שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

פיצוץ בצנרת מים – למה זה קורה ואיך מתמודדים עם הפיצוץ?

מחפשים שרברב לתיקון פיצוץ בצנרת מים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מבין כלל נזקי האינסטלציה האפשריים, פיצוץ בצנרת המים שלכם הוא אחד מהחמורים ביותר. מדובר, למעשה, במקרה חמור של סתימה או של נזילה, כפי שיבואר להלן. הפיצוץ בצנרת המים גורם לנזקים כבירים, לביתכם וייתכן שאף לדירותיהם של שכינכם. מכיוון שכך, חשוב לדעת כיצד פיצוץ בצנרת המים נגרם, באיזה אופן תוכלו להימנע ממנו וכן כיצד תטפלו בפיצוץ בצנרת המים מרגע שהפיצוץ בצנרת המים כבר קרה.

 

הגורמים לפיצוץ

ישנן מספר סיבות בגינן עלול להיגרם פיצוץ בצנרת המים בבניין או בבית שלכם. חלקן של הסיבות תלויות ברשלנות מצד בעל הדירה. סיבות אחרות הגורמות לפיצוץ בצנרת קשורות לרשלנות או לחוסר מקצועיות מצד הקבלן שבנה את הבית. לעיתים, הפיצוץ בצנרת המים נגרם שלא באשמת איש או לפחות שלא באשמת המעגלים הקרובים לנכס, כפי שיפורט להלן.

פיצוץ בצנרת מים – למה זה קורה ואיך מתמודדים עם הפיצוץ

 

הפיצוץ עצמו

כדי להבין מהם הגורמים לפיצוץ, חשוב להבין תחילה כיצד נראה הפיצוץ בצנרת המים עצמו. בניגוד למה שרבים למדי חושבים ומניחים, פיצוץ בצנרת אינו אירוע גרנדיוזי בו מטח מים יוצא בעוצמה מתוך הקרקע במראה הדומה לגייזר או לתופעת טבע אחרת.

פיצוץ בצנרת המים יכול להיות גרנדיוזי שכזה, אולם לרוב מדובר בסדק בצנרת המאפשר את זרימת המים בחופשיות מהצנרת אל מחוצה לה. כעת, לאחר שנוכחנו לדעת כי לא מדובר בפיצוץ דרמטי אלא בסדק בצנרת ותו לא, נוכל לצלול אל תוך הגורמים לפיצוץ בצנרת המים שלכם.

פיצוץ בצנרת מים – למה זה קורה ואיך מתמודדים עם הפיצוץ

 

רשלנות בעל הדירה

רשלנות בעל הדירה מתחלקת לשתיים. ראשית, ישנה רשלנות אקטיבית בה בעל הבית גורם לנזקים בבית שלא היו קורים בלעדיו. שנית, ישנה רשלנות פאסיבית בה רשלנותו של בעל הבית מתבטאת בהיעדר פעולות אקטיביות מצדו שגרמו לפיצוץ בצנרת המים. הרשלנות האקטיבית המדוברת, הינה רשלנות היוצרת סתימות.

 

סתימות בצנרת

סתימות בצנרת הביתית שלכם נגרמות ממספר סיבות. המאפיין המשותף לכולן הוא הצטברות של לכלוכים ושאר חומרים סוררים לכדי גוש מוצק, המונע את זרימת המים בצנרת באופן שוטף. ברחבי הבית, מצויות שלוש נקודות עיקריות בהן עלולות להיווצר סתימות.

הראשונה מבין הנקודות החשודות האמורות, היא האסלה שלכם. קיים חשש מהותי לפיו תיווצר בצנרת הניאגרה היוצאת מהאסלה שלכם סתימה. הגורמים לסתימה בצנרת האסלה, הם בעיקר מגבונים ותחבושות היגייניות. ישנם אנשים הנוהגים להשליך את המגבונים אל האסלה ונוצרת סתימה בצנרת.

נקודה נוספת בה נוצרות סתימות היא המקלחת. המקלחת מחוברת דרך פתח הניקוז של המים אל תשתיות הביוב הביתיות. במצב העניינים הרגיל, מי המקלחת יזרמו אל תוך פתח הניקוז באין מפריע עד להגעתם אל מפעל טיהור השפכים שם יטוהרו לשם שימוש חוזר, שלא לשתייה כמובן.

אולם פעמים רבות, לא רק מים זורמים אל תוך הצנרת. יחד עם המים נסחפות שערות רבות שנשרו מראשנו הישר אל תוך הצנרת. שערות אלו מצטברות עד לכדי יצירת סתימה בצנרת המקלחת. מלבד שתי אלו, סתימות נוצרות גם בסמוך לכיור המטבח. זאת, עקב הצטברות שומנים על דפנות הצנרת או לחלופין בעקבות הצטברות שאריות מזון קשות וגדולות בתוך הצנרת.

הצד השווה לכל הסתימות הללו, שהן יוצרות מעין סכר בצנרת המונע את זרימת המים באופן תקין במורד הצנרת. פעמים רבות, זרם המים אל תוך הצנרת נמשך על אף הסתימה הפנימית. המים לא מצליחים לזרום במורד הצנרת וכתוצאה מכך הם זורמים בעוצמה אל דפנות הצנרת.

הזרימה העוצמתית של המים אל דפנות הצנרת, עלולה ליצור בדפנות הצנרת סדקים. זרימה זו הינה בבחינת קל וחומר ביחס למונח הלשוני הידוע – אבנים שחקו מים. אם את האבנים שחקו המים, את הצנרת על אחת כמה וכמה. זוהי הסיבה הראשונה בגינה נגרם פיצוץ בצנרת המים.

פיצוץ בצנרת מים – למה זה קורה ואיך מתמודדים עם הפיצוץ

 

הזנחה

הסיבה השנייה בגינה נגרמים פיצוצים בצנרת המים, היא הזנחת התשתיות. תשתיות, מטבען, סובלות מעייפות החומר ודורשות תחזוקה אחת לכמה שנים. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בנכסים ישנים בהן נבנו תשתיות לפני שנים רבות, לפי תקנים מחמירים פחות ובצורה שאינה עמידה מספיק.

מכיוון שזהו אופיין של התשתיות, הרי שהן מחייבות טיפול ושימור מתמיד. הזנחה ממושכת של התשתיות והימנעות מהשקעה בטיפול בהם, יובילו כמעט בהכרח להיווצרות סדקים בצנרת, במוקדם או במאוחר. זוהי אחריותו של בעל הדירה, מבחינה מוסרית וחוקית כאחד, לדאוג לתחזוקת הצנרת באופן תקופתי. זוהי, אם כן, הסיבה השנייה לפיצוצים בצנרת המים שלכם.

פיצוץ בצנרת מים – למה זה קורה ואיך מתמודדים עם הפיצוץ

 

רשלנות הקבלן

כאמור, לא רק רשלנות בעל הדירה או דייריה תוביל לפיצוץ בצנרת, אלא גם רשלנות מצד הקבלן בונה הדירה, שלא לדבר על זדון שלו או של הפועלים. לעיתים, קבלנים בונים תשתיות שלא לפי הסטנדרטים המקובלים, מחומרים זולים ולא איכותיים. באשר לחומרים אלו, הסיכויים להיווצרות סדקים בהם גבוהים למדיי. זוהי הסיבה בגינה התנהגות הקבלן גורמת לפיצוצים בצנרת המים.

 

רשלנות העירייה

סיבה עיקרית נוספת לפיצוצים, היא רשלנות העירייה. קורים מקרים בהם העירייה מבצעת עבודות תשתית באופן רשלני, הפוגע בתשתיות הביוב. במצבים אלו יקרה פיצוץ בצנרת שלרוב יהיה גרנדיוזי יחסית, ותיקונו כמובן אינו באחריותכם.

 

נזקי הפיצוץ

אתם עשויים לתהות לעצמכם, מה הבעיה הגדולה בסדקים בצנרת – במקסימום כתמים על הקירות? נתמודד עמם! אולם קו מחשבה זה, טעויות קריטיות ביסודו. השלב הראשון של הנזילה הוא נזקים חזותיים לקירות. בשלבים הבאים, ככל שהנזילה תתפשט, היא צפויה לפגוע באבן ממנה בנוי הקיר, בתשתיות החשמל, לגרום לריקבון, לעובש ולשאר נזקים תברואתיים בבית וכן לנזקים ליסודות הבית.

נראה שלאחר פירוט הנזקים, ברורה הדחיפות שבתיקון הפיצוץ. הזנחת הפיצוץ תוביל לנזקים כבדים למדי שרק ייקרו את עלות התיקון העתידית. כעת, אתם וודאי תוהים מהם שלבי התיקון של פיצוץ בצנרת המים עצמו.

פיצוץ בצנרת מים – למה זה קורה ואיך מתמודדים עם הפיצוץ

שאלות ותשובות

בעזרת כמה צעדים פשוטים, נוכל להימנע מרוב הפיצוצים בצנרת. חלקם של הצעדים יהיו אקטיביים וחלקם פאסיביים, בקורלציה הפוכה לצעדים האקטיביים והפאסיביים הגורמים לפיצוצים השונים. ראשית, עלינו להימנע ממעשים שיגרמו לסתימות. שנית, בבניינים ישנים ניזום החלפת צנרת ותחזוקתה לפני ההתפוצצות. כך, נצמצם את הסיכויים לפיצוץ בצנרת.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא