שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

גילוי נזילות באמצעות מד לחות מתקדם

מחפשים מגלה נזילות באמצעות מד לחות מתקדם? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

גילוי נזילות מדויק ככל הניתן הוא הצעד הראשון בדרך לטיפול מקיף ואיכותי בכל בעיית נזילות שהיא. ההתקדמות הטכנולוגית בתחום האינסטלציה מאפשרת זיהוי מדויק ויעיל של מקור הנזילה באמצעות מכשור מתקדם. בכתבה הבאה נסקור את אחד הכלים החשובים בתחום, ונסביר איך מתבצע גילוי נזילות באמצעות מד לחות מתקדם.

גילוי נזילות באמצעות מד לחות מתקדם

 

גילוי נזילות מוקדם – מקדימים תרופה למכה

על אף שנזילות בבית היא עניין נפוץ, ונדמה כאילו אין נכס שלא התמודד או יתמודד עם הצרה הזאת יום אחד, אין ספק שמדובר בתופעה מבאסת שעלולות להיות לה השלכות משמעותיות על איכות החיים בבית. החל ממפגע אסתטי, ממשיך לירידה ממשית בערך הנכס ועד לבעיה בריאותית בדמות נשימה של חלקיקי עובש מסוכנים.

רטיבות נוטה להתפשט, ולכן יש משקל אדיר לגילוי נזילות מוקדם ככל האפשר. גילוי מוקדם מאפשר טיפול פשוט ויעיל יותר בשביל למגר את כל הרטיבות בבית. לכן מרגע שעולה חשד לנזילה בבית חשוב לקרוא לאינסטלטור מקצועי על מנת שימשיך באיתור מדויק של הנקודה וטיפול מונע מתאים לכך.

מה מעורר חדש לנזילה? בראש ובראשונה שלוליות מיום שמצטברות על הרצפה. בנוסף אליהן חשוב להיות ערים גם להתקלפות של טייח במקומות מסוימים, הצטברות כתמי עובש, והולכה לא רציפה של מים. כל אלו משמשים אינדיקטורים חשובים לגילוי נזילות.

גילוי נזילות מוקדם – מקדימים תרופה למכה

 

עבודת הבלשות של גילוי הנזילות

גילוי נזילות נשמע על פניו כמו משימה די פשוטה: רואים איפה רטוב ובהתאם קובעים את מיקום הנקודה הבעייתית. אך למעשה, במקרים רבים זיהוי מדויק של מוקד הרטיבות הוא עניין מורכב הכרוך בעבודת בלשות של ממש.

יש שתי סיבות עיקריות לכך. ראשית, מרבית הצנרת בבתים עוברת באופן חבוי בתוך הקירות ומתחת לאריחים, ולכן מלאכת האיתור הופכת לסבוכה יותר. שנית, ישנם מצבים בהם נקודת הרטיבות לא חופפת באופן זהה לנזילה עצמה ועל כן נדרשת עבודת קישור בין המקום הרטוב לנזילה שגרמה לו.

בכדי למצוא באופן מדויק את הנזילה שהביאה לרטיבות משתמשים אינסטלטורים בארגז כלים מתוחכם ומתקדם, אשר כולל מצד אחד גישה אנליטית וסט של בדיקות מקיפות לגילוי (כגון בדיקת לחץ מים ובדיקות חיצוניות נוספות), ומצד שני שימוש במכשור מתקדם במיוחד המביא לשיא את היכולת לגלות נזילות בעייתיות.

עבודת הבלשות של גילוי הנזילות

 

טכנולוגיה בשירות האינסטלציה

באיזה מכשור מתקדם משתמשים בשביל לאתר נזילות? התשובות לכך מגוונות וכוללות בין היתר מצלמת ביוב טרמית, חיישן גז, סיב אופטי, בלון לחץ ומכשיר האזנה המזהה פריצות של מים מהצנרת. כל מכשיר פועל על בסיס שיטה אחרת, ולכן הם עשויים להידרש בסיטואציות שונות.

נוסף על כל אותם כלים שצוינו ניתן לגלות נזילות בבית גם באמצעות שימוש במד לחות מתקדם, אשר מאותת לאינסטלטור המפעיל אותו על קיומם של אזורים חמים או קרים בקיר, ובכך מסייע לו לקבוע היכן ממוקמת הנזילה.

טכנולוגיה בשירות האינסטלציה

 

כיצד מד לחות מתקדם עובד?

מד לחות לגילוי נזילות פועל בשתי טכנולוגיות נפוצות: התבססות על תדר אלקטרומגנטי או התבססות על מדידת התנגדויות חשמליות. לכל טכנולוגיה כמובן יש את היתרונות והחסרונות הייחודיים לה.

מד לחות אלקטרומגנטי מצויד בחיישן אשר קולט ומשדר אות אלקטרומגנטי מהמכשיר. כאשר מצמידים את החיישן למשטח אותו מעוניינים לבדוק, מתקבל אות אלקטרומגנטי אשר מאפשר לבצע הערכת אומדן של שיעור הלחות בתוך החומר ממנו עשוי המשטח.

חשוב לדעת כי מדובר במכשיר מתוחכם אשר עובד על עקרונות מדעיים מורכבים, ולכן פענוח הפלט שלו דורש מקצועיות והבנה מעמיקה, שלא לכל איש מקצוע יש בהכרח. בנוסף מד לחות אלקטרומגנטי רגיש מאוד לכל סימן של לחות, ועל כן קל לקבל בו חיווי מוטעה עם הערכת יתר ללחות.

מד לחות מתקדם מבוסס התנגדות חשמלית מצויד בשני פינים אשר מוחדרים אל המשטח טעון הבדיקה. המכשיר מעביר זרם חשמלי בין שני הפינים ובכך מודד את מידת ההתנגדות החשמלית שהם מקבלים. ככל שהחומר יותר רטוב, כך ההתנגדות שתתקבל תהיה יותר נמוכה.

מדובר במכשיר אידיאלי עבור חומרים רכים כגון גבס ועץ. המספר המתקבל במד לחות זה מציג שיעור של אחוזי הלחות ולא ערך מספרי. בנוסף חשוב לדעת כי החדרת הפינים מותירה סימני חירור במשטח, ועל כן בדיקות מרובות (אשר נדרשות עבור זיהוי נזילה מדויק) מהוות במידה מסוימת אקט פולשני אשר פוגע במשטח ומחורר אותו מספר פעמים.

כיצד מד לחות מתקדם עובד?

 

כמה עולה גילוי נזילות באמצעות מד לחות מתקדם?

ככל שירות אחר גם לגילוי נזילות אין מחיר קבוע אלא טווח מחירים שתלוי בלא מעט פרמטרים, כגון עלות הנסיעה לבית הלקוח, מורכבות הבעיה העומדת לפתחו של האינסטלטור, שמו הטוב של בעל המקצוע וכן גורמים נוספים.

גילוי נזילות עם מד לחות מתקדם נחשב לשירות זול יחסית אשר עולה כמה מאות שקלים. מדובר אכן במחיר זול בהשוואה לשימוש במכשירים אחרים, כגון חיישן גז, מצלמת ביוב או מכשיר אקוסטי אשר עלות הפעלתם מגיעה לטווח של אלפי שקלים.

כמה עולה גילוי נזילות באמצעות מד לחות מתקדם?

 

לא נותנים לנזילה להמשיך

חשוב להדגיש שנית שבין אם בחרתם בטיפול עם מד לחות ובין אם בעזרים אחרים עבור איתור הנזילה, חשוב לבצע את הגילוי עצמו ללא כל דיחוי. זאת מכיוון שרטיבות נוטה להתפשט ולהחמיר עם הזמן.

בהתאם לכך, מומלץ מאוד לקרוא לאיש מקצוע מנוסה ולטפל בבעיה מבעוד מועד. כיצד מאתרים איש מקצוע אמין ואיכותי? ישנן מספר דרכים אפשריות. שימוש באינטרנט, ובאופן ספציפי באתרי דירוג מקצועיים ובקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות, יכול להוביל להמלצות רלוונטיות באזור הגיאוגרפי שלכם.

בנוסף, שיטה אחרת היא הגישה הקלאסית של פרסום "מפה לאוזן", קרי קבלת המלצות על אינסטלטורים ממכרים, שכנים וקרובים אחרים שנתקלו בבעיית נזילות דומה ופתרו אותו עם מומחה אינסטלציה מקומי.

לא נותנים לנזילה להמשיך

שאלות ותשובות

הצעד הראשון בטיפול בנזילה הוא גילוי מדויק ככל הניתן שלה. גילוי זה מתבצע באמצעות בדיקות חיצוניות למערכות וכן שימוש באמצעים מתקדמים כמו חיישן גז, סיב אופטי, מצלמת ביוב ומד לחות מתקדם.
גילוי נזילות עם מד לחות יעלה בטווח מחירים שנע בין 400 שקלים ל-800 שקלים. מחיר זול בהשוואה לגילוי נזילות עם מכשירים אחרים.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא