שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

גילוי נזילות באמצעות מצלמת ביוב

מחפשים מגלה נזילות באמצעות מצלמת ביוב? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

נזילה בבית היא תופעה מוכרת אך מטרידה, שדיירים רבים סובלים ממנה. מדובר בבעיה אשר דורשת טיפול מיידי מרגע שזוהתה, בכדי למנוע החמרה נוספת במצב והתפשטות של הנזילה. אחד העזרים האיכותיים ביותר שיש בנמצא כיום ומשמש לגילוי נזילות היא מצלמת ביוב. במאמר הבא נסביר כל מה שחשוב לדעת על גילוי נזילות עם מצלמה זאת.

גילוי נזילות באמצעות מצלמת ביוב

 

גילוי נזילות – מתי נצטרך?

גילוי נזילות מקצועי הוא שירות חיוני מרגע שיש חשד לנזילה כלשהי בבית. מה מעורר את החשד לנזילה בבית? ישנם מספר סימנים אופייניים כגון הצטברות של כתמי עובש על הקירות, חשבון מים מנופח, הולכה לא סדירה של מים בצינורות, קילוף טייח וכמובן טפטוף מורגש ונראה לעין של מים אל תוך הנכס.

הדבר הכי חשוב לדעת בהקשר של נזילה, הוא שהיא נוטה להתפשט. בהתאם לכך טיפול מידי לגילוי מדויק של מקור הנזילה הוא צעד קריטי. חשוב לציין שנזילה בבית היא לא רק צרה במישור האסתטי, אלא גם מטרד בעייתי שעלול להפחית את ערך הנכס ולפגוע בבריאות הדיירים דרך נשימה לא טובה של חלקיקי עובש.

גילוי נזילות – מתי נצטרך?

 

איך מגלים נזילות?

ניתן לכתוב ספר שלם על האופן בו מגלים נזילות, מכיוון שמדובר בתורה מורכבת המתבססת על מספר כלים ושיטות שונות. לעיתים מקור הנזילה ברור וגלוי לעין אך בלא מעט מקרים מדובר בפרויקט מעט יותר מסובך. זאת מכיוון שמערכות המים מוחבאות בתוך קירות הבית ומתחת לאריחים, ומכיוון שלא תמיד קיים קשר גלוי בין מקור הנזילה לנזילה עצמה.

לכן אינסטלטורים מתבססים על מספר שיטות ו"טריקים". בין היתר ניתן למנות בדיקות שונות שעושים בעלי המקצוע כגון בדיקת לחץ מים, הזרמת מים עם בלון לחץ וכיוצא בזה. נוסף על כך ישנם מספר כלים מתקדמים שמסייעים להקל על מלאכת הגילוי תוך שימוש בפלאי הטכנולוגיה המודרנית, כמו למשל מד לחות מתקדם, מכשיר אקוסטי, מצלמה תרמית ועוד.

כל אחד מהם מבוסס על עיקרון שונה (למשל השוואה בין אזורים חמים וקרים בצנרת, מדידת שיעורי לחות או האזנה ל"פריצות" בהולכת המים) אך לכולם כמובן מטרה משותפת. נוסף עליהם, קיים כלי איכותי ומתקדם נוסף שמטרתו לאתר נזילות וכשלים אחרים אפשריים בצנרת הביוב: מצלמת ביוב.

איך מגלים נזילות?

 

מהי מצלמת ביוב?

מצלמה ביוב עובדת על סיב אופטי ייחודי אשר מוחדר היישר אל מערכת הביוב. מדובר במצלמה זעירה בעלת רזולוציה גבוהה מאוד ותאורה מובנית, אשר מאפשרת לאתר מיקומי נזילות שונים בתוך המערכת. בזמן שהמצלמה מבצעת את עבודתה ומסקרת את הנעשה בתך המערכת, הכל משודר אונליין אל מסך אשר נמצא ברשות מפעיל המצלמה.

כפי שניתן להסיק מדובר בכלי מאוד מתוחכם, אולם חשוב להבין שגם בתוך העולם של מצלמות הביוב ישנם הבדלים מהותיים בין דגם לדגם. ישנן מצלמות עם אופציות מתקדמות כגון אפשרויות לזום אין, היפוך כיוון תנועה, גלאי מיקום מדויק, מדידת מרחקים ושיפועים ועוד. לעיתים נדרש לפעולה מורכבת המצריכה מצלמה מורכבת יותר, אך לא תמיד.

מהי מצלמת ביוב?

 

איך משתמשים במצלמת ביוב?

על פי האמור, נשמע ששימוש במצלמת ביוב אינה עניין כה מסובך, מכיוון שהכלי המתוחכם עושה את כל העבודה כמעט לבד. אך למעשה, ישנה חשיבות אדירה לבעל המקצוע שמגיע יחד עם המצלמה, החל בתפעול מדויק שלה, המאפשר לאתר את הנזילה בזמן הקצר ביותר, וכלה בפענוח השדרים שלה.

שימוש נבון במצלמת ביוב מתחשב בסקירה מוקדמת של מערכת הביוב, במטרה לשלוח את המצלמה למסלול מוגדר מראש ולא ל"טיול חקירות" בתוך המערכת כולה. לאחר שנעשה עיבוד מלא של נתוני השטח שהפיקה המצלמה ניתן לפנות לטיפול המשך רלוונטי, למשל החלפת חלק הצינור התקול או החלפה כוללת של הצנרת כולה.

איך משתמשים במצלמת ביוב?

 

יתרונותיה של מצלמת הביוב

למצלמת ביוב יש כמה יתרונות מובחנים שהופכים את השימוש בה לכלי חשוב במלחמה בנזילות בבית. ראשית מדובר בכלי לא פולשני כלל, זאת בניגוד לפרקטיקות נפוצות שהיו מקובלות בעבר וכללו שבירת אריחים וקירות במטרה להגיע למוקד הנזילה.

בנוסף למצלמת הביוב יש יתרון משמעותי מאוד המתגלם בממד הזמן, היות והיא מאפשרת לאתר נזילות באופן מדויק ובמהירות רבה יחסית. כפי שהזכרנו בתחילת המאמר, בכל הקשור לנזילה בבית, הזמן הוא שחקן משמעותי מאוד, ולכן איתור מהיר הוא דבר שאין לזלזל בו.

חשוב להדגיש שהמהירות אינה באה על חשבון האיכות. רתימת הטכנולוגיה לטובת האינסטלציה מגיע לשיא במקרה של מצלמת ביוב. החדרת הסיב האופטי והרזולוציה החדה של המצלמה מאפשרות לאתר מיקומים רגישים במערת ולפעול בהתאם.

יתרונותיה של מצלמת הביוב

 

כמה עולה גילוי נזילות באמצעות מצלמת ביוב?

גילוי נזילות באמצעות מצלמת ביוב הוא שירות איכותי ביותר ולכן טווח המחירים שלו אינו זול, ואף מעט יקר יותר בהשוואה לשימוש בכלים אחרים כגון מד לחות מתקדם או בלון לחץ. גילוי נזילות עם מצלמת ביוב צפוי לעלות בין 800 ל-2500 שקלים, כתלות במורכבות מערכת הביוב, גודלה, מספר הנזילות, עלות נסיעה לבית הלקוח וגורמים נוספים המשפיעים על המחיר.

כמו שירותים נוספים הקשורים באינסטלציה בפרט, ובאנשי מקצוע בכלל גם בהקשר של מצלמת ביוב חשוב לא להתפשר ולבחור בשירות איכותי שאכן מבטיח תוצאה מעולה לטווח ארוך. מומלץ לא להתפתות למחיר הזול ביותר האפשרי ולבחור באיש מקצוע אמין ובדוק שאכן יבצע גילוי מדויק שיחזיק לטווח ארוך וימנע מנזילות נוספות להגיע כעבור זמן.

כמה עולה גילוי נזילות באמצעות מצלמת ביוב?

 

הולכים על איש המקצוע המתאים

איך בוחרים איש מקצוע מתאים עבור גילוי נזילות באמצעות מצלמת ביוב? כיום האינטרנט מספק לכך את התשובה הטובה ביותר. חיפוש פשוט בגוגל או במנועי חיפוש אחרים מניב שלל תוצאות של אתרי דירוג ואינדקסים רלוונטיים דרכם אפשר לשלוף אינסטלטורים עם מספר רב של ביקורות גבוהות.

שאלות ותשובות

מצלמת ביוב היא כלי מתקדם מאפשר לגלות נזילות במהירות מקסימלית, תוך החדרה של סיב אופטי למערכת הביוב, ושידור מיקום הנזילה למסך גדול אונליין.
ניתן לגלות נזילות דרך שימוש במספר כלים ושיטות, כגון בדיקת לחץ מים, מד לחות מתקדם, מכשיר אקוסטי ועוד. עם זאת אין ספק שמצלמת ביוב נחשבת לאחת האופציות היעילות ביותר למטרה זאת.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא