נזילה בברז כיור הידיים באמבטיה תוכלו להזמין אינסטלטור שיתקן אותה.

גם במקרים של סתימה באסלת השירותים, סתימה בכיור אמבטיה, סתימה בכיור המטבח, סתימה באמבטיה עצמה או במקלחון, תוכלו להזמין אינסטלטור. למעשה, אינסטלטור פרטי יכול לטפל כמעט בכל בעיה, אך כשמדובר בכלי סניטרי ייחודי ומאוד יוצא דופן הוא עשוי לחשוש לגעת בו בעיקר בגלל שקיים סיכוי גבוה שלא יהיו לו חלקי חילוף עבורו.

תיקון כלים סניטריים

 

תיקון או החלפה

במקרים רבים בשאלה האם לתקן או להחליף לחדש לא תהיה לכם אפשרות לקבל החלטה ותאלצו לקנות חדש. במקרים מסוימים יעדכן אתכם איש המקצוע שעלות התיקון היא איקס ועלות חלק או מוצר חדש היא וואי ותוכלו אתם לקבל החלטה מה אתם מעדיפים. כשמדובר בכיור, אינטרפוץ, אמבטיה, אסלה תלויה או ברז יקר, כנראה שתעדיפו לתקן מאשר לקנות חדש ויקר.

 

לסיכום

ניתן בהחלט במרבית המקרים לבצע תיקון יעיל לכל הכלים הסניטריים הגדולים כגון: אסלות, אינטרפוץ ומיכלי הדחה. בחלק מהמקרים תוכלו לנסות ולבצע תיקון עצמי ובחלק אחר של מקרים תהיו חייבים את עזרתו של איש מקצוע. במקרים יוצאי דופן תדרשו לצוות מקצועי של חברת שירות, בעיקר במקרים של אסלות תלויות וכלים סניטריים מיוחדים.

שאלות ותשובות

רצוי כל תקופה לעשות בדיקה יזומה ותחזוקה תקופתית של כלל מוצרי המים בבית כדי לגלות תקלות בזמן ולתחזק את הקיים, תוכלו לעשות שאת בעצמכם אם אתם יודעים מה לבדוק או להזמין בעל מקצוע לביקור.
מומלץ לדבר עם השרברב תרם הגעתו ולהסביר את התספינים כדי שיוכל לבוא מוכן, כשמדובר בשרברב מקצועי חלק מהידע שלו הוא טיפול בכל בעיות האינסטלציה כולל כלים סניטריים.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא