שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

החלפת כלים סניטריים

מחפשים החלפת כלים סניטריים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות רבה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

חפצים דוממים אינם חיים לנצח וגם אותם יש להחליף מעת לעת, הדבר נכון גם כשמדברים על כלים סניטריים שונים בחדרי האמבטיה והשירותים. אף כיור לא נראה טוב לנצח והוא צובר סימנים שונים, שריטות, סדקים וקילופי צבע. אותו דבר קורה לאמבטיה בין אם היא עשויה מפח מצופה אמייל ובין שהיא עשויה מחומר אקרילי, פיברגלס וכו'.

החלפת כלים סניטריים

 

לברזים רגילים ולברזי אינטרפוץ יש בלאי משלהם ובסופו של דבר יגיע הרגע שבו תדרשו להחליף את המנגנון של הברז כלומר, להחליף ברז. החלפת כלים סניטריים איננה כה פשוטה ויש לקוות שהחלפתם היא תוצאה של החלטה על שיפוץ חדר האמבטיה ולא תוצאה של תקלה שכופה עליכם החלפה.

 

כל החלפה היא הזדמנות

תהה הסיבה אשר תהה החלפת כלים סניטריים היא רגע מצוין לחשוב ולתכנן שינויים מיטיבים בחדר האמבטיה שלכם. מה ניתן לשנות אתם שואלים? ניתן לשנות את מיקום ברז האינטרפוץ למשל כדי שתפעולו יהיה לכם יותר נוח. ניתן להחליף אינטרפוץ 3 דרך לאינטרפוץ 4 דרך שיוסיף לכם ברז נוסף במקלחון. ניתן להחליף את דלתות המקלחון מפיברגלס לזכוכית יפה ומרשימה יותר ויחד איתן להחליף או להוסיף אגנית דקורטיבית שתסייע גם בניקוז המים.

תוכלו להחליף את האסלה הסטנדרטית שלכם לאסלה תלויה, מעוצבת ויפה יותר וכזאת שתסייע לכם בניקיון חדר האמבטיה וכן הלאה. מה שצריך לדעת לפני כל החלפה זה שאם מחליטים לבצע שינוי, העבודה תיקח זמן ממושך יותר, הכלים הסניטריים כנראה יהיו יקרים יותר מהמקוריים שהיו לכם וגם העבודה תהיה יקרה יותר. חשבו מסלול בהתאם למשאבים שלכם.

כל החלפה היא הזדמנות

 

תקנים שכדאי להכיר טרם ההחלפה

כלים סניטריים מותקנים על פי תקנים מקצועיים מקובלים שיש מאחוריהם לא רק הגיון למשתמש אלא וחשוב יותר, הגיון בטיחותי למשתמש. להלן מספר תקנים שחשוב להכיר כדי לוודא שאיש המקצוע שלכם עובד לפיהם:

  • התקנת ברז אינטרפוץ צריכה להתבצע בגובה 110 סנטימטרים מהרצפה.
  • התקנת ברז ניל לכיור צריכה להתבצע בגובה 60 סנטימטרים מהרצפה.
  • התקנת ראש דוש צריכה להתבצע בגובה 220 סנטימטרים מהרצפה.
  • התקנת כיור רחיצת ידיים צריכה להתבצע בגובה 85 סנטימטרים מהרצפה.
  • התקנת ברז סוללה במטבח צריכה להתבצע בגובה 110 סנטימטרים מהרצפה.
  • התקנת ברז סוללה אמבטיה צריכה להתבצע בגובה 60 סנטימטרים מהרצפה (בשליש הראשון צמוד לניקוז).

 

חשוב לדעת על החלפת ברזים

חשוב מאוד להתקין כל ברז בצורה נכונה כדי להימנע מתופעה של נזילות בעתיד, נזילות שיכולות להסב נזק כבד לקירות ותקרות. חשוב ביותר לאחר הברגת הברז אל נקודת המים למלא את החלל שנוצר בין הקרמיקה לנקודת הקצה בחומר איטום מתאים ומהיר. איטום ומילוי מדויקים של הנקודה ימנעו זליגת מים לא מכוונת בעתיד ויאפשר לכם ללכת לישון בלילה בשקט.

חשוב לדעת על החלפת ברזים

 

חשוב לדעת על החלפת אסלה וניאגרה

חשוב מאוד לוודא בתום החלפת האסלה שהיא והניאגרה מותקנות בצורה טובה וששתיהן יציבות, חשוב לוודא בנוסף שצינור הניקוז של האסלה יחובר לקולטן (צינור מאסף 4 צול), עם זווית קטנה שתאפשר למים לזרום בצורה טובה וחלקה. בנוסף, יש לבדוק שהחיבור הנו חיבור פלסטיק קשיח ולא שרשור גמיש.

 

החלפת אמבטיה למקלחון

אחת הפרוצדורות המורכבות ביותר היא החלפת אמבטיה במקלחון. מדוע זה מורכב? מכיוון שמדובר בגדלים שונים, במבנה שונה, בחומרים שונים ובגימורים שונים שישנו לחלוטין את המראה של חדר האמבטיה שהיה לכם לפני כן.

החלפת אמבטיה למקלחון

 

מדוע בכלל להסב את האמבטיה למקלחון?

קיימות מספר סיבות לביצוע המהפך המשמעותי הזה בחדר האמבטיה, סיבה ראשונה עוסקת בכך שהאמבטיה מתאימה בעיקר לילדים שיושבים בה ואם אתם אינכם חובבי אמבטיות מלאות מים מפנקות במצב חצי שכיבה, האמבטיה ממש מיותרת לכם. אם אין לכם ילדים קטנים שעדין יושבים באמבטיה זה הרגע להמיר אותה למקלחון.

סיבה נוספת עוסקת דווקא באנשים מבוגרים שמתקשים כבר בהרמת הרגל לתוך האמבטיה וזה אולי אפילו מעט מסוכן עבורם. המרת האמבטיה למקלחון מבחינתם תהיה פתרון מצוין ובטיחותי.

מדוע בכלל להסב את האמבטיה למקלחון?

 

היתרונות של החלפת האמבטיה למקלחון

  • ראשית מדובר בשיפור מסוים בעיצוב חדר האמבטיה ויש לציין זאת למרות שעל טעם וריח אין להתווכח.
  • יתרון נוסף מתייחס לגודל המקלחון ביחס לאמבטיה, המקלחון קטן יותר ולכן מייצר תחושה של חדר אמבטיה גדול יותר ובכל מקרה מייצר מרווח חיים נוח משהיה.
  • המקלחון מייצר צריכה מבוקרת יותר של מים ובעיקרון חוסך בין 40 ל- 50 אחוזים מצריכת המים החודשית של משפחה.
  • המקלחון שימוקם במקומה של האמבטיה יהיה הרבה יותר מרווח לשימוש ויספק לכם שטח מקלחת של 1.5 על 1.5 מ', מדובר במקלחון מאוד מרווח ונוח. חשוב לדעת שמקלחון סטנדרטי הנו בגודל של 80 על 80 סנטימטרים.

 

חסרונות פוטנציאליים

יהיו מי שיטענו שהמרת האמבטיה למקלחון מקורה בטעות, אתם תחליטו לאחר שתקראו את הנקודות הבאות:

  • האמבטיה אהובה על ילדים ואם ישנם ילדים קטנים בבית כנראה שהאמבטיה אטרקטיבית עבורם יותר ממקלחון.
  • במידה וישנם בבית תינוקות ברור לחלוטין שאין באפשרותכם לבצע את השינוי המדובר, תינוקות ניתן לקלח בנוחות אך ורק באמבטיה.
  • בעתיד ובמידה ותהיו מעוניינים למכור את הדירה היא כנראה לא תתאים למשפחות עם ילדים קטנים. אם אתם גרים בשכונה של משפחות צעירות זה יכול להוות שיקול משמעותי.
  • הסבת האמבטיה למקלחון תאלץ אתכם להיפרד מסכום שנע בין 6000 ל- 8000 שקלים וזה לא מעט כסף.

 

החלפת אינטרפוץ

חשוב לדעת לפני שרצים להחליף

כשמחליפים אינטרפוץ כחלק משיפוץ חדר האמבטיה חשוב לדעת שניתן לשנות דברים מסוימים ואין חובה לשמר את מה שהיה גם אחרי השיפוץ. לדוגמא, אלמנט שניתן לשנות הוא מיקום ידית הברז החיצונית של האינטרפוץ ואת מיקומו של ראש הגשם שלו אליו מחברים את ראש הדוש.

פעולה זו תאלץ אתכם לבצע החלפה של אריחי הקרמיקה. דבר נוסף שניתן לשנות הוא לבצע מעבר מאינטרפוץ 3 דרך לאינטרפוץ 4 דרך. לא מעט אנשים בוחרים לעשות זאת מכיוון שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. נכון זה לא זול אבל לאורך שנים זו השקעה שתהיה שווה את המחיר.

 

החלפת האינטרפוץ הלכה למעשה

החלפת אינטרפוץ נמשכת בין 3 ל- 4 שעות ועוד שעה ביום שלמחרת. לפיכך, לא תוכלו להשתמש במקלחון במשך 24 שעות. תהליך העבודה יחל בכך שהאינסטלטור יפרק את הקרמיקות שמסביב לאינטרפוץ (מדובר בין 2 ל- 4 אריחי קרמיקה), בכדי לחשוף את המנגנון ולשלוף אותו מהקיר.

עתה הגיע העת להתקין את האינטרפוץ החדש ולחברו לצנרת המים. חשוב לא לסגור מיד את אריחי הקרמיקה ולהמתין 24 שעות לאחר ההתקנה כדי להיות בטוחים שהאינטרפוץ הותקן כהלכה ואין נזילות.

החלפת אינטרפוץ

 

לסיכום

החלפת כלים סניטרים היא עניין מורכב ויש להזמין לצורך הביצוע איש מקצוע מנוסה ומיומן, שמכיר את הציוד הנדרש ואת הכלים הסניטריים עצמם.

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא