שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

טיפול ברטיבות בתקרה

מחפשים טיפול ברטיבות בתקרה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות רבה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

רטיבות בתקרה, ככל מקרה אחר של רטיבות, היא עניין לא נעים שפוגע באיכות היים בבית ואף בבריאות הדיירים הנמצאים בו. על כן מרגע שעולה חשד לרטיבות בתקרה, חשוב לטפל בה באופן מקצועי ויעיל. בכתבה הבאה נציג כל מה שחשוב לדעת על טיפול ברטיבות בתקרה.

טיפול ברטיבות בתקרה

 

סימנים לזיהוי רטיבות בתקרה

כמו במצבים אחרים רביים בחיים, גם בהקשר של רטיבות בתקרה דרך הטיפול הטובה ביותר היא מניעה מוקדמת. לכן יש משקל עצום בטיפול, עוד לפני הגעתם של אנשי מקצוע הביתה, לזיהוי נכון ומוקדם של מוקד הרטיבות.

איך מזהים רטיבות בתקרה? באותו אופן בו מזהים רטיבות בקירות פנימיים או חיצוניים אחרים. האינדיקטורים לזיהוי רטיבות הם טייח מקולף ומנופח, התפוררות של הצבע, הצטברות של כתמי עובש ובמקרים מסוימים גם טפטופים של מים ממוקד הרטיבות בתקרה אל פנים הבית.

הסיבה לרטיבות בתקרה היא כמעט תמיד איטום לקוי של הגג, מה שמאפשר חדירת נוזלים פנימה. סיבה אפשרית נוספת היא פגיעה כלשהי בצנרת הביתית, בין אם בצינורות עצמם, או בגומיות המחברות אותם.

לא כל סדק בתקרה בהכרח מלמד על רטיבות, אבל הוא מהווה סימן אזהרה שדורש בדיקה. בהקשר של רטיבות חשוב לזכור, כי טיפול מוקדם מונע החרפה של הבעיה ועל כן מומלץ ללכת על גישת "כשיש ספק אין ספק" ולקרוא לאיש מקצוע בעבור בדיקה יסודית של החשד למקור הרטיבות.

סימנים לזיהוי רטיבות בתקרה

 

מה עושים מכאן?

רטיבות בתקרה היא לרוב מקרה של בעיית איטום, אך לא תמיד ניתן לדעת שזה הגורם הוודאי לבעיה. לכן במקרים רבים, לאחר שזוהתה רטיבות, מומלץ לקרוא קודם לשרברב עם מצלמה טרמית, לפני שפונים לאיש איטום מקצועי.

האינסטלטור משתמש בציוד הטרמי המתקדם שברשותו על מנת לזהות באופן מדויק את נקודת הרטיבות, ומה גרם לה. כדאי לדעת כי לפעמים נקודת הנזילה עצמה שונה מהמוקד בו התפשטה הרטיבות, ועל כן תיקון איכותי של הבעיה יתחיל מאיתור וודאי של המקום הבעייתי.

במקרה של בעיית צנרת יש לקרוא לאינסטלטור שיחליף את הצינור, הגומייה או החלק הפגועים שגורמים לנזילה. במקרה של בעיית איטום, יש לנקות את האזור הרטוב ולעשות שיקום מקצועי של האיטום.

מה עושים מכאן?

 

איטום עושים באופן מקצועי

איטום, בשונה ממלאכות מקצועיות אחרות, עשוי להישמע כמו פעולה שקל לעשות באופן עצמאי. בהתאם, הרבה אנשים שבביתם אירעה תקלה של רטיבות בתקרה נוהגים לרכוש חומרי איטום ולבצע את המלאכה בעצמם.

חשוב להבין כי על אף שהגישה העצמאית אפשרית ומותרת גם על פי חוק (לא נדרש איש מקצוע ברישיון בשביל לבצעה) לא תמיד היא מהווה את דרך הפעולה המומלצת. בעבור בעיות איטום שונות נדרשים פתרונות וחומרים שונים, עניין שמצריך בקיאות של אנשי מקצוע מנוסים. כך למשל, סדקים קטנים דורשים טיפול בחומרים אקריליים ואילו סדקים מקוטר מסוים מצריכים טיפול עם חומרים פוליאוריטנים.

נוסף על כך, חשוב להזכיר את ההיבט הבטיחותי שהוא קריטי בכל מקרה של רטיבות ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר ברטיבות בתקרה. תיקון הרטיבות דורש עבודה בגובה, ובהתאם לכך חשוב לא להפקיר את עניין הבטיחות. אחרי הכל, אף איטום עצמאי לא שווה תאונה ביתית.

עוד עניין שצריך לזכור הוא איכות האיטום. איטום איכותי צריך להחזיק עבור אקילמים שונים, טווח טמפרטורות וכמובן לזמן ארוך ככל הניתן. איטום שנעשה בצורה לא מקצועית עשוי להיות פלסטר שאף יחמיר את הבעיה, מכיוון שרטיבות דורש טיפול איכותי מהשורש. לכן עבור בעיות רטיבות רבות מוטב לקחת איש מקצוע אמין שיפתור את הבעיה לצמיתות.

איטום עושים באופן מקצועי

 

איך אוטמים את האזור הרטוב?

האיטום מתחיל בקילוף יסודי של כל האזור הרטוב. חשוב להוריד כיאות את השכבה הרטובה ולהסיר כל סימן אפשרי לעובש, מכיוון שאם לא תעשו כך העובש עשוי להתרבות והבעיה, האסתטית והבריאותית כאחד, לא תיפתר.

לאחר קילוף ושפשוף המוקד הבעייתי יש לבצע את האיטום עצמו, עם חומרים מתאימים ובהתאם להוראות היצרן של כל חומר. חשוב לוודא שהאיטום אינו רק פתרון אסתטי אלא שיקום אמיתי של הבטון או של חומר המילוי ממנה עשויה התקרה. נכון להדגיש שוב, כי עדיף לסמוך על גורם מקצועי עבור איטום מלא ואיכותי שיחזיק לאורך זמן.

לאחר שפעולת האיטום נעשתה מומלץ להקדיש עבודה נאותה גם לפעולת הגמר. כלומר, התתנה שחומר האיטום יתייבש לגמרי ולאחריה ליטוש התקרה בנייר זכוכית וצביעה מחודשת של המוקד הרטוב. את הצביעה מומלץ לבצע עם שתי שכבות לפחות, על מנת להשיג תוצאה אסתטית ואיכותית.

איך אוטמים את האזור הרטוב?

 

איך מוצאים איש איטום איכותי?

פעולת איטום טובה היא משהו שתודו עבורו שנים אחר כך. לכן חשוב להקדיש את משאבי הכסף והזמן הנדרשים בשביל למצוא בעל מלאכה איכותי ולעקור את הבעיה מן השורש. איך מוצאים איש מקצוע מתאים למשימה? כיום, האינטרנט הוא ככל הנראה הכלי השימושי ביותר לכך.

בעזרת קבוצות רלוונטיות ברשתות החבריות, כמו גם אתרים ייעודיים לנושא של דירוג בעלי מלאכה, ניתן למצוא מקצוענים אמינים שנמצאים בקרבה גיאוגרפית אליכם. כדאי לזכור שלפעמים בחירה זולה תתגלה כבחירה יקרה לטווח הארוך, מכיוון שהיא תדרוש עוד ביקורים מקצועיים בהמשך, ולכן מוטב ולהשקיע מלכתחילה במישהו איכותי גם אם הוא יותר יקר.

עוד דרך טובה למצוא את איש האיטום הבא שלכם, ולתקן את הרטיבות בתקרה כמו שצריך, היא באמצעות פנייה למעגלים הקרובים אליכם: מכרים, שכנים, קרובי משפחה וכדומה. כך למשל, המלצות של קרובים מהשכונה יוכלו להביא אתכם למישהו אמין שתוכלו לסמוך עליו שיעשה את הפעולה כנדרש, בלי לחפף או לעגל פינות. מומלץ לבחור בבעל מקצוע שקיבלתם עליו לפחות שתי המלצות, על מנת לתקף את האמינות המקצועית שלו.

איך מוצאים איש איטום איכותי?

שאלות ותשובות

רטיבות בתקרה תאופיין באחד או כמה מהסימנים הבאים: טייח מתקלף ומתנפח, צבע מפורר, התפשטות של כתם עובש על התקרה או טפטוף מים ממנה.
רטיבות בתקרה מהווה נזק אסתטי אך לא רק. היא עשויה לפגוע בבריאות הדיירים שנושמים חלקיקי עובש מסוכנים. בנוסף היא יכולה להביא לירידת ערכו של הנכס.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא