שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

החלפת משאבות טבולות

מחפשים שירותי אינסטלציה להחלפת משאבות טבולות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

שגרת החיים של כולנו כוללת שימושים שונים במים, וכדי שנוכל להמשיך ולהשתמש בהם בצורה מיטבית, חשוב לדאוג לפעולת ניקוז תקינה, עליה אחראית מערכת הביוב הביתית. במקרים בהם פעולת הניקוז אינה יכולה להתבצע באופן טבעי, הרי שנשתמש במשאבה טבולה, אותה אנחנו נדרשים להחליף מידי פעם, כפי שנראה במאמר הבא

החלפת משאבות טבולות

 

על ביוב, ניקוז ומשאבות

הבית שלנו נראה כמורכב בעיקר מקירות ודלתות, אך אם נבחן אותו במבט מעמיק יותר, נגלה כי קיימות מספר תשתיות משמעותיות ביותר, המאפשרות לנו לשמור על איכות חיים ולנהל שגרת חיים מיטבית, כמו במקרה של מערכת הביוב, האחראית על ניקוז מיטבי של עודפי המים, באופן המאפשר לנו לבצע פעולות שונות ושגרתיות עם המים – מקלחת, שירותים ועוד.

מערכת הביוב היא מערכת מסועפת, הכוללת צינורות רבים, העוברים בקירות הבית ומתחת לרצפות, כשפעולת הניקוז מתאפשרת בעיקר בשל תכנון נכון של מערכת הביוב ובאמצעות כח המשיכה, הפועל להזרמת עודפי המים אל הביוב. במקרים בהם זרימת עודפי המים אל הביוב אינה מתבצעת באופן טבעי, יהיה עלינו להשתמש בפתרונות מלאכותיים, דוגמת המשאבה.

על ביוב, ניקוז ומשאבות

 

משאבה טבולה לפעולת ניקוז איכותית

לעיתים, פעולת הניקוז של מערכת הביוב אינה מתאפשרת באופן טבעי, כמו במקרים של מקומות נמוכים, דוגמת דירות מרתף וחניונים, הנמצאים מתחת למפלס הביוב, כך שעודפי המים אינם יכולים לזרום אל מערכת הביוב באופן טבעי. כדי לספק פתרון ניקוז יעיל גם למקומות מאתגרים אלו, יהיה עלינו להשתמש במשאבות מיוחדות וביניהן המשאבה הטבולה.

משאבה טבולה היא אחת המשאבות הנפוצות והפופולאריות ביותר לביצוע פעולת ניקוז מלאכותית, כשהיא ממוקמת במעמקי הביוב (ומכאן גם שמה) ונעזרת במנוע החשמלי שלה כדי להזרים את עודפי המים אל צנרת הביוב. בחלק מהמשאבות, ניתן יהיה למצוא גם מסננים שונים, באופן המסייע גם למנוע מצב של הצטברות סתימות.

משאבה טבולה לפעולת ניקוז איכותית

 

כל הסימנים מצביעים – המשאבה התקלקלה

למשאבה הטבולה יש בדרך כלל חיי מדף ארוכים למדי, במיוחד אם רכשנו משאבה טבולה של חברה איכותית ומוכרת וכן קיימת לנו אחריות מקיפה. אך בדומה למכונות ומוצרים אחרים, גם המשאבה והדגם הכי טוב בשוק, עלולים להתקלקל ולהיהרס מסיבות שונות ומגוונות, חלקן כתוצאה מבלאי של המשאבה עצמה וחלקן כתוצאה משימוש לקוי שלנו.

כך, בכל מקרה בו אתם מבחינים בריחות לא נעימים העולים מהביוב ו/או במקרים בהם הביוב מתחיל לעלות על גדותיו וליצור הצפה של מי שופכין, סביר להניח כי המשאבה הטבולה אינה מבצעת את עבודתה כראוי ועלינו להזמין אינסטלטור מקצועי ומיומן שיבחן את הבעיה ויחליט האם מדובר בתקלה אותה ניתן לתקן או בתקלה המחייבת אותנו להחליף את המשאבה.

כל הסימנים מצביעים – המשאבה התקלקלה

 

מתי צריך להחליף את המשאבה?

כאמור, לא כל תקלה בפעולת המשאבה הטבולה מחייבת את החלפתה, כאשר ישנן תקלות מסוימות איתן ניתן להתמודד באמצעות תיקון והחלפת חלקים מסוימים. בין התקלות הנפוצות וברות התיקון, ניתן למנות את הסתימות, המתרחשות בעיקר בשל השלכת פסולת ואביזרי היגיינה שונים וכן תקלות במצוף החיצוני, האחראי על מתן הוראת התחלת העבודה למשאבה.

לצד תקלות 'פשוטות' אלו, ישנן מספר תקלות בעייתיות יותר, המצריכות את החלפת המשאבה התקולה במשאבה חדשה. כך תקלות פנימיות, המתרחשות בעיקר בחלק המנוע של המשאבה ובעיות של משאבה טבולה מקצרת, הן בעיות אשר לרוב מצביעות על כך שהגיע הזמן להתחדש במשאבה טבולה חדשה.

מתי צריך להחליף את המשאבה?

 

כיצד מחליפים את המשאבה הטבולה?

את הסימנים המעידים על תקלה במשאבה הטבולה די קל לזהות, אך סיפור החלפת המשאבה הוא סיפור די מאתגר ולו רק בגלל עצם העובדה שכל המשאבה שקועה במעמקי מי השופכין, כך שמדובר בעבודה בהחלט לא נעימה. לפיכך, כאשר מעוניינים להחליף את המשאבה הטבולה מומלץ לקרוא לאינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום.

ככל והמשאבה נמצאת ממש במעמקי הביוב, הרי שהאינסטלטור יצטרך להשתמש בכלים מיוחדים שיסייעו לו להעלות את המשאבה ולאתר את התקלה. לאחר שהאינסטלטור שהזמנו הצליח להעלות את המשאבה הטבולה, הוא ימליץ לנו על משאבה טבולה חדשה ויתקין אותה היטב במקומה במערכת הביוב.

 

כך תשמרו על המשאבה הטבולה שלכם

תקלות ובעיות שונות במכונות שונות ובמשאבות טבולות בכללן, הן תרחישים כמעט בלתי נמנעים, אך באמצעות מספר פעולות פשוטות למדי, נוכל להפחית בצורה ניכרת את הסיכויים להופעתן של תקלות אלו ולמעשה, להאריך את חיי המדף של המשאבה הטבולה בצורה ניכרת.

שימוש נכון ואחראי במערכת הצנרת, יסייע לנו להפחית בצורה משמעותית את הסיכויים להיווצרותן של סתימות, אחד הגורמים העיקריים לתקלות ובעיות בצנרת. כך, הימנעות מהשלכת פסולת (בעיקר מגבונים ומוצרי היגיינה למיניהם) ושאריות אוכל אל הצנרת, יהיו בהחלט צעד ראשון לשמירה מיטבית על תקינותה של המשאבה שלנו לאורך זמן.

כמו כן, ניתן להשתמש בחיישן מיוחד, אותו יוכל האינסטלטור המקצועי להתקין במשאבה הטבולה, חיישן שתפקידו להתריע בכל מקרה בו מתרחשת תקלה במשאבה. כך, תוכלו לזהות את התקלה בזמן, עוד בשלבי הופעתה הראשוניים ולצמצם את הנזקים המתרחשים עם גילוי התקלה לאחר זמן רב.

כך תשמרו על המשאבה הטבולה שלכם

 

כיצד לבחור משאבה טבולה חדשה?

לאחר שליפת המשאבה ממעמקי הביוב וגילוי התקלה הספציפית הקיימת, אנחנו מגיעים אל השלב הסופי והאחרון בהתמודדות עם התקלה והוא, בחירת המשאבה הטבולה החדשה, שתחליף את המשאבה התקולה. היות וניתן למצוא כיום מגוון סוגים ויצרנים של משאבות טבולות, חשוב שנדע כיצד בדיוק לבחור את המשאבה הטבולה המתאימה ביותר.

כעיקרון, מומלץ יהיה להתייעץ עם אינסטלטור מקצועי ומיומן בתחום, שימליץ לנו על המשאבה הטבולה המתאימה ביותר לשימושים ולמערכת הצנרת שלנו. באופן כללי, ניתן להצביע על מספר פרמטרים עיקריים עליהם יש לתת את הדעת והם – היצרן של המשאבה, החומר ממנו עשוי גוף המשאבה, הספק השאיבה, קוטר יציאה ועוד.

כיצד לבחור משאבה טבולה חדשה?

שאלות ותשובות

במידה ואתם מתחילים להריח ריחות לא נעימים העולים מהביוב ו/או מבחינים במי שופכין העולים מהביוב, מומלץ יהיה להזמין אינסטלטור מקצועי ומנוסה, אשר יבחן את תפקודה של המשאבה הטבולה שלכם.
לצד תקלות כמו סתימה או בעיות במצוף החיצוני, תקלות אותן ניתן לפתור באמצעות תיקון מתאים, ישנן תקלות אשר לרוב מחייבות את החלפת המשאבה, כמו במקרה של בעיות במנוע וקצר חשמלי.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא