שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

תיקון צנרת ביוב

מחפשים תיקון צנרת ביוב? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות רבה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מגוון השימושים הביתיים שכולנו עושים עם המים בשגרה היום – יומית שלנו, הופכים את מערכת צנרת הביוב לאחת המערכות המשמעותיות ביותר הקיימות לנו בבית וכאשר מתרחשת בה תקלה, עלינו להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי לתיקון מהיר ויעיל ובהקדם האפשרי

תיקון צנרת ביוב

 

צנרת הביוב הביתית

מלבד קירות ודלתות, הבית שלנו מורכב ממספר מערכות ותשתיות, המאפשרות לנו לקיים ולשמור על איכות ושגרת חיים, כאשר מערכת צנרת הביוב היא ללא ספק אחת המערכות הבולטות מביניהם.

צנרת הביוב הביתית מורכבת ממספר רב של צינורות, המחוברים יחדיו בזוויות ושיפועים מדויקים, באופן המאפשר את זרימת עודפי המים הרחק מהבית שלנו – אל מערכת הביוב העירונית. כך, כאשר מתרחשת תקלה במערכת צנרת הביוב, באופן הגורם להצפה ולריחות בלתי נעימים, אין ספק כי עלינו לטפל בה בהקדם האפשרי.

צנרת הביוב הביתית

 

4 תקלות הביוב הנפוצות ביותר

המורכבות של מערכת צנרת הביוב וכן ההסתעפויות הרבות של הצינורות הרבים, מהווים כר פורה להיווצרותן של בעיות שונות ומגוונות במערכת צנרת הביוב, אך אם ננסה לעמוד על תקלות הביוב הנפוצות ביותר, נוכל למנות את התקלות הבאות:

סתימות

כמעט בכל בית בישראל מתרחשת סתימה בתדירות כזאת או אחרת, כאשר הגורמים להיווצרותה יכולים להיות שימוש לא תקין של בני הבית במערכת הביוב (בעיקר השלכת שאריות אוכל, פסולת ולכלוכים אל פתחי הניקוז) וכן הצטברות של חומרים שונים, דוגמת בטון, אבנית ועוד.

 

בלאי טבעי

כאמור, צנרת הביוב הביתית מורכבת ממספר רב של צינורות, העשויים מחומרים שונים, חלקם איכותיים ועמידים יותר וחלקם פחות. במקרה של צינורות העשויים מחומרים שאינם עמידים, הנפוצים בעיקר בבתים ישנים, הרי שצינורות אלו צוברים בלאי טבעי, הגורם לנזקים שונים דוגמת סתימות, נזילות ופיצוצים בצנרת.

 

חדירת שורשים

המזון האורגני והנוזלים העוברים במערכת צנרת הביוב שלנו, מהווים קרקע נוחה להתפשטותם של שורשי עצים וצמחים שונים, הפועלים לאיתור סדקים וחורים קטנים במערכת הצנרת, עד למצב בו הם מצליחים לחדור אליה ולהתנחל בה, באופן הגורם פיצוצים בצנרת וסתימות קשות במיוחד.

 

תקלות במשאבות המים

פעולת הניקוז של מערכת הביוב מתבצעת בעיקר באמצעות כח המשיכה וכאשר מערכת צנרת הביוב נמצאת במקומות נמוכים במיוחד, כמו חניונים ומרתפים, יהיה עלינו להיעזר בפעולת שאיבה מלאכותית שתעזור בניקוז. כאשר משאבה זו מתקלקלת, ייתכנו מצבים של הצפה וריחות בלתי נעימים בהחלט.

4 תקלות הביוב הנפוצות ביותר

 

חשיבות תיקון צנרת הביוב בהקדם

מלבד הריחות הבלתי נעימים, הנלווים למרבית התקלות במערכת צנרת הביוב, הרי שכמעט כל תקלה במערכת צנרת הביוב עלולה לפגוע באיכות ובשגרת החיים שלנו ולמנוע מאיתנו לבצע פעולות שגרתיות כמו שטיפת כלים, שימוש בשירותים, מקלחות ועוד.

גם אם נראה כי אנחנו יכולים לחיות בשלום עם סתימה קלה או ברז דולף בכיור, חשוב לקחת בחשבון כי כל בעיה קטנה כזאת במערכת צנרת הביוב שאינה מטופלת כראוי ובהקדם האפשרי, עלולה להתפתח בקלות לבעיה רצינית במיוחד, שעלויות התיקון שלה יהיו גבוהות בהתאם, בטח אם משווים לעלויות התיקון בשלבי הגילוי הראשוניים.

חשיבות תיקון צנרת הביוב בהקדם

 

האתגר – גילוי מקום התקלה

את התקלה במערכת צנרת הביוב ניתן לזהות באמצעות סימנים שונים, כמו סימני רטיבות ועובש בקירות, חשבון מים מנופח, ריחות בלתי נעימים, פעולת ניקוז איטית ועוד. אך בלא מעט מקרים, אין די בסימנים חיצוניים אלו כדי לאתר את מיקומה המדויק של הבעיה במערכת הצנרת בביוב, שכן מדובר במערכת מסועפת העוברת בעיקר מתחת לרצפות הבית.

בעבר, איתור מיקומה המדויק של התקלה במערכת צנרת הביוב היה כרוך בהרס רב, בעיקר של מרצפות ובשיטת 'ניסוי וטעיה'. כיום, באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים, דוגמת מצלמה תרמית, בלון לחץ, חיישן גז ועוד, ניתן לאתר את מיקומה המדויק של התקלה במהירות וביעילות וכמעט ללא הרס.

האתגר – גילוי מקום התקלה

 

תיקון צנרת הביוב – עשה זאת בעצמך

במקרים של תקלות קלות ונראות לעין, במיוחד במקרים של סתימות, ניתן יהיה להתמודד איתן בשיטת 'עשה זאת בעצמך' ובאמצעות כלים הנמצאים כמעט בכל בית בישראל, כמו:

פומפה

אחת הפעולות הראשוניות שכדאי לבצע במקרה של סתימה קלה, היא השימוש בפומפה. כך, פעולת הפמפום החוזרת יוצרת וואקום ולחץ רב, המצליח למשוך את הסתימה במעלה הצנרת, עד לפתח הניקוז.

 

קפיץ ייעודי

המבנה הייחודי והגמיש של הקפיץ הייעודי (נקרא גם 'קפיץ אינסטלטורים'), מאפשר את הכנסתו אל מעמקי צנרת הביוב ולדחוף את הסתימה במורד הצנרת, עד לשחרור מלא של הצנרת.

 

חומרים כימיים

במקרים בהם מדובר בהצטברות של גושים עקשניים במיוחד, כמו שערות ושומנים, ניתן יהיה להיעזר בחומרים כימיים מיוחדים ושפיכתם אל פתח הניקוז, בהתאם להוראות היצרן. היות ומדובר בסופו של דבר בחומרים מסוכנים לבריאות, יש להשתמש בפתרון זה בצורה זהירה ואחראית.

תיקון צנרת הביוב – עשה זאת בעצמך2

 

 

תיקון צנרת הביוב עם אינסטלטור מקצועי

הפתרונות הביתיים המתוארים לעיל, יכולים להיות שימושיים בהחלט במקרים של סתימות קלות, אך גם במקרים אלו, במידה ואין לכם מושג כיצד להשתמש בקפיץ או בכל פתרון אחר, עדיף שלא לעשות ניסיונות בלתי מקצועיים ומיותרים, העלולים להשיג את התוצאה ההפוכה ולגרום להחמרת הנזקים בצורה משמעותית.

לפיכך, תיקון צנרת הביוב הצורה המומלצת והמקצועית ביותר, יתבצע עם אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום. מלבד השקט הנפשי שאינסטלטור מקצועי יוכל לתת לכם, הרי שלעיתים מדובר בתקלות ובעיות הנמצאות במעמקי הצנרת, כך ששירותיו של אינסטלטור מקצועי אינם רק מומלצים אלא הופכים כבר להיות הכרחיים.

כך למשל, במקרים בהם לא ברור מיקומה המדויק של התקלה וכן במקרים של חדירת שורשים לביוב ותיקון משאבות מים (נמצאות בעיקר במקומות נמוכים, בהם פעולת הניקוז של מערכת צנרת הביוב אינה יכולה להתבצע באופן טבעי), נצטרך להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, בעל הידע והכלים המתאימים לאיתור וטיפול מיטבי בבעיה.

תיקון צנרת הביוב עם אינסטלטור מקצועי

שאלות ותשובות

במידה ומדובר בתקלה הנמצאת במקום גלוי לעין ובתקלה פשוטה למדי, כמו סתימה קלה, ניתן יהיה לתקן את צנרת הביוב באמצעים ביתיים, כמו פומפה, קפיץ ייעודי וחומרים כימיים המסייעים בהמסת הגוש שהצטבר לכדי סתימה.
למרות שניתן לפתור תקלות פשוטות (באופן יחסי) גם בצורה עצמאית, כדאי לקחת בחשבון כי כל פעולה תיקון לא מיומנת, עלולה להוביל לנזקים משמעותיים ולהחמרת הבעיה, באופן שיגרור עלויות תיקון גבוהות במיוחד. בנוסף, במקרים של תקלות בעיתיות במיוחד, תיקון צנרת הביוב עם אינסטלטור מקצועי תהיה הפתרון המומלץ.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא