שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

לכידת חולדות בידיים

לכידה של חולדות היא צורך שמתעורר במקרים שבהם החולדות מצאו את הבית שלנו בתור מרחב נוח לחיות בו. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, אולם ברגע שהבחנתם בנוכחות שלהן אצלכם בבית עליכם לעשות כל מה שרק אפשר כדי למגר אותן. אנחנו כאן כדי לספר לכם על שיטה ייחודית שתעזור לכם להעלים את החולדות מהבית שלכם בצורה שלא פוגעת בסביבה.

 

מה הבעיה בנוכחות של חולדות אצלנו בבית

עוד לפני שנדבר על לכידה של חולדות ואיך בדיוק עושים את זה, חשוב להבין מה בדיוק הבעיה שיש בכך שחולדות יהיו אצלנו בבית. עבור רוב האנשים, הבעיה המרכזית אלו הן התחושות שהחולדה מעוררת אצלם. החולדה, כמו מכרסמים אחרים היא יצור לא מאוד סימפטי, ורוב האנשים לא היו מאוד רוצים להיות באותו מקום יחד עם חולדות. יתר על כן, יש עוד בעיות בנוכחות של חולדות בבית.

הבעיה הראשונה היא בריאותית. חולדות מגיעות אלינו מצינורות ביוב וממצבורי אשפה, מה שאומר שהן נושאות איתן זיהומים שונים. הזיהומים הללו יכולים לעבור לבני אדם דרך נשיכה או במקרה של אכילה ממזון שהחולדה כרסמה אותו. נזק נוסף יכול להיגרם כתוצאה מהכרסום של רהיטים, צינורות חשמל או משקופי דלתות. יכולות הכרסום של החולדה היא גבוהה, והן עלולות לגרום נזק של ממש.

 

אל תוותרו על עבודה מקצועית

לפני שנדבר על שיטות ההדברה השונות, חשוב להבין שמה שיעזור לכם באמת להיפטר מהנוכחות של החולדות בבית זה איש מקצוע רציני. כפי שמיד נספר לכם, שיטות ההדברה הפופולריות הן לא מאוד מסובכות במבט ראשון, אולם אם תנסו אותן בכוות עצמכם מהר מאוד תגלו שלא בטוח שהם יעבדו לכם. איש מקצוע ידע כיצד לנצל את אותן שיטות על מנת להתמודד עם החולדות בבית שלכם.

עבודה מקצועית אולי תעלה לכם קצת יותר כסף, אולם מבחינת היעילות שלה היא תאפשר לכם להיפטר מהחולדות הרבה יותר מהר. בנוסף, חלק מהחומרים שבהם משתמשים להדברה של חולדות הם חומרים מסוכנים, ולא כדאי לגשת אליהם אם אין לכם את הידע המקצועי המתאים. אבל עכשיו, הנה כמה שיטות הדברה שיעזרו לכם להתמודד עם פלישת חולדות לבית.

 

מלכודות

השיטה הראשונה שעליה נדבר היא פיזור מלכודות ברחבי הבית. המלכודות עובדות בכמה אופנים. האופן הראשון הוא מלכודת קפיץ. מדובר על מלכודת מכנית שברגע שהחולדה עולה עליה היא דורכת קפיץ מתכת. הדריכה של אותו קפיץ יוצרת מכה שגורמת למותה של החולדה במקום. מלכודת נוספת היא כזו שיש עליה דבק עוצמתי. ברגע שהחולדה תעלה על המלכודת היא כבר לא תרד.

שתי המלכודות הללו אמנם יכולות להיות יעילות במאבק בחולדות, אולם הן גורמות להן פגיעה שלא בהכרח נדרשת כדי לסלק אותן מהבית. זו הסיבה שישנה מלכודת נוספת שנקראת מלכודת כלוב. המלכודת הזו היא מעין קופסה עם דלת, שברגע שהחולדה תכנס אליה הדלת נסגרת והחולדה לא תוכל לצאת. המלכודת הזו היא כלוב של ממש, ולכן היא לא הורגת את החולדה אלא לוכדת אותה.

 

שימוש ברעלים נגד חולדות

דרך נוספת להתמודד עם החולדות היא כזו שבה אנחנו משתמשים בשדות נוספים והיא הדברה קלאסית. בדרך הזו אנחנו מנצלים לטובתנו חומרים שונים שברגע שהחולדה תאכל אותה הזמן שלה יהיה ספור. החולדה נחשבת לחיה חזקה יחסית, מה שאומר שלא כל רעל יוכל להרוג אותה, אולם ברגע שתמצאו את החומר המתאים והחולדה תאכל אותו, אין לה סיכוי של ממש להישאר בחיים.

הפיזור של הרעל צריך להיעשות בצורה מושכלת, כיון שהחולדה עלולה להבין שמדובר על רעל ולא לגשת אליו. לעיתים עליכם לפזר מספר מוקדי רעל, כדי לסגור על החולדה ולא לאפשר לה לחמוק ממנו. ההשפעה של הרעל יכולה לקחת מספר ימים, וזאת כדי למנוע מצב שבו החולדות יחשבו שמדובר על דבר שמסוכן עבורן. גם כאן יכולים לחלוף מספר ימים עד שהחולדה באמת תגיע לרעל.

 

לכידת חולדות בידיים – איך זה עובד

השיטה האחרונה שעליה נדבר נועדה לפתור את הבעיות שעליהן הצבענו, אולם קודם כל חשוב להבין איך זה בדיוק קורה. בלכידת חולדות בידיים אתם פשוט צריכים להזמין אליכם איש מקצוע שיודע איך עושים את זה אבי הלוכד מפרפקט הדברות הוא בעל המקצוע בשבילכם. במשך כשעה הוא יחפש את החולדה במרחב שבו היא אמורה להיות בלי לגרום לה פגיעה ובלי לסכן את החיים של החולדה. ברוב המקרים הוא יצליח במשימה בפחות זמן.

גם אם לא, תמיד ניתן לפנות לשיטות ההדברה האחרות, אולם בתור התחלה כדאי ללכת דווקא על השיטה הזו. אין עוד שיטה שבה יש סבירות גבוהה שתוך פחות משעה כבר לא תראו את החולדות אצלכם בבית. למרות שהשיטה הזו לא מוכרת, היא כנראה השיטה שבה כדאי לבחור. אולי לא שמתם לב, אבל השיטה הזו פותרת באופן מדויק את החסרונות הקיימים בשיטות ההדברה האחרות.

 

למה דווקא הדברה ירוקה

את הסיבות לבחירה בהדברה ירוקה אפשר לחלק לשני סוגים. הסוג הראשון אלו סיבות שנוגעות ליעילות הרבה של השיטה. מבחינת הזמן, אין שיטה שיכולה להיות יותר יעילה מהשיטה הזו, כיון שבה אנחנו מחפשים באופן אקטיבי את החולדה ולא רק מחכים שהיא תגיע אל המלכודת או הרעל ששמנו לה. בנוסף, זו השיטה היחידה שבה אתם לא צריכים להתעסק עם החולדה אחרי התפיסה.

בשתי השיטות האחרות אתם צריכים לפנות את המלכודת כאשר החולדה בתוכה, או לפנות את הגווייה של החולדה לאחר המוות שלה. אם החולדה מעוררת בכם אי נוחות, כנראה שגם הפינוי הזה לא הולך להיות חוויה נעימה במיוחד, כך שכדאי להימנע מזה עד כמה שאפשר. הסוג השני נוגע לעובדה שזו השיטה הכי טובה לחולדות, כזו שגם עוזרת לנו להיפטר מהן וגם לא פוגעת בהן כלל.

 

איך מגיעים למצב שבו החולדות לא נמצאות מלכתחילה

אחרי שהסברנו לכם כיצד ניתן להתמודד בהצלחה עם נוכחות של חולדות אצלכם בבית, הדבר הטוב ביותר הוא פשוט לא להגיע למצב הזה. פתרונות ההדברה אמנם יעילים, אולם אם עובדים נכון אפשר למנוע מהחולדות להגיע אלינו. מה שגורם לחולדות להיכנס לבתים של אנשים זה שמדובר על מרחב מחיה נוח עבורן. מזון בשפע והגנה מפני פגעי הטבע הופכים את המרחב האנושי לגן עדן של ממש.

כדי למנוע את זה עליכם קודם כל לסגור בצורה הרמטית כל פתח שממנו החולדה עלולה להיכנס, בדגש על פתחי ביוב או חורי ניקוז בקירות. הנחה של רשת או מכסה היא דבר רצוי, אבל עליכם לבדוק שלא מדובר על חומר שאותו החולדה יכולה לכרסם. כושר הכרסום של החולדות יכול להפתיע, ואתם עלולים להגיע למצב שבו המכסה פשוט מעלם. בנוסף, פנו מצבורי אשפה מסביבת הבית.

 

לסיכום

לכידה של חולדות היא מלאכה מורכבת שיכולה להיעשות בעזרת כמה שיטות. האפשרות הראשונה היא להדביר את החולדות עם רעלים וכך להביא למוות שלהן. אפשרות נוספת היא הדברת החולדות על ידי לכידה שלהן והוצאתן למקום רחוק מהבית. מול שתי השיטות הללו עומדת בפניכם האפשרות לבצע לכידת חולדות בידיים, שתעזור לכם להעלים את החולדות במהירות בלי לגרום להן פגיעה כלל.

לכידת חולדות

שאלות ותשובות

שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא