שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

טיפול ברטיבות בקיר

מחפשים טיפול ברטיבות בקיר? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

רטיבות בקיר היא לא גזרה משמיים, אבל היא בהחלט מטרד לא נעים שחשוב לטפל בו באופן המהיר והיעיל ביותר. ממה נגרמת רטיבות בקיר, איך מזהים ומטפלים ברטיבות בקיר? כיצד בוחרים איש מקצוע מתאים למשימה? במאמר הבא נעסוק בשאלות אלו בהרחבה ובנושאים נוספים הקשורים לטיפול ברטיבות בקיר. 

 

מהי רטיבות בקיר?

רטיבות בקיר היא לא מושג שקשה מאוד לפענח את משמעותו. ההגדרה של רטיבות בקיר היא כל מצב בו הקיר נרטב מסיבה כלשהי, ואינו מסוגל לייבש את עצמו בחלוף זמן. רטיבות בקיר כמובן לא חייבת לחפוף את כל שטח הקיר, אלא רלוונטית גם למצב בו היא מתקיימת רק בחלקים ממנו, למשל רק בפאנלים שבתחתית הקיר.

רטיבות בקיר נחלקת לשתי קטגוריות עיקריות: רטיבות סמויה ורטיבות גלויה. ברטיבות גלויה ניתן לראות סימנים חזותיים של רטיבות על הקיר: בהתחלה כתמים בגוונים כהים ולאחר מכן פטרת וכתמי עובש. ברטיבות סמויה, הרטיבות "מתחבאת" בתוך הקיר, וקשה לאתר אותה ללא סיוע של איש מקצוע רלוונטי.

טיפול ברטיבות בקיר

 

סיבות מגוונות להופעת רטיבות בקיר

רטיבות בקיר יכולה להיגרם משלל סיבות, ואבחון נכון של הגורם לרטיבות עשוי לעזור לטפל בבעיה באופן מקצועי ויעיל. בין הסיבות הנפוצות לתופעה המטרידה ניתן למנות איטום לקוי של הקירות החיצוניים של המבנה, שחיקה טבעית של מעטפת הבידוד, נזילה בצנרת, וקפילאריות – מצב בו מים עומדים מטפסים למעלה בעקבות משיכתם לאוויר.

חשוב שלא לבלבל רטיבות בקיר עם עיבוי מים הנגרם מחוסר אוורור מספק של הבית. הדרך להבחין בין עיבוי מים הנגרם מחוסר אוורור לבין רטיבות בקיר היא בדיקה של כתמי העובש שנוצרו בעקבות המצב. אם מדובר רק בהופעה של כתמי עובש ללא בועות אזי ככל הנראה זאת לא רטיבות כי אם עיבוי. בנוסף, עיבוי נוטה יותר להופיע בסמוך לקורות הבטון בקיר.

טיפול ברטיבות בקיר

 

לא נשארים עם רטיבות בקיר

כדאי להבהיר כי רטיבות בקיר היא תופעה מטרידה לא רק ברמה האסתטית (אם כי גם במישור זה מדובר במפגע של ממש – לא נעים לגור בבית בו הטייח מתקלף, הקירות רטובים וכתמים שחורים מנקדים אותם), ולכן חשוב לטפל בו באופן יעיל ומהיר.

רטיבות בקיר עשויה להביא בין היתר לירידה משמעותית בערך הנכס. בנוסף היא מהווה סכנה בריאותית. זאת מכיוון שהעובש מורכב מאורגניזמים חיים שפוגמים בנשימה תקינה במרחב, במיוחד עבור קשישים, נשים בהריון ואוכלוסיות סיכון אחרות.

במקרה של רטיבות בבית הנובעת מנזילה בצינור, היא עשויה להחריף ולהתפשט עם הזמן. לכן המהירות משחקת תפקיד משמעותי בטיפול מדויק בתופעה, ומומלץ לקרוא לאיש מקצוע מנוסה ברגע שבו זוהתה רטיבות אפשרית בקיר.

טיפול ברטיבות בקיר

 

טיפול ברטיבות בלי פלסטרים

לא מעט אנשים מנסים לעשות "תרגילים" לרטיבות ולמגר את הבעיה בלי טיפול מקצועי נאות בה. כך למשל, ישנם כאלו שמנסים לצבוע את הקיר מחדש מעל האזור הרטוב או לגרד את שכבת הפטרת ולקוות שבכך הרטיבות תיעלם מעצמה.

טיפול חובבני ברטיבות בקיר, ללא זיהוי ואפיון נכון של מקור הרטיבות והגורם לה, הוא כמו "פלסטר" מעל הרטיבות שלא באמת פותר שום דבר. הרטיבות תחזור להציק לדיירי הבית והיא אף עשויה להחמיר במהלך הזמן. לכן מומלץ מראש לוותר על ניסיונות עצמאיים חובבניים להשטיח את הבעיה ולקרוא מראש לאיש מקצוע מתאים.

טיפול ברטיבות בקיר

 

איך מזהים נכון רטיבות בקיר?

חשוב להדגיש כי הזיהוי הנכון של הרטיבות הוא הצעד הראשון בדרך לטיפול מלא ואיכותי בבעיה. ישנם מספר כלים מתאימים לזיהוי מדויק של רטיבות, ואין ספק שהטכנולוגיה המתקדמת עושה חיים קלים לכל מי שמעוניין לפתור רטיבות בקיר, הן מצד הדיירים שמקבלים טיפול מהיר יותר והן מצד אנשי המקצוע שמצליחים לטפל בבעיה באופן יעיל ואיכותי יותר.

אחד העזרים הנפוצים במלחמה כנגד הרטיבות בקיר הוא המצלמה הטרמית. מדובר במצלמה ייעודית שיודעת לזהות הפרשי טמפרטורות באזורים שונים בקיר. התמונה המתקבלת ממצלמה זאת מציגה צבעים שונים בהתאם להבדלי החום במיקומים השונים בקירות.

כמובן ששימוש במצלמה טרמית אינו פוטר את הצורך בגיוס של איש מקצוע מנוסה למשימת זיהוי הרטיבות. זאת מכיוון שיש צורך ביד מיומנת בשביל הפעלת המצלמה כמו גם בעין מנוסה בשביל פענוח שלה וזיהוי של מקור הרטיבות בהתאם.

זיהוי של הרטיבות אינו עניין כה טריוויאלי כפי שאנשים עשויים לחשוב. הסיבה לכך היא שלא פעם קיים פער בין מקור הרטיבות עצמו למקום בו הרטיבות פועלת ומהווה למעשה מטרד. לכן לא תמיד אפשר פשוט להצביע על הרטיבות ולהגיד ששם גם נמצא המוקד שלה.

טיפול ברטיבות בקיר

 

המשך טיפול ברטיבות בקיר

המשך הטיפול ברטיבות בקיר תלוי בסיבה בגינה הרטיבות החלה מלכתחילה. אם מדובר בבעיית איטום אזי יש לקרוא לאיש איטום שיבצע איטום מחודש (נקודתי או מלא) של אזור הרטיבות. אם הרטיבות נגרמה בשל תקלה בצנרת הרי יש להזמין אינסטלטור שיבצע החלפה של חלק בצנרת או של כולה, בהתאם למצבה.

רק לאחר שתוקנה התקלה שהביאה מראש להתפשטות הרטיבות, אפשר להתפנות לטיפול בנזקים שהיא גרמה. לאחר איטום מקצועי או החלפת צנרת אפשר, בעזרת איש מקצוע או באופן עצמאי, לייבש את הקיר באופן מוחלט ולאחר מכן לגרד את הפטרת ולמרוח מספר שכבות צבע שיעלימו כל זכר לרטיבות שנקוותה.

 

אנשי מקצוע מומלצים זה כאן

לא תמיד קל למצוא אנשי מקצוע מומלצים שקיבלו ביקורות גבוהות מלקוחות וגם נמצאים באזור מספיק קרוב גיאוגרפית בשביל להגיע אליכם. למזלנו האינטרנט הופך את מלאכת האיתור למשימה הרבה יותר קלה. כל שצריך לעשות הוא להקליד בשורת החיפוש את המקצוע המבוקש (אינסטלטור או מומחה איטום במקרה שלנו) ולקבל שפע אתרי דירוג מקצועיים שיסכמו לכם את נותני השירות המוצלחים ביותר בקרבתכם.

שאלות ותשובות

טיפול ברטיבות מתחיל מזיהוי מקור הרטיבות המדויק והבנת הגורם לרטיבות. בהתאם קוראים לאיש מקצוע, מומחה איטום או אינסטלטור שיטפל בבעיה. לאחר פתרון התקלה שהביאה לנזילה מייבשים את הקיר וצובעים אותו מחדש.
טיפול ברטיבות בקיר הוא לא בהכרח עסק זול. טיפול כולל עשוי לעלות אלף שקלים ומעלה. יחד עם זאת מדובר בטיפול הכרחי שחשוב לא לדחות.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא