שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

התקנת כלים סניטריים

מחפשים שירותי התקנת כלים סניטריים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כלים סניטריים דורשים במרבית המקרים טיפול של אנשי מקצוע. אמנם אנשים בעלי ידע טכני מסוים יכולים לנסות לתקן תקלות בכלים סניטריים בכוחות עצמם אבל,  במקרים מסוימים בלבד. את רוב התיקונים צריכים לבצע אנשי מקצוע וכך גם נכון לגבי החלפה של חדש בישן, כשמדובר בכלים סניטריים גדולים כמו: כיורים, ברזי מטבח מיוחדים, אמבטיות, מקלחונים, אסלות מכל הסוגים ואינטרפוץ. את הכלים הסניטריים הקטנים יותר כמו ברזים, ראש דוש, שפורפרת אמבטיה ומתלים למגבות, יכול להתקין כל אדם בעל יכולת טכנית מינימלית בעצמו. המאמר הבא עוסק בהתקנת כלים סניטריים.

התקנת כלים סניטריים

 

החלפת כלים סניטריים

במידה והחלטתם לבצע שיפוץ בביתכם כנראה שתחליפו גם חלק מהכלים הסניטריים שלכם ואולי אף את כולם. מומלץ מאוד שאם מחליפים כלים סניטריים בחדר האמבטיה אז להחליף הכל ולא להשאיר כלים ישנים עם חדשים וכדאי מאוד לנצל את השיפוץ לטובת ריענון הצנרת של חדר האמבטיה.

כיורים, אסלות, אמבטיות, אינטרפוץ, ברזים וכו' כדאי מאוד שיתקין לכם איש מקצוע מתחום האינסטלציה. התקנה לא מקצועית של אסלה, מיכל הדחה, מקלחון, או תעלת ניקוז עלולה לייצר בעתיד תקלות לא נעימות שכוללות נזילות והרטבה של קירות מה שידרוש טיפול וצביעה מחדש של הקיר.

החלפת כלים סניטריים

 

החלפת אסלה

החלפת אסלה ישנה לאסלה חדשה היא הזדמנות נהדרת לשדרג את השירותים ולפנק אותם באסלה תלויה. את עבודת ההחלפה וההתקנה כדאי מאוד שיבצע אינסטלטור מקצועי או צוות של חברה מקצועית שמשווקת אסלות. החלפת האסלה תתבצע באופן הבא:

  • פעולה ראשונה, יש לסגור את אספקת המים לבית באמצעות הברז הראשי שמחוץ לדירה.
  • שלב שני, סגירת ברז המים של האסלה וניתוק הצינור שמחובר אליה.
  • הוצאת ההברגות מהרצפה לטובת שחרור האסלה, במקרים של חלודה בברגים עלול להיווצר הצורך בהוצאה של מספר בלטות, מה שאומר שתדרשו לרצף מחדש את רצפת חדר האמבטיה או השירותים. לעיתים מתברר שרק כדי להניח אסלה חדשה יש לפרק מספר מרצפות. במידה ואתם מחליפים אסלה סטנדרטית באסלה תלויה תהיינה בכל מקרה חסרות לכם מספר מרצפות.
  • עתה יש לבדוק את מצב האטם ובמידת הצורך מחליפים גם אותו. לאחר מכן מחברים בהברגה חזקה את האסלה והניאגרה החדשות לרצפה או לקיר.
  • יש להחליף את מנגנון האסלה ולחבר חזק ויציב את מושב האסלה.
  • לסיום, יש לפתוח את ברז המים של האסלה ואת ברז המים הראשי של הדירה, לבצע הדחת ניסיון לשלילת דליפות ובעיות אחרות מכל סוג. אוטמים את בסיס האסלה ולאחר 24 שעות ניתן להשתמש בשירותים החדשים שלכם.

החלפת אסלה

 

החלפת אינטרפוץ

ברז האינטרפוץ החכם דורש התקנה מקצועית ובכך אין צל של ספק. מדובר בברז שמותקן בדרך כלל במקלחות, מה שמאפיין אותו הוא שהמנגנון של הברז מותקן בקיר ואיננו נראה לעין. האלמנט היחיד שגלוי הוא ידית הברז שמווסתת את עוצמת וטמפרטורת המים. היתרון הגדול של ברז אינטרפוץ הוא בעיקר אסתטי.

החלפת אינטרפוץ

 

אינטרפוץ 3 דרך

אינטרפוץ בעל שלוש יציאות: מים חמים, מים קרים ויציאה לדוש.

אינטרפוץ 3 דרך

 

אינטרפוץ 4 דרך

אינטרפוץ בעל ארבע יציאות: מים חמים, מים קרים, יציאה לדוש ויציאה לברז נוסף.האינטרפוץ נחשב לעמיד מאוד ועל פי רוב מחזיק להרבה מאוד שנים ומעטות התקלות בו לאורך שנים אלה. בעיות קטנות כמו טפטוף מים לאחר סגירת הברז ניתן לתקן בקלות רבה מבלי להחליף את המנגנון של הברז.

אינטרפוץ 4 דרך

 

חשוב לדעת לפני שרצים להחליף

במידה ואתם מחליפים אינטרפוץ כחלק משיפוץ כללי של חדר האמבטיה חשוב שתדעו שתוכלו לשנות מספר דברים, ואין כל חובה שמה שהיה הוא שיהיה גם אחרי השיפוץ. למשל, אחד הדברים שתוכלו לשנות הוא את מיקום ידית הברז החיצונית של האינטרפוץ ואת מיקומו של ראש הגשם אליו מחברים את ראש הדוש. ברור שפעולה זו דורשת מכם החלפה של הקרמיקה.

דבר נוסף שניתן לעשות הוא לשדרג מאינטרפוץ 3 דרך לאינטרפוץ 4 דרך. רבים אכן בוחרים לעשות זאת מכיוון שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. נכון זה יעלה לכם יותר אבל לאורך שנים זו השקעה ששווה בהחלט את העלות.

חשוב לדעת לפני שרצים להחליף

 

החלפת האינטרפוץ הלכה למעשה

חשוב לדעת שתהליך החלפת האינטרפוץ לוקח ביום העבודה בין 3 ל- 4 שעות ועוד שעה ביום שלמחרת. לפיכך, המקלחת תהיה מושבתת למשך 24 שעות. דבר ראשון יש לסגור את ברז המים הראשי של הבית ולעצור את אספקת המים לדירה באופן זמני. לאחר מכן, יפרק האינסטלטור את הקרמיקות שמסביב לאינטרפוץ (מדובר בין 2 ל- 4 אריחי קרמיקה), במטרה לחשוף את המנגנון ולשלוף אותו מהקיר.

בשלב הבא, במידת הצורך, יבצע האינסטלטור התאמות מסוימות כגון הארכת קו או החלפת קטע צנרת. עתה הגיע העת להתקין את האינטרפוץ החדש ולחברו לצנרת המים. מומלץ לא לסגור מיד את אריחי הקרמיקה ולהמתין 24 שעות לאחר ההתקנה על מנת להיות בטוחים שהברז הותקן כמו שצריך ושאין נזילות.

החלפת האינטרפוץ הלכה למעשה

 

תמיד חשוב לפקח על העבודה

בחרתם אמנם איש מקצוע מומלץ שעשה עבודות דומות אצל אנשים אחרים ועדין, תמיד תהיו בפיקוח על הנעשה. אחד הדברים שחשוב מאוד לשים לב אליהם הוא שהאינסטלטור עובד עם כלי עבודה שמתאימים לסוג הצנרת שלכם. כלומר, אם יש לכם צנרת מולטיגול חשוב שהכלים של האינסטלטור יתמכו בצנרת זו.

עבודה בכלים לא מתאימים תגרום להתקנה לא טובה ולבעיות בעתיד לכן, אל תתביישו לבקש לראות שכלי העבודה של האינסטלטור תואמים לסוג הצנרת.אל תחברו אינטרפוץ אם הצנרת שלכם היא צנרת ברזל. האינטרפוץ עשוי מפלסטיק וחיבור בין פלסטיק לברזל ייצר נזילות. החליפו לשם התקנת האינטרפוץ, את מקטע הצנרת הנקודתי לפלסטיק כדי שהברז יתאים לצנרת.

תמיד חשוב לפקח על העבודה

 

החלפת כיור ידיים בחדר האמבטיה

כיור הידיים בחדר האמבטיה הוא בדרך כלל הכלי הסניטרי הראשון שמועמד להחלפה במקרה של שיפוץ חדר האמבטיה, הוא סופג את הבלאי הכבד ביותר. על מנת להחליף את כיור האמבטיה אפשר להזמין אינסטלטור או לעשות זאת באופן עצמאי אם יש לכם מעט ידע וגישה טכניים.

לפני החלפה עצמאית וודאו שיש לכם מפתח שוודי או כלי חלופי שעושה את אותה הפעולה. ראשית, נתקו את ברז המים הראשי שממוקם מתחת לכיור, כדי לעשות זאת סגרו זמנית את אספקת המים לדירה. עתה, נקזו את המים מצינור ניקוז הכיור, הניחו דלי מתחת צינור ניקוז המים של הכיור ונתקו את צינור המים של הברז לכיוון הדלי.

נתקו את צינורות המים החמים והקרים, הוציאו את הכיור הישן ממקומו, הציבו את הכיור החדש במקום המיועד לו, חברו את צינור ניקוז הכיור, חברו את צינורות המים החמים והקרים, אטמו בסיליקון או רובה והמתינו שיתייבש.

החלפת כיור ידיים בחדר האמבטיה

 

סיכום

החלפת כלים סניטריים יכולה להיות מבצע של ממש ולכן, מומלץ להצמיד את הפעולה לרגע בו תחליטו לשפץ את חדר האמבטיה. במידה ולא מדובר בשיפוץ אלא בהחלפה שנכפתה עליכם, קחו בחשבון שהדבר עשוי להיות יקר ולהימשך כ- 24 שעות.

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא