שירות 24/7
מקצועיות
פריסה ארצית

בדיקת לחץ מים

מחפשים בדיקת לחץ מים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

ישנם לא מעט מצבים בהם נצטרך לבצע בדיקת לחץ מים, בדרך כלל בבית או בדירה שלנו, אך לעתים גם במקומות עבודה ומקומות ציבוריים שונים. בדיקת לחץ מים מסייעת לנו באיתור תקלות, בבדיקת תקינות מערכת המים ובחיטוי מערכות מים, בין השאר, וחשוב להבין כיצד מבצעים אותה בצורה נכונה ומה היא בדיוק בודקת. אם שאלתם את עצמכם בדיוק את השאלות הללו, ריכזנו עבורכם כאן את כל המידע הרלוונטי על בדיקות לחץ מים.

 

קצת על הצורך בבדיקות לחץ מים

לחץ מים הוא חלק בלתי נפרד מאיכות החיים ולמעשה אפילו משגרת החיים בבית שלנו, ובכל מרחב אחר שבו אנחנו מבלים את שגרת היום שלנו. אנחנו נוטים לקחת את לחץ המים בברזים כמובן מאליו, ושמים לב לכך שמדובר באלמנט חשוב, במרבית המקרים, דווקא כשאנחנו חווים ירידה בלחץ המים שפוגעת בשגרת החיים שלנו.

ואכן, לחץ מים תקין הוא הכרחי בשביל שלא נחווה פגיעה בשגרת החיים שלנו. הפגיעה הזו תהיה במרבית המקרים ירידה בלחץ המים, שפוגעת ביכולת שלנו להתנקות ולהשתמש במים באופן שגרתי. עם זאת, גם עלייה מסוכנת בלחץ המים יכולה להוביל לפגיעה בשגרת החיים שלנו, שכן היא יכולה להוביל לפגיעה בצינורות, לסתימות, לפיצוץ בצינור ולמצבים בהם מערכת הצנרת מושבתת כליל.

מכל הסיבות האלה, ניתן להבין מדוע בדיקות לחץ מים הן חשובות כל כך – פשוט משום שלחץ המים התקין עצמו (שנע בין 3 ל-5 בר במצב רגיל) הוא חשוב כל כך.

בדיקת לחץ מים

 

באילו מצבים נבצע בדיקת לחץ מים?

ישנם מצבים בהם יש צורך לבצע בדיקת לחץ מים עבור איתור או תיקון של תקלה כלשהי, וישנם מצבים בהם הדבר נדרש כחלק מפרוצדורה או בדיקה של מערכת צנרת במבנה חדש או משופץ. נפרט מעט יותר:

  • איתור נזילות: במצבים בהם אנחנו חושדים שיש נזילה בצנרת המבנה, בדיקת לחץ מים יכולה לסייע לנו להבין בדיוק היכן נמצאת הנזילה הזאת. את מד לחץ המים באמצעותו בודקים את לחץ המים (שעון לחץ) מחברים לברזים השונים בבית, ומזהים האם יש שוני בלחץ המים דרך היציאות השונות. שוני כזה מרמז על קו המים שבו הנזילה קיימת, מה שמאפשר לאתר אותה ביתר קלות באמצעים כמו מצלמות טרמיות, חיישני גז או אפילו בהסתכלות פשוטה.
  • בדיקת הצנרת: כאשר אנחנו חושדים שאנחנו סובלים מירידת לחץ מים בשל חלודה או סתימות בצנרת, בדיקת לחץ מים מאפשרת לנו לאשש או להפריך את החשד הזה בקלות רבות יחסית. גם כאן, נחבר את מד לחץ המים ליציאות המים השונות, ונבין האם יש שוני בלחץ המים בין קווי מים שונים במבנה. כך נוכל לאתר ביתר קלות את הצינור שמוביל לירידה בלחץ המים, אם ישנה, ולטפל בתקלה הזו באופן נקודתי.
  • לאחר סיום בנייה ושיפוץ: תהליכי בנייה של בית חדש, כמו גם תהליכי שיפוץ בהם אנחנו משקיעים המון בשדרוג ושיפור איכות החיים שלנו, כוללים גם הקמה או החלפה של תשתיות הצנרת במבנה. לאחר סיום התהליכים האלה, ועוד לפני שנוכל להיכנס לדירה (או אפילו להתחיל לאכלס אותה), יש לבצע בדיקת לחץ מים שתבטיח שהתהליך כולו התבצע בצורה נכונה. הבדיקה תוודא שלחץ המים הוא תקין ומאוזן בכל פתחי יציאת המים במבנה, ושניתן להשתמש בצנרת בצורה רגילה וסדירה מבלי לחשוש מהתפתחות של תקלות. חשוב לציין שמדובר בבדיקה הכרחית עבור אכלוס כל מבנה, וחייבים לבצע אותה בכדי לקבל טופס 4. בנוסף, נהוג גם לבצע אותה בתהליכי שמאות ובדק בית, כחלק מהערכת מצב התשתיות הכללי של המבנה.
  • חיטוי הצנרת: חיטוי הצנרת מתבצע באמצעות חומרים, שצריכים להסתלק במלואם בכדי לוודא שהצנרת תקינה ומוכנה שנית לשימוש. בדיקת לחץ מים מאפשרת לנו לעשות את זה, שכן הנוכחות של חומרי החיטוי (או של החומרים מהם היה צריך לחטא) משנה את לחץ המים, לעומת זרימה של מים רגילים ונקיים. בדיקת לחץ מים מאפשרת לנו לוודא, אם כן, שתהליך החיטוי הושלם במלואו ושתוצאותיו הן תקינות.

בדיקת לחץ מים

כיצד מבצעים בדיקת לחץ מים בצורה הנכונה ביותר?

בכדי לבצע בדיקת לחץ מים בצורה הנכונה והיעילה ביותר, יש צורך בשני מרכיבים הכרחיים – מקצועיות גבוהה וציוד מתקדם. אם נתמקד כרגע בנושא הציוד, נבין שמדי לחץ מים אמנם קיימים מסוגים שונים ועבור מטרות שונות, אבל עבור בדיקה מלאה של לחץ המים הביתי יש צורך במד לחץ מים מקצועי שמבצע מדידה מדויקת במיוחד.

כיום, קיימים מכשירים בתחום שנותנים אינדיקציה מדויקת למצב לחץ המים, ועם ציוד משלים לבדיקה (מצלמות טרמיות למשל) ניתן להבטיח שמבצעים אבחנה מלאה ומדויקת של מצב הצנרת כולו. עם זאת, המפתח לכך שנוכל להבטיח שהבדיקה תתבצע באמצעות המכשור המתאים ביותר, הוא כמובן פנייה לאנשי המקצוע המיומנים והמקצועיים ביותר.

בדיקת לחץ מים

 

בדיקת לחץ מים מבצעים רק דרך מומחים רלוונטיים בתחום

ניסיון לבצע בדיקת לחץ מים מדויקת באמת באופן עצמאי הוא ניסיון נדון לכישלון. ראשית, מבחינה חוקית, מי שרשאי לבצע בדיקות לחץ מים על מנת לאשר את אכלוס המבנה ואת תקינות הצנרת מבחינה רשמית, הוא אך ורק אינסטלטור מורשה. וגם אם הדבר לא היה מוכתב לנו חוקית, ברור מדוע זה המצב – שימוש במד לחץ מים ועבודה עם צנרת בכלל דורשים מקצועיות גבוהה, וכל טעות יכולה להיות הרת אסון עבור שגרת החיים היום יומית בבית.

לכן, כשאתם חושדים שלחץ המים בבית שלכם יורד ואתם רוצים לבצע בדיקה מקצועית, חשוב מאוד שתפנו לאינסטלטור מורשה ומיומן ברמה הגבוהה ביותר, שעושה שימוש במכשור המתקדם והרלוונטי ביותר, ויודע לספק לכם מענה לא רק עבור הבדיקה אלא גם עבור התיקון.

בדיקת לחץ מים

שאלות ותשובות

בדיקת לחץ מים היא הכרחית כשאנחנו רוצים לאתר תקלות מסוימות כמו נזילות, וכן לפני אכלוס של מבנים וחתימה על טופס 4.
בדיקת לחץ מים אמורה לעלות בין 1,000 ל-2,000 ₪, כשהמחירים משתנים בהתאם לסוג הצנרת ולהיקף הבדיקה.
שרברב עכשיו
שרברב עכשיו

שרברב עכשיו מובילים את תחום האינסטלציה בישראל. עם צוות גדול של בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום בפריסה ארצית. תוך דגש על שירות מקצועי ואדיב בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות אינסטלציה מכל הסוגים.

עוד באותו נושא