שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

גילוי נזילות באמצעות בלון לחץ

מחפשים מגלה נזילות באמצעות בלון לחץ? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

נדמה שאין אחד שלא יחווה נזילות בבית לפחות פעם אחת בחייו. מדובר במצב לא נעים, שאכן יכול להידרדר לכדי בעיה אסתטית ובריאותית, אך גילוי מוקדם של הבעיה יכול להביא בהתאם לפתרון מהיר ויעיל שלה. במאמר הבא נציג את אחת מטכניקות העבודה האלגנטיות ביותר כנגד רטיבות: גילוי נזילות באמצעות בלון לחץ.

גילוי נזילות באמצעות בלון לחץ

 

איך נגרמת נזילות בבית?

מהי נזילות? מדובר בכל מצב בו המים בבית שלכם לא יוצאים (רק) מאיפה שהם אמורים לצאת. זה יכול לקרות בגלל בעיית צנרת כלשהי – פיצוץ צינור, התרופפות גומייה, או בעיה בכל מחלק אחר במערכת – או בשל בעיית איטום אשר מביאה לחדירה של מי מהסביבה החיצונית אל תוך הבית.

נזילות יכולות לקרות משלל מצבים ולכן מדובר בתופעה נפוצה שכמעט כל אחד נתקל בה מתישהו. סיבה אפשרית אחת היא עייפות החומר – שחיקה טבעית של הצנרת למשל או של שכבת האיטום לבית. בנוסף גם שימוש או התקנה לקויה של הצנרת יכולה להביא לתוצאה זאת.

איך נגרמת נזילות בבית?

 

איך מזהים נזילות בבית?

הצעד הראשון בדרך לטיפול בנזילות הוא כמובן זיהוי של הבעיה. בעוד שאיתור מדויק של מקור הנזילות דורש ידע וכלים מקצועיים יותר בעבור הזיהוי הראשוני לא נדרשת הבנה גדולה בסודות האינסטלציה.

ישנם מספר אינדיקטורים אשר עלולים להעיד על נזילות אפשרית: הצטברות של נקודות עובש על קירות הבית, טפטוף מים לא סדיר, הצפה של נוזלים והתקלפות או התנפחות של הטייח על הקירות. כל אחד מהסימנים הללו לבד, או שילוב של כמה מהם יכולים לאשש כי קיימת בעיית נזילות.

 

טיפול נכון בנזילות מתחיל בזיהוי מקצועי

לאחר הזיהוי הראשוני הצעד המתבקש הבא הוא קריאה לאיש מקצוע על מנת שיזהה את מקור הבעיה ויטפל בה התאם. בעוד שהזיהוי הראשוני ניתן להבחנה גם בעין אל מקצועית או מצוידת בכלים עבור איתור מדויק נדרשת הבנה מעמיקה יותר. זאת מכיוון שמקור הרטיבות עצמו עשוי להיות סמוי מין העין ואף מרוחק מהמקום בו הנזילות עצמה משפיעה.

כיצד מזהים אם כך את מקור הרטיבות? בעבר זיהוי מדויק הצריך שבירת קירות במטרה לחצוב אל הנקודה הנכספת, מה שהפך את אירוע הנזילות לעניין יקר ומתיש הרבה יותר. היום הקדמה הטכנולוגית מאפשרת לזהות את מוקד הרטיבות באופן אלגנטי עם כלים מתוחכמים, כגון מצלמת ביוב טרמית עם סיב אופטי או חיישן גז.

אמצעי נוסף ויעיל לזיהוי הנזילות הוא שימוש בבלון לחץ מדובר בכלי פשוט יחסית מבחינה טכנולוגית, אך בעל מידה רבה של אפקטיביות עבור זיהוי מדויק, וכן גם עבור טיפול המשך. אינסטלטורים רבים משתמשים בבלון לחץ ככלי בסיסי בארגז הכלים שלהם בבואם לאתר נזילות.

טיפול נכון בנזילות מתחיל בזיהוי מקצועי

 

איך מתבצע גילוי נזילות באמצעות בלון לחץ?

כיצד מתבצע גילוי נזילות באמצעות בלון לחץ? באמצעות מתודה פשוטה יחסית, למען האמת. בדיקת הנזילות מתבצעת על ידי החדרה של בלון לחץ (הידוע גם בשם "פקק ביוב") אל הצינור הרלוונטי. לאחר מכן הבלון מנופח, כך שהוא חוסם באופן הרמטי יציאת מים מהצינור.

בשלב זה מציפים את הצינור ובודקים מה קורה. במידה והמים לא זורמים מהצינור החוצה, המצב תקין ואפשר להמשיך הלאה. במידה ומים כן מציפים את הצנרת או את המרזב ניתן לקבוע כי קיימת בעיית נזילות הנובעת מסדקים בצינור, מחיבורים רופפים בו או מכל סיבה אחרת.

איך מתבצע גילוי נזילות באמצעות בלון לחץ?

 

לא רק גילוי – טיפול בנזילות עם בלון לחץ

בלון לחוץ הוא כלי יעיל לא רק עבור גילוי מדויק אם כי גם עבור טיפול בבעיה עצמה. כאמור, ניפוח הבלון בתוך הצינור גורם לחסימה זמנית של יציאת המים מהפתח שלו. על כן הוא יכול לסייע בתיקון הצנרת באמצעות הדבקת טלאי (פאטצ') ייעודי על המקום הנול.

בלון הלחץ לתיקון, אשר מכונה בעגה המקצועית פאקר, מסייע לקבע את הטלאי הייעודי על הדופן הרלוונטית של הצינור, במקום בו יש נזילות. מדובר בתיקון איכותי ואלגנטי שמאפשר טיפול יעיל בבעיה ללא החלפת צנרת, או שבירה של החלקים הקיימים בה.

לא רק גילוי – טיפול בנזילות עם בלון לחץ

 

כמה עולה טיפול עם בלון לחץ?

טיפול עם בלון לחץ נחשב לטיפול נפוץ יחסית ועל כן ניתן לקבל אותו במחיר משתלם למדי. טווח המחירים של טיפול בנזילות בבית עם בלון לחץ עומד על בין 350 שקלים עד 700 שקלים, בלי לכלול עלויות נוספות.מחיר הטיפול כמובן לא נקבע רק על ידי השאלה האם נעשה שימוש בבלון לחץ או לא אלא גם כתלות במורכבות הבעיה הספציפית, עלות הנסיעה לבית הלקוח, המוניטין שיש לאינסטלטור וכיוצא בזה.

כמה עולה טיפול עם בלון לחץ?

 

לא בוחרים בכל אינסטלטור

אינסטלטור הוא אחד המקצועות הנפוצים מבין אנשי המקצוע שזמינים בישראל. בהתאם לכך, יש לפחות מאות שרברבים שמציעים טיפול וגילוי נזילות באמצעות בלון לחץ. לכן חשוב שהלקוח יהיה עירני ויבחר אינסטלטור איכותי שיעשה עבודה שתישאר גם לטווח הארוך. חשוב להבהיר כי אינסטלטור גרוע יכול לבצע עבודה רשלנית שתסתכם ביותר נזק מתועלת.

לכן מומלץ לבחור באינסטלטור שמסביר לכם במדויק צעד אחד צעד את מהות הבעיה, מבלי להיכנס לטרמינולוגיה גבוהים ולמושגים שאתם לא מכירים. בנוסף, מומלץ לבחור באיש מקצוע על פי המלצות מבוססות שקיבלתם עליו, בין אם בקבוצות ברשתות חברתיות, אתרי דירוג של אנשי מקצוע או המלצות מפה לאוזן מקרובים, שכנים ומכרים.

כדאי לזכור שהמחיר של עבודה זולה, עלול לעיתים לעלות ביוקר בטווח הארוך. עניין זה נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על גילוי נזילות, כשבמצב זה מניעה מוקדמת ככל האפשר תביא לתוצאה הטובה ביותר. לכן, מומלץ לא לשקלל את פקטור המחיר בעת בחירת אינסטלטור אלא גם לוודא שהוא אכן עושה עבודה מקצועית שתותיר אתכם מרוצים.

לא בוחרים בכל אינסטלטור

שאלות ותשובות

בלון לחץ הוא כלי פשוט אך יעיל לגילוי מדויק של מוקדי הנזילות. מחירים של טיפול עם בלון נחשבים למשתלמים יחסית ועומדים על כמה מאות שקלים. בנוסף אפשר לנצל את הבלון גם להמשך הטיפול בבעיה, אחרי שלב הגילוי.
באמצעות החדרה של הבלון לצינור מוצף במים, נוצרת חסימה זמנית של פתח הצינור המאפשרת להבין מאיפה הנזילות מגיעות.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא