שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

תיקון צנרת ברזל

מחפשים תיקון צנרת ברזל? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות רבה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כשיש לנו תקלה בצנרת, המשמעות של המצב הזה יכולה להיות הרת אסון עבור הבית שלנו כולו. הנזק שתקלה כזאת יכולה לגרום הוא נזק לא רק לרכוש ולבית שלנו, אלא לשגרת החיים שלנו כולה. עם זאת, תקלות בצנרת ברזל הן אירוע לא מאוד נדיר, וכשהן קורות אנחנו צריכים לדעת לזהות את התקלה, ולהתמודד איתה בצורה הנכונה ביותר. בכדי שתוכלו לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, ריכזנו את מה שחשוב שתדעו על תיקון צנרת ברזל.

תיקון צנרת ברזל

 

קצת על צנרת ברזל באופן כללי

צנרת הבית שלנו היא מרכיב משמעותי ביותר בשגרת החיים התקינה שלנו, ובשביל שנוכל להבין כיצד לתקן צנרת ברזל בצורה נכונה, צריך להבין באופן כללי מה היא בדיוק צנרת ברזל. במרבית הבתים במדינת ישראל, ובמיוחד בבתים הישנים יותר בהם הצנרת היא ישנה יותר בהתאם, צנרת הבית היא צנרת שהמרכיב העיקרי בה הוא ברזל.

הברזל הוא חומר עם יתרונות רבים בהקשר של מערכות צנרת – הוא עמיד מאוד, ניתן לעבד אותו ולהתאים אותו למטרות שונות, והוא גם זול יחסית. עם זאת, ככל שהצנרת בבית תהיה ישנה יותר וחשופה יותר לנזקי נזק האוויר, מזיקים, שורשים ומטרדים נוספים – כך גדל הסיכוי שיתפתחו בה תקלות שונות. לפני שנבין איך אפשר לתקן את התקלות האלה, צריך להבין מה הן יכולות להיות ומה גורם להן.

קצת על צנרת ברזל באופן כללי

 

סתימות הן התקלות השכיחות ביותר בצנרת ברזל

התקלה השכיחה ביותר בכל סוג של צנרת ולמעשה בכל סוג של מערכת ניקוז היא סתימה. הסתימה נגרמת כאשר חומרים מוצקים מצטברים, לרוב באופן מתמשך ולאורך זמן, בתוך הצנרת שלנו עד שהיא נסתמת באופן חלקי או מוחלט. מבחינת השימוש בצנרת, לרוב נרגיש שניקוז המים בבית שלנו הופך איטי ומסורבל יותר ויותר לאורך זמן, עד שנבין שהמים כמעט ולא מתנקזים מפתחי הניקוז כלל.

סתימה כזאת תתפתח בדרך כלל לאור ניקוז מתמשך של חומרים שומניים, אבק או לכלוך מיניאטורי שמתמצק בדפנות הצינור בתהליך ארוך, עד שהוא תופס את רוב שטח הצינור באזור מסוים ולא מאפשר למים לעבור. במקרים אחרים, יתכן שתתפתח סתימה פתאומית בעקבות ניסיון ניקוז של חומר שלא אמור להיות מנוקז דרך הצנרת – קרטונים ומגבונים באסלה הם דוגמה בולטת לכך.

הסתימה המורכבת ביותר בצנרת ברזל היא סתימה בקווי הצנרת של הבניין כולו. מצבים אלה יכולים גם הם להתרחש בעקבות הצטברות של חומרים כאלה ואחרים, או בשל צמיחה של שורשים לתוך קווי הצנרת. סתימה כזאת לא רק תציף קו צנרת ספציפי דרך פתח אחד – במרבית המקרים היא תוביל להצפה משמעותית מכל פתחי הניקוז בבניין, בדגש על המפלסים התחתונים יותר.

סתימות הן התקלות השכיחות ביותר בצנרת ברזל

 

תקלות נוספות – צנרת דולפת ופיצוץ בצינור

ישנן כמה וכמה תקלות שכיחות נוספות בצנרת ברזל, בהן מה שנראה יהיה בעיקר רטיבות משמעותית בתקרה, בקירות או ברצפה. מצבים אלה, בהם הצנרת מוציאה מים בחלק מרכזי בה, יכולים להוביל לנזק תשתיתי ואסתטי משמעותי ביותר. המצבים האלה, ככלל, מתחלקים לשניים – דליפה נקודתית באזור כלשהו בצנרת, או פיצוץ של צינור.

דליפה נקודתית תהיה בדרך כלל תוצאה של תקלה מקומית בחלק מסוים של הצינור, בשל נזקים ממכרסמים, מחלודה או התרופפות של חיבור מסוים. פיצוץ בצינור, לעומת זאת, יהיה בדרך כלל תוצאה של שינויי לחץ משמעותיים בתוך הצינור, כתוצאה ממזג אוויר קר או מחוסר שימוש ממושך.

לעתים, את המים שדולפים מהצנרת ירגישו לאו דווקא בדירה שבה יש את התקלה, אלא במפלס אחד מטה – משום שהמים מקווי הצנרת (שנמצאים לרוב תחת הרצפה) יורדים מטה לתקרה של הקומה שמתחת לצנרת.

תקלות נוספות – צנרת דולפת ופיצוץ בצינור

 

כיצד מתקנים בצורה נכונה צנרת ברזל?

אין סוג נכון אחד של תיקון צנרת, ובכל תקלה צריך קודם כל להבין מה המקור והגורם של התקלה, ולאחר מכן לבחור את הפתרון הנכון ביותר. ישנם מצבים בהם תקלה נקודתית כמו סתימה או דליפה יכולה להיפתר בפתרון נקודתי – תיקון או החלפה של הצינור, או פתיחת הסתימה עם חומר מיוחד או מכשור ספציפי.

במצבים אחרים, יכול להיות צורך ברכב ביובית בשביל לפתוח את הסתימה בקווי הביוב, או שיש צורך בהחלפה משמעותית של כל צנרת הברזל בדירה או במבנה. הדבר החשוב ביותר, אם כן, הוא להבין בדיוק מה סדר הגודל של התיקון הנחוץ ולהתאים את הפתרון באופן מדויק לתקלה. את זה אפשר לעשות רק דרך שירות מקצועי של חברת אינסטלציה.

כיצד מתקנים בצורה נכונה צנרת ברזל

 

בכדי לתקן בצורה נכונה צנרת ברזל, יש צורך באיש מקצוע וציוד מתקדם

שני המפתחות בתהליך תיקון הצנרת הברזל הם המכשור הנכון ואיש המקצוע המיומן. מכשור מתאים לתיקון הוא לא רק החלפים הרלוונטיים וציוד התיקון עצמו, אלא גם ציוד כמו מצלמות רובוטיות ולעתים אפילו משקפת חום – שיכולים לאתר באופן מדויק את מיקום הסתימה או הדליפה והגורמים להן. לאחר שמאתרים ומאבחנים בצורה מדויקת את הבעיה, צריך לגשת לפתרון שלה בידיים המיומנות ביותר שניתן למצוא.

תיקון חובבני של צנרת יכול להיות הרה אסון ממש, ולהוביל לנזקים משמעותיים ביותר במבנה כולו. אסור לאפשר לסיכוי כזה להתרחש, וצריך לוודא שהתיקון מתבצע בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, עם החלפים הרלוונטיים ביותר והעמידים ביותר ועם הציוד המקצועי הרלוונטי.

בכדי לתקן בצורה נכונה צנרת ברזל, יש צורך באיש מקצוע וציוד מתקדם

 

אל תשאירו מקום לתקלות – הזמינו תיקון מקצועי

אם נקלעתם לתקלה בצנרת ברזל, בבית שלכם או בכל מרחב יום יומי אחר, אתם צריכים לוודא שאתם מזמינים תיקון מקצועי של אינסטלטור ברמה הגבוהה ביותר. רק כך תוכלו להבטיח לא רק את תיקון התקלה הספציפית, אלא שבעיקר תוכלו להבטיח את עמידות מערכת הצנרת בבית שלכם לאורך זמן רב ככל הניתן.

אל תשאירו מקום לתקלות – הזמינו תיקון מקצועי

שאלות ותשובות

אם יש טפטוף של מים מהתקרה שלכם, כדאי לפנות לחברת אינסטלציה שתזהה את מקור הבעיה ותדע לטפל בה – במקרים מסוימים התקלה לא תהיה בדירה שלכם.
באמצעות ציוד מתקדם שיכול לזהות היכן בדיוק נמצאת הדליפה או הסתימה ללא פירוק של תשתיות – משקפות חום או מצלמות רובוטיות, למשל.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא