שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

התקנת מסנני מים – המדריך המלא

מחפשים שירותי התקנת מסנני מים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות והנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

התקנת מסנני מים עשויה לשפר את איכות חייכם בבית. מסנני המים שתתקינו יגרמו למים שלכם להיות נקיים, רעננים ומסוננים, מה שישמור עליכם ועל מוצרי החשמל שלכם מקלקול ובליה. מעניין לדעת כי מדענים מקשרים בין איכות המים במדינה לבין תוחלת החיים הממוצעת בה.

התקנת מסנני מים – המדריך המלא

 

פערי הכוחות

התקנת מסנני מים, כרוכה בפערי כוחות משמעותיים בין המתקין לבין מזמין העבודה. התקנת מסנני מים דורשת מומחיות, הבנה וניסיון שלרוב אין לאדם מן השורה. בעקבות כך, בעלי מקצוע עלולים לפגוע בלקוחות, להתקין מסננים לא מתאימים או לעשות עבודה חלקית ולא שלמה.

פערי הכוחות

 

המדריך המלא

במטרה להתמודד עם הפערים סביב התקנת מסנני מים ולנסות לצמצם אותם, הכנו עבורכם את המדריך המלא על התקנת מסנני מים. המדריך יפתח בתרחישים בהם התקנת מסנני מים הינה כדאית ומומלצת, שכן לא בכל מצב מתעורר צורך בהתקנת מסנני מים. לאחר מכן, נפרט אודות סוגי המסננים השונים ולבסוף נתאים בין צורך בהתקנת מסנני מים לבין מסנן המים המתאים להתקנה.

המדריך המלא

 

הצורך בהתקנה

הצורך בהתקנת מסנני מים מתעורר בשלושה מצבים עיקריים. הראשון שבהם, הוא כאשר המים העירוניים עכורים. המצב השני הוא מים רוויים במינרליים. התרחיש השלישי הוא שימוש מאסיבי במכשירים חשמליים הנפגעים מהאבנית.

הצורך בהתקנה

 

מים עכורים

במהלך בנייה, עבודות תשתית עירוניות וכדומה, וכן כאשר תשתיות המים העירוניות ישנות, קיים חשש כי חול ואבק רב יסתננו אל תוך מערכות המים העירוניות. במצב זה, ובמידה שאנו גרים בסמוך למקום העבודות, המים שיצאו מברזי הבית שלנו עלולים להיות עכורים במידה זו או אחרת.

הפתרון לבעיה זו היא, ניחשתם נכון, התקנת מסנני מים בדירה. התקנת מסנני המים מהסוג הרלוונטי, כפי שיבואר בהמשך, יבטיחו את ניקיון המים וימנעו את זרימת הלכלוכים במים אל מחוץ לברז.

מים עכורים

 

מים רוויים במינרליים

עבור רובנו, מים רוויים במינרליים נשמעים כדבר טוב. המציאות, לא רחוקה משם. המינרלים כלל אינם מזיקים לגופנו וחלקם אף בונים ומחזקים אותו. עם זאת, חימום המים המינרליים יגרום להתגבשות המינרליים לכדי אבנית. האבנית אינה משפיעה על האדם, אך פוגעת במכשירי חשמל.

ברוב האזורים בארץ איכות המים גבוהה ומינון המינרליים במים סביר. אולם ישנם אזורים, דוגמת השרון, בהם המינרליים במים רבים והתגבשות האבנית בהם מאסיבית יותר. באזורים אלו, מומלץ ביתר שאת להתקין מסנני מים לבית, שימנעו את התגבשות האבנית.

מים רוויים במינרליים

 

שימוש מאסיבי במכשירי חשמל

במידה שאתם משתמשים במכשירי חשמל הצורכים מים באופן מאסיבי, תיאלצו להתקין מסנני מים לצנרת שלכם גם כאשר מינון המינרליים במים אינו חריג ואף אם הוא נמוך מהממוצע. מכיוון שכך, אם ברשותכם מטבח גדול שנעשה בו שימוש במדיחים מוסדיים, מכבסה וכדומה, מסנני מים הם הפתרון האולטימטיבי לתחזוקת המכונות החשמליות שלכם.

אלו היו, אם כן, שלושת התרחישים העיקריים בהם רצוי ומומלץ להתקין מסנני מים בבית. כעת, נלמד אודות סוגי המסננים השונים, יתרונותיהם וחסרונותיהם. לאחר מכן, נקשר בין המניעים להתקנת מסנן לבין המסנן הספציפי המומלץ.

שימוש מאסיבי במכשירי חשמל

 

מסנן מים מכני

המסנן הראשון בו נעסוק הוא מסנן מים מכאני. מסנן המים המכאני מתחבר לצנרת המים הראשית של הדירה. המסנן, כשמו כן הוא – מכאני. שיטת פעולתו פשוטה במיוחד. כל המים המוזרמים הביתה, עוברים דרכו. במסנן, מצויה רשת צפופה במיוחד. הרשת קולטת את כל הלכלוכים הזורמים במים ותוציא לכם מים מסוננים, איכותיים ונקיים.

המסנן עצמו בנוי כך שבחלקו העליון מצויה המסננת ובתחתית המסנן מצוי ברז. הלכלוך הנחסם ברשתות המסנן נופל לתחתית גוף המסנן ומצטבר שם. אחת לחודשיים עד שלושה חודשים, פתחו את הברז התחתון לסילוק כלל הלכלוכים שנצטברו במסנן.

מסנן מים מכני

 

מסנן משקעים

סוג נוסף של מסנני מים, הם מסנני משקעים. מסנן המשקעים לא בנוי עם רשת אלא עם סיבים צפופים. הסיבים עשויים מפוליפרופילן המושך אליו את כלל הלכלוכים הזורמים בצנרת. כך, המים יצאו נקיים, מסוננים ורעננים. לשם תחזוקת המסנן, יש להחליף את הפוליפרופילן מידי חצי שנה.

מסנן משקעים

 

מסנן אבני סיליפוס

סינון בעזרת סיליפוס לא מסנן את המים מלכלוכים, אלא מאבנית. גם גוף סינון זה מתחבר למערכת המים הראשית של הבית. המים יזרמו אל תוך גוף הסינון, שם ייתקלו בסיליפוס. סיליפוס הינו שם כולל למלחים שונים, הסופחים אליהם וממיסים את המינרליים היוצרים את האבנית ומונעים מהאבנית להתגבש בתוך המדיח, מכונת הכביסה, המייבש, הקומקום או המיחם.

יש לדעת כי המסנן לא סופח לתוכו את מלוא המינרליים במים. זאת, מאחר שאיננו מעוניינים בכך והימצאותם של מינרלים במינונים נמוכים במים מועילה לנו. גם מסנן זה טעון ניקוי והחלפה. מומלץ להחליף את הסיליפוס בתוך מסנני המים מידי חצי שנה, לשם הבטחת סינון יעיל וללא תקלות.

מסנן אבני סיליפוס

 

ריכוך מים

הסוג האחרון של המסננים בהם נעסוק הוא מסננים מרככי מים. המסננים מרככי המים מטפלים גם הם באבנית, אלא שבניגוד לסיליפוס הממיס את רוב המינרליים, מרכך המים ממיס את מלוא המינרליים ומונע מכל אבנית להיווצר במים. זהו יתרונו הגדול של מרכך המים.

ריכוך מים

 

ההתקנה עצמה

התקנת מסנני מים נעשית על ידי אינסטלטור המתמחה בהתקנת המסננים. האינסטלטור יפרק את נקודות ההברגה של הצנרת הראשית בבית. בשלב הבא, הוא ייקח את מסנן המים המתאים להתקנה, לפי הצורך, כפי שיפורט מיד. את המסנן החדש הוא יבריג אל תוך הצנרת משני צדדיה וכך נקבל צנרת ראשית בה כל המים עוברים דרך מסנן המים החדש שהתקנתם במסגרת התקנת מסנני המים בבית שלכם.

לאחר ההתקנה, האינסטלטור יפעיל את המים וייתן להם לזרום לזמן מה. הזרימה תכשיר את המערכת ולאחר כמה דקות תוכלו כבר להנות ממים מסוננים ונקיים. זהו, אם כן, הליך התקנת מסנני מים בבית פרטי.

ההתקנה עצמה

שאלות ותשובות

מסנן מכאני ומסנן משקעים מתאימים לתרחיש בו המים שלכם מלוכלכים, עקב עבודות תשתית או כל סיבה אחרת. מסנני מים מסוג סיליפוס מיועדים לתרחישים בהם המים שלכם רוויים במינרליים מעל לסטנדרט. מרככי מים מתאימים למקומות מוסדיים העושים שימוש רב במדיחים, מכונות כביסה ושאר מוצרי חשמל הצורכים כמויות רבות של מים באופן יחסי. בהצלחה!
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא