שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

החלפת צנרת ביוב

מחפשים החלפת צנרת ביוב? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

צנרת הביוב הביתית שלנו מאפשרת לנו לבצע את כל הפעולות השגרתיות והיום – יומיות שאנחנו מבצעים עם המים וניתן להבין אם כן, שכל תקלה במערכת צנרת הביוב יכולה לשבש לנו לחלוטין את שגרת החיים. במידה ומדובר בתקלות שחוזרות ומופיעות, ייתכן והפתרון היחיד יהיה להחליף את צנרת הביוב

החלפת צנרת ביוב

 

תפקידה של צנרת הביוב

שגרת החיים של כולנו מורכבת משימושים שונים ומגוונים שאנחנו עושים עם המים, כמו שטיפת כלים, שטיפת הרצפה, שימוש בשירותים, מקלחות ועוד. לאחר כל פעולה כזאת, נשארים עודפי מים, אשר חשוב לדאוג לניקוזם באופן מיטבי.

כך, מערכת הביוב הביתית שלנו, המהווה את אחת התשתיות החשובות והמשמעותיות ביותר בכל מבנה מגורים, מאפשרת את פעולת הניקוז ההכרחית של עודפי המים, באמצעות מספר רב של צינורות העשויים מחומרים שונים, והזרמתם של עודפי המים הללו אל מערכת הביוב העירונית.

החלפת צנרת ביוב

 

תקלות ובעיות בצנרת הביוב

הסיבות העיקריות להופעתן של תקלות ובעיות שונות בצנרת נעוצות הן בצנרת עצמה והן בגורם האנושי. בהתייחס לגורם הראשון, תופעות כמו בלאי מוגבר והצטברות של בלאי, אבנית וקורוזיה מהוות את הסיבות העיקריות הגורמות לתקלות ובעיות שונות בצנרת, סיבות שלא בהכרח תלויות בנו באופן ישיר.

בניגוד לכך, לעיתים התקלות המופיעות בצנרת נגרמות באשמתנו הישירה ובעקבות שימוש לקוי שבני הבית עושים במערכת הצנרת הביתית. כך למשל, השלכת לכלוכים, פסולת (בעיקר מגבונים ואביזרי היגיינה שונים) ושאריות מזון אל פתחי הניקוז, מצטברים בסופו של דבר לכדי סתימות עקשניות במיוחד.

החלפת צנרת ביוב

 

איך מזהים תקלות בצנרת הביוב?

תפקידה החשוב של מערכת צנרת הביוב בשגרת החיים של כולנו, אינה מותירה ספק בקשר להשפעה של תקלות ובעיות שונות המופיעות בצנרת. לצד סימנים בולטים לעין (ולאף), כמו סימני רטיבות, כתמי עובש והצפה של מי שופכין, לעיתים מדובר בתקלות הנמצאות במעמקי הצנרת, כך שקשה מאוד לאתר ולזהות אותן.

במקרים בהם הליקוי נמצא במעמקי הצנרת, ניתן לזהות את קיומו עם סגירת שעון המים ובדיקה האם הוא ממשיך להסתובב לאחר מכן וכן בכל מקרה בו קיבלנו חשבון מים חריג במיוחד. בנוסף, ניתן למצוא כיום מגוון כלים מקצועיים ומתקדמים לאיתור בעיות בצנרת, ביניהם:

מצלמה תרמית

המצלמה התרמית מבוסס על טכנולוגיית אינפרא אדום, המסוגלת לזהות הפרשי טמפרטורות ולהציג אותן על גבי המכשיר. כך, עם הזרמת המים החמים בצנרת, המצלמה התרמית תציג על גבי צג המכשיר את מיקומה המדויק של הנזילה באמצעות סימנים כחולים.

 

צילום קו הביוב

דרך נוספת לצלם את מערכת הביוב המסועפת שלנו, היא באמצעות מצלמה זעירה במיוחד, הנעזרת בסיב אופטי ייחודי, איתו ניתן לראות את מערכת הצנרת בזווית צילום רחבה (360 מעלות) ולמפות בדיוק מרבי היכן נמצאת התקלה.

 

חיישן גז

אחת השיטות המדויקות והיעילות במיוחד לאיתור נזילות בצנרת הביוב היא באמצעות חיישן גז. השימוש בחיישן גז מתאים במיוחד לצנרת ביוב הנמצאת בשטחים חיצוניים, כאשר הזרמת הגז במערכת הצנרת מאפשרת לחיישן לזהות במדויק את מיקום בריחת הגז, המעיד על קיומה של הנזילה.

החלפת צנרת ביוב

 

חשיבות הטיפול המהיר בתקלות המופיעות בצנרת

גם אם הריח אינו בדיוק מפריע לכם ורעש הטיפות הדולפות מהנזילה אינו מטריד את מנוחתכם, חשוב לדעת כי כל תקלה בצנרת עלולה להתפתח במהירות לכדי תקלות משמעותיות במיוחד, שעלויות הטיפול והתיקון שלהן יכולות להגיע לסכומים משמעותיים וגבוהים בהרבה לעומת טיפול מהיר וממוקד עוד בשלבי ההתפתחות הראשוניים.

לכן, כל עוד מדובר בבעיה פשוטה הנמצאת בחלק הגלוי לעין, תוכלו לנסות לפתור את הבעיה בכוחות עצמכם ובאמצעות פתרונות פשוטים הזמינים כמעט בכל בית בישראל – פומפה, חומרים כימיים מיוחדים ועוד. במידה ואין לכם מושג כיצד להשתמש בפתרונות אלו ובמיוחד אם מדובר בבעיה מורכבת, חשוב ומומלץ יהיה לפנות לאינסטלטור מקצועי בהקדם האפשרי.

החלפת צנרת ביוב

 

באילו מקרים נצטרך להחליף את צנרת הביוב?

חשוב להבין כי התקלות והבעיות השונות המופיעות בצנרת, אינן מתרחשות לפתע פתאום, אלא כתוצאה מתהליך מתמשך שלא טופל בזמן ו/או כראוי. מקרים כאלו עלולים להתפתח בקלות לכדי מצב של הרס מוחלט של מקטעים שלימים בצנרת ובאופן המחייב אותנו להזמין אינסטלטור מקצועי שיחליף לנו את צנרת הביוב.

מקרים כמו התיישנות ובלאי מוגבר של מערכת הצנרת וכן חדירה של שורשים לצנרת, הם בין המקרים הנפוצים במיוחד הגורמים להרס מוחלט של מערכת הצנרת, במידה כזאת שלא מותירה לנו ברירה, אלא להחליף את צנרת הביוב. כמו כן, בכל מקרה של ליקויים חוזרים ונשנים, ייתכן ומדובר בסימנים מקדימים המעידים על הצורך בהחלפת הצנרת.

החלפת צנרת ביוב

 

החלפת צנרת הביוב

צנרת הביוב שלנו מורכבת ממספר רב של צינורות, המסתעפים בין קירות הבית ומתחת לרצפות וכאשר אנחנו מעוניינים להחליף את צנרת הבית, הרי שלא בהכרח מדובר בהחלפת כל הצנרת, אלא במקטעים הבעייתיים בלבד – צינור אחד או מספר צינורות, בהתאם לאופי הבעיה הספציפית.

תהליך החלפת הצנרת מתבצע כמובן על ידי אינסטלטור מקצועי ומנוסה ועדיין, כדאי שנכיר במעט כיצד תהליך זה מתבצע בדיוק:

איתור התקלה

כפי שהזכרנו, צנרת הביוב מורכבת ממספר צינורות וכדי לדעת איזה צינור או מקטע נדרש להחליף, עלינו לדעת בדיוק היכן נמצאת התקלה.

 

החלפת מקטע הצנרת

כדי להגיע אל הצינור או המקטע הפגום, האינסטלטור יצטרך לשבור את המרצפות, לנקות את החול ולמקם היטב את הצנרת החדשה. בנקודה זו חשוב לוודא כי הנחת הצנרת מתבצעת בזווית ובשיפועים המתאימים, כך שפעולת הניקוז תתבצע באופן תקין.

 

איטום הצנרת

לאחר הנחת הצנרת החדשה, האינסטלטור יפעל לקיבוע חזק ואיכותי באמצעות יציקת שכבת בטון. בשלב הבא, על האינסטלטור יהיה לבצע איטום מתאים של הצנרת עם החומרים המתאימים ולבצע בדיקה כי הצנרת אכן אטומה כמו שצריך.

החלפת צנרת הביוב

שאלות ותשובות

החלפת צנרת הביוב כרוכה לרוב בהחלפת צינור אחד או מקטע ספציפי של צינורות, כשהיא הכרחית בעיקר במקרים של ליקויים חוזרים ונשנים ובעיות שהתפתחו למימדים רציניים, כמו פיצוצים בצנרת, חדירת שורשים ועוד.
לאחר איתור מקור התקלה, האינסטלטור שהזמנו יצטרך לשבור את המרצפות ולפעול להחלפת הצינור או המקטע התקול, כאשר חשוב יהיה לוודא כי הצנרת החדשה תונח בשיפועים ובזוויות המתאימות וכן שיבוצע איטום איכותי בסיומו של תהליך ההחלפה.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא