שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

טיפול ברטיבות ברצפה

מחפשים טיפול ברטיבות ברצפה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות רבה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אין ספק שרטיבות ברצפה היא עניין מאוד לא נעים, וכל דייר ישמח להימנע ממנה ככל הניתן. יחד עם זאת, מדובר בתופעה מוכרת שפוקדת לא מעט בתים ומבנים שונים מדי שנה. מה עושים עם רטיבות ברצפה? איך מזהים אותה? ממה היא נגרמת? במאמר הבא נסביר כל מה שחשוב לדעת על טיפול ברטיבות ברצפה.

טיפול ברטיבות ברצפה

 

איך מזהים רטיבות ברצפה?

לא צריך להיות אינסטלטור או מומחה לאיטום בשביל לזהות רטיבות ברצפה. משמעות התופעה של רטיבות ברצפה, ממש כפי שהיא נשמעת, היא רצפה רטובה. זה יכול להתבטא בשלולית קטנה או גדולה, ברטיבות באזור הפאנלים שבין הרצפה לקירות או בתפרחת של כתמי עובש ופטריות על הרצפה.

עם זאת ישנם גם כמה סימנים פחות בולטים שגם אליהם צריך להתייחס כחשד סביר לרטיבות ברצפה. אלו יכולים להיות חשבון מים מופרז ללא סיבה הגיונית, תלונות של שכן מלמטה על רטיבות בתקרה או בלטות רופפות שמרגישות לא יציבות כאשר דורכים עליהן

ברגע שמתעוררת מודעות לרטיבות לבעיית הרטיבות, חשוב לטפל בה מהר ככל הניתן באמצעות קריאה לאיש מקצוע אמין ואיכותי. הוא יבצע סט של בדיקות שיפענחו את מקור הרטיבות התת רצפתית ויציג דרכי טיפול נאותות להתמודדות עם הרטיבות.

איך מזהים רטיבות ברצפה?

 

ממה נגרמת הרטיבות ברצפה?

ברוב גדול של המקרים, רטיבות תת רצפתית נובעת מבעיה כלשהו בצנרת התחתית. זה יכול להיות פיצוץ של צינור ישן, שמתרחש עקב בלאי מתמשך של החומר או הצטברות אבנית במערכת. סיבה נוספת יכולה להיות בנייה לקויה של הצנרת מלכתחילה אשר מביאה לרטיבות ברצפה.

בדיקת רטיבות ברצפה תיעשה על ידי אינסטלטור מומחה לאיתור נזילות, או מהנדס המתמחה בתחום. אלו ישתמשו במכשור מתקדם ולא פולשני (כלומר, כלים שאינם גורמים הרס נוסף למערכות) על מנת לאתר במדויק את הנקודה ממנה נובעת הרטיבות ואת הסיבה לכך.

ממה נגרמת הרטיבות ברצפה?

 

איך מתבצעת בדיקת רטיבות?

בעבר בדיקה של רטיבות הייתה אירוע מורכב שכלל שבירה מכוונת של אריחי הרצפה במטרה להגיע לנזילה המקורית. היום הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לבצע בדיקות מדויקות ללא צורך בהרס נוסף ובעלויות כספיות גבוהות.

ניתן לאתר רטיבות באמצעות מצלמה טרמית המודדת הפרשי טמפרטורות בין אזורים שונים בבית, כמו גם בעזרים מתוחכמים נוספים. בדיקת לחץ של מערכת המים מאפשרת להבין האם לחץ המים בצנרת התת רצפתית תקין ומכאן להגיע אל הנקודה המתאימה דרך היסק לוגי סביר.

במקרים פשוטים יותר, האינסטלטור יכול להרים מספר מרצפות "חשודות" ומתחתיהן למצוא את המוקד הבעייתי. כך או כך, לא משנה באיזה דרך מגיעים לפתרון, חשוב שהמוקד יאותר על ידי איש מקצוע אמין שניתן לסמוך עליו.

איך מתבצעת בדיקת רטיבות?

 

מהי רטיבות קפילארית?

בהקשר של רטיבות ברצפה מעניין וחשוב להכיר את המושג רטיבות קפילארית. מקור המילה "קפילארית" הוא מהמילה האנגלית לנימים, כלומר לצינורות דקים במיוחד. זאת מכיוון שתופעה זאת מתארת נימי מים הזורמים מהרצפה מעלה, בניגוד לכוח הכבידה.

מדובר בתופעה פיזית מעניינת אך בבעיה ביתית לא נעימה, שנובעת מכך שהמים נמשכים לאוויר. רטיבות קפילארית יכולה להתבטא למשל בהתפשטות של הרטיבות מהרצפה לעבר הפאנלים בקירות. חשוב לטפל בה ככל מקרה אחר של רטיבות ברצפה.

מהי רטיבות קפילארית?

 

איך מטפלים ברטיבות ברצפה?

טיפול נכון מתחיל למעשה רק לאחר איתור ודאי של הנקודה והבנה של הגורם לרטיבות. לכן חשוב להשקיע את כל הדרוש באיתור הנזילה ורק אז לפנות לדרך התיקון והייבוש. התיקון יתבצע בדרך כלל באמצעות החלפה של החלק הבעייתי בצנרת, או במקרים בהם הצנרת כולה כבר ישנה ורקובה, עם החלפה כוללת של המערכת.

בנוסף, ייתכן ויהיה צורך בשדרוג של איטום הצנרת התת רצפתית, באמצעות שימוש בחומרי איטום איכותיים ומריחת שכבות איטום נוספות, בעזרתו של מומחה איטום. בנוסף חשוב להשקיע בייבוש מלא של החלקים הרטובים ובניקיון יסודי של האזור בעזרת חומרי חיטוי, לאחר שסכנת הרטיבות חלפה לה.

איך מטפלים ברטיבות ברצפה?

 

בוחרים רק באינסטלטורים מעולים

רטיבות ברצפה היא תופעה מאוד לא נעימה, שעלולה להביא לשלל מצבים בעייתיים לבית ולדייריו: מפגע אסתטי בנראות של המבנה, ירידה בערך הכלכלי של הנכס ואף לסכנה בריאותית בדמות נשימה של חלקיקי עובש.אם זה לא מספיק, רטיבות ברצפה נוטה להתפשט ולעלות מעלה כפי שתיארנו אל הקירות, לכן הטיפול בה חייב להיות טיפול בהול אך מקיף ואיכותי ככל האפשר על מנת לסתום את הגולל לחלוטין על הבעיה הלא נעימה.

מכאן נובע שבכל הקשור לרטיבות, ובאופן ספציפי רטיבות ברצפה, חובה לבחור באנשי המקצוע המעולים והאמינים ביותר שיש בנמצא. גם אם עלות הביקור של איש המקצוע האיכותי גבוהה יותר מוטב להשקיע את הכסף בכך ולו בשביל לוודא שלא תסבלו עוד מרטיבות ברצפה בהמשך.

בוחרים רק באינסטלטורים מעולים

 

איך בוחרים אינסטלטור איכותי?

היום בחירת אינסטלטור ראוי לשמו היא אינה סיפור גדול. האינטרנט גדול באתרי דירוג מקצועיים כמו גם בקבוצות עניין ברשתות החברתיות דרכן ניתן לקבל המלצות וביקורות רלוונטיות על אינסטלטורים באזור מגוריכם. מובן מאליו שמוטב לבחור באיש מקצוע לו המלצות רבות עם ציונים גבוהים.

דרך נוספת לאתר איש מקצוע אמין היא היעזרות בחוג הקרוב אליכם של קרובי משפחה, שכנים ומכרים אשר נתקלו בבעיה דומה בביתם. מתוך ניסיונם אפשר למצוא את האינסטלטור המתאים שיטפל לכם ברטיבות ברצפה כמו שצריך.

איך בוחרים אינסטלטור איכותי?

 

נמנעים מראש מהבעיה – עושים בדיקות תקופתיות

מניעה מוקדמת של רטיבות ברצפה עדיפה בהרבה על טיפול שלאחר מעשה. לכן מומלץ להזמין אינסטלטורים לא רק שהמצב גרוע, אלא גם עבור בדיקות תקופתיות. בדיקה של הצנרת הרצפתית אחת למספר חודשים תבטיח שהיא משומרת במצב טוב ולא עלולה להתפוצץ כל רגע. כך ניתן באמצעות השקעה מועטה להימנע מאי נעימות גדולה הרבה יותר בטווח הארוך.

שאלות ותשובות

זיהוי מדויק של מקור הרטיבות ייעשה על ידי איש מקצוע, בין אם בהיעזרות בכלים מתוחכמים כגון מצלמה טרמית, בדיקות שונות של הצנרת או הרמה של בלטות "חשודות" בכך שמתחתיהן יש רטיבות.
רטיבות ברצפה נובעת ברוב גדול של המקרים מבעיה כלשהי בצנרת התת רצפתית. בהתאם התיקון המומלץ לרוב הוא החלפה של החלק הבעייתי בצנרת או של הצנרת כולה.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא