שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

תיקון ברז דולף

מחפשים שרברב לתיקון ברז דולף? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אנשים רבים אינם שמים לב שהברז שלהם דולף ומגלים זאת רק כשהם מקבלים חשבון מים מנופח. אחרים שומעים את הדליפה רק בלילה כשהכול שקט ובבוקר שוכחים מזה. בכל מקרה אין להתעלם מטפטוף המים גם אם הוא קטן מאחר וזוהי תוספת של צריכת מים שאינכם צורכים. ניתן לתקן את הברז או להחליפו בצורה פשוטה באופן עצמאי. קבלו טיפים לתיקון ברז דולף.

תיקון ברז דולף

 

מדוע הברז דולף?

לברז דולף יכולות להיות מספר סיבות. הראשונה היא חיבור לא תקין של הברז לקיר, לשיש או לכיור. השנייה היא שחיקה של הגומייה האוטמת כתוצאה מבלאי. השלישית היא סגירה לא הרמטית של ידית הברז מאחר וציריו משוחררים והאחרונה היא ברז פגום עם אבנית או קורוזיה.

כלומר, אם הפתרון הוא החלפת הגומייה, החלפת פיית הברז או ניקוי האבנית, ניתן בקלות לבצע את התיקון לבד ולא לחכות שהבעיה תחמיר. חוסר טיפול בבעיית נזילה יכול להביא לבזבוז של 3 ליטר מים ביום ולכן אל תתעלמו ממנה.

תיקון ברז דולף

 

איך לתקן ברז דולף?

כדי לדעת אם אכן מדובר בתיקון שניתן לבצע לבד יש לאבחן קודם כל מהיכן המים נוזלים. אם הנזילה מהבסיס של הברז, הידית או הפיה שלו, מספיק לחזק את החיבורים במפתח שוודי. את הפיה ניתן להבריג, לנקות בחומץ טבעי ולהבריג חזרה וגם האטם ניתן להחלפה. הבעיה תהיה מורכבת יותר כאשר מדובר בנזילה רצינית.

בכל מקרה, אם אתם מחליטים לתקן את הברז לבד, יש לזכור לסגור קודם כל את ברז הניל הנמצא מתחת לכיור ומספק את המים לברז ובמקרים מסוימים לסגור את השיבר הראשי של אספקת המים לכל הבית. אם החלטתם שהפעולה מורכבת מדי, סגרו את ברז הניל והזמינו אינסטלטור מקצועי לתיקון. תוכלו להחליף את הברז באחר במידה ומקור הדליפה בין צוואר הברז לגופו או כאשר הצטברה כבר לא מעט חלודה בחלקיו השונים.

תיקון ברז דולף

 

השלבים לתיקון ברז דולף

לפני שאתם מתחילים לתקן את הדליפה ולאחר שאבחנתם את מקורה, הצטיידו במברג פיליפס, מפתח ברזים או מפתח שוודי. גם שמן נגד חלודה יסייע לכם לפתיחת האומים ולהסרת החלודה שהצטברה. בשלב הבא הניחו מגבות לספיגת המים מתחת לכיור ולברז ניל. הניחו מתחתיו דלי ופתחו אותו כדי שהמים המלוכלכים יזרמו החוצה. לאחר מכן סגרו ברז זה בצורה הרמטית.

בעזרת המפתח הסירו את מכסה הבורג המחובר לידית של הברז מעל הכיור ושחררו בעדינות את הידית באמצעות הברגה. עם מפתח הברזים סובבו את הפיה של הברז והסירו אותה. תתגלה בפניכם גומייה שחורה. במידה והיא סדוקה או קרועה החליפו אותה. אם הבסיס מתחת לגומייה עם חלודה, רססו שמן נגד חלודה ובמידת הצורך החליפו את כל ראש הברז. לבסוף הבריגו את ראש הברז בחזרה והדקו עם המפתח אך לא חזק מדי.

החזירו את ידית הברז, הבריגו בעדינות ונקו את הברז גם מבחוץ. כעת פתחו את ברז הניל ובדקו אם עדיין יש דליפה. אם הדליפה הפסיקה, סימן שעשיתם עבודה טובה וחסכתם לא מעט כסף על הזמנת אינסטלטור.

כשמדובר בדליפה מברז מיקסר הפעולה דומה. השוני הוא בהוצאת הידית של הברז. ייתכן ותצטרכו לשחרר את הידית באמצעות פטיש גומי כי לא תמיד היא משתחררת בקלות. אפשר גם להשתמש בפטיש של שניצלים מעץ אך מומלץ לעטוף אותו במגבת ולבצע את הפעולה בעדינות.

תיקון ברז דולף

 

עלויות חלקי חילוף לברז דולף

כאשר התיקון של ברז דולף נעשה באופן עצמאי יש לרכוש את חלקי החילוף לפני שמתחילים לטפל בברז ולאחר שמקור הדליפה ידוע.  למשל, גומייה שיצאה ממקומה לא תעלה לכם כסף, אלא רק תצטרכו לפרק את החלק הקדמי בברז ולהחזיר אותה למקומה. אם הגומייה קרועה ההמלצה שלנו היא לפרק את החלק הקדמי על מנת שבחנות יוכלו לספק לכם גומייה חדשה ולהתאימה לסוג הברז.

גומייה כזו תעלה לכם כ-40 ₪ בלבד. כך גם מומלץ לעשות כשצריך להחליף את פיית הברז. עלות הפייה כ-50 ₪ ובחנות תקבלו את הדגם הדרוש לכם. יחד עם זאת, את המנגנון לא מומלץ להחליף לבד, אלא אם יש לכם חוש טכני. לעומת זאת, תיקון ברז דולף על ידי אינסטלטור מקצועי יעלה בין 300-350 ₪.

התקנת ברז חדש זה כבר סיפור אחר. העלות נמוכה יותר מתיקון הברז מבלי לקחת בחשבון את הברז עצמו. כלומר, אינסטלטור יגבה בין 250-350 ₪ על התקנת ברז חדש. יחד עם זאת, החלפת ברז ניל תעלה לכם כ-150 ₪.

תיקון ברז דולף

 

הסרת אבנית מברז דולף

הסרת האבנית מהברזים צריכה להיות פעולה קבועה הנעשית פעם ב-3 חודשים. כאשר יש דליפה מפיית הברז, מומלץ להבריג את הפיה מהמקום ולהשרות אותה בחומץ 5%. גם את הצטברות האבנית בין החיבורים ניתן להסיר עם חומץ, לימון או חומרים קנויים להסרת אבנית. למרות זאת, לא תמיד טיפול כזה מצליח. באמצעות ניסוי ותהייה, גילתה תושבת מנצ'סטר שיטה חדשה.

היא שפשפה מטבע של 2 פני על האבנית ובאורח פלא כל האבנית ממקור הדליפה הוסרה. לא בטוח שזה יעבוד עם מטבע שלנו, אך בהחלט ניתן לנסות. הניקוי הוא תהליך חשוב כדי שלא תיווצר חסימה או סתימה שגורמת לדליפה בברז ולכן רצוי למצוא את החומר המתאים ולמנוע מראש את האבנית בניקוי פשוט. בנוסף, רצוי להשתמש במטלית רכה ולא בסקוטש ברייט או צמר פלדה שיגרמו לשריטות.

תיקון ברז דולף

 

כיצד יעזור לכם אינסטלטור?

לסיכום, כשמדובר בפעולה מורכבת לתיקון ברז דולף הפתרון האופטימלי הוא להזמין אינסטלטור שיאבחן את הבעיה ויטפל בה. האינסטלטור הוא אדם מקצועי ומנוסה שיכול לבצע את העבודה בצורה נקייה, מהירה ופשוטה ולכן הוא יחסוך לכם זמן ומאמץ.

האחריות של ברז חדש היא ל-5 שנים, אם כי לעיתים יש החרגות לאחר שנת האחריות הראשונה.

יש לנקות את הברז וחלקיו במטלית רכה עם חומץ טבעי 5% באופן שוטף כל 3 חודשים.

ברוב המקרים לא צריך להחליף ברז בגלל דליפה, אלא אם מדובר בהרבה חלודה ובמצב שאינו מאפשר תיקון.

לא. בדומה לברז רגיל אם הבעיה אינה מורכבת ניתן לתקן לבד. למרות זאת, יש לעבוד בעדינות כדי לא לפגוע בידית שלו. אם אינכם בטוחים, הזמינו אינסטלטור.

שאלות ותשובות

נזילה, סתימה או שבר, הם בעיות אשר ניתן לפתור אותם די בקלות בשלבי הגילוי הראשוניים. ככל שנתעכב עם הטיפול בהם, הרי שהם יכולים להתפתח לתקלות חמורות יותר ובעלויות תיקון גבוהות במיוחד.
קודם כל להיות במודעות לברז ולשימוש בו, מומלץ כל כמה שבועות לבדוק מתחת לכיור ובסביבת הברז האם יש מים שלא צריכים להיות שם, במידת הצורך הזמינו שרברב שיוכל לטפל בתקלות כל עוד הן קטנות לפני שהן מתפתחות. כמובן שבעזרת ביקור תקופתי של בעלת מקצוע אשר יחזק את הברזים אפשר למנוע תקלה זו.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא